Autor Wątek: Prosba o pomoc przy dylemacie- diesel czy benzyna? Jesli Benzyna to 2.5 czy 3.0?  (Przeczytany 865 razy)

Offline marasieren

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
Witam serdecznie!
przeszukalem forum i na pierwszy rzut oka tematu nie znalazlem. Jesli jednak powielam temat- z gory przepraszam!

Potrzebuje pomocy, poniewaz mam dylemat. Poluje na x-type. W przeszlosci mialem s-type, niestety okazal sie problematyczny (taki egzemplarz trafilem, duzo wlozylem az sie poddalem i sprzedalem). Pozniej mialem cytryne c4, cordobe, fabie, jednak tesknie za jagiem (x type bardziej mi sie podoba). Powstal u mnie dylemat (tak, jak w temacie). Szukajac w internecie odradzaja 2.0 diesla oraz 2.1 benzyne. Chwala za to najbardziej kota 3.0.
Czy ktos ma doswiadczenie z tymi motorami? Diesel czy benzyna? Bezolowiowka chyba mniej awaryjna, co?
Jesli chodzi o benzyne- ktory mniej awaryjny, ktory zywotniejszy, ktory lepszy- 3.0 czy 2.5? Czy roznica mocy duzo odczuwalna?
Jak wyglada montaz LPG? Czy to pstryczek w nos dla silnika, czy dobre komponenty poradza sobie?
Z gory dzieki za odpowiedz :D

Offline aksel

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 39
Odp: Prosba o pomoc przy dylemacie- diesel czy benzyna? Jesli Benzyna to 2.5 czy 3.0?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2020, 20:57:19 pm »
Jeśli x-type to tylko 2,5 lub 3,0. LPG można założyć i dobrze go znosi, ale mało kto potrafi to dobrze zrobić.
są:
x type 3,0
Ford Mondeo Hybryd
Citroen C5
Citroen C-elysee
Renault Espace
Renault Trafic

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Prosba o pomoc przy dylemacie- diesel czy benzyna? Jesli Benzyna to 2.5 czy 3.0?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2020, 00:38:45 am »
Cześć,
Trochę tematów na ten temat już jest - sam to nawet zauważyłeś. O dieslach się nie wypowiem bo nie lubię. Jeśli chodzi o 2,1 to jest to tania opcja zarówno w zakupie jak i w przypadku wymiany silnika :). Napęd na jedną oś oraz stosunkowo nieduża pojemność powinny odwdzięczyć się mniejszym spalaniem niż 3,0. Ja szukałem 2,5 ze względu na ekonomię a kupiłem 3,0 bo taki egzemplarz mi się trafił w przyzwoitym stanie i pożądanej "kompozycji" kolorów (szukałem ponad pół roku oglądając kilka egzemplarzy). Gdybym miał teraz kupić X-typa, od razu szukał bym 3,0 bo różnica w mocy jest a jeden i drugi swoje spalić muszą. 2,5 i 3,0 dają Ci 4x4 co dla mnie było pożądane i pomimo różnych opinii wg mnie w połączeniu z kontrolą trakcji działa to świetnie zarówno na suchym asfalcie (nigdy DSC na suchym asfalcie mi nie zapracowało - cykor :D) jak i podczas stromych górskich zaśnieżonych podjazdów (bez DSC kopie się dość szybko). Co do bezawaryjności benzyny to mam mieszane uczucia. Jeden silnik przez panewkę już wymieniałem i przeglądając internet - mój przypadek nie był odosobniony. Teraz walczę z szarpaniem na LPG w specyficznych warunkach i też końca nie widać. W przypadku LPG mit komponentów nie ma znaczenia. To wolnossący silnik i reduktor oraz wtryski nie maja większego znaczenia o ile obsługują 250 HP w V6. Istotna jest emulacja pompy paliwa lub zrobienie przelewu. Po za tym jak to zwykle w LPG - nie jest zła idea zasilania silnika gazem ale problem tkwi z samym montażu i użytych materiałach. Miałem 6 samochodów z LPG i w każdym jakiś problem zawsze był. A to głupi elektrozaworek się zacinał na mrozie, a to instalator nie potrafił wyregulować instalacji, a to jakiś wężyk pękł, kabelek się urwał, trójnik wodny się rozleciał, opaska zaciskowa się przekręciła i śmierdzi gazem z nieszczelnego połączenia. W X-typie najbardziej wk... mnie to że gazownik instalator za wszelką cenę postanowił tak zamontować instalację aby jej nie było widać. Poupychał więc wszystko pod kolektorem dolotowym, którego już bez LPG nie jest łatwo zdjąć i zamontować. Tak więc do wymiany świec ściągam kolektor demontuje te j... węże i wtryskiwacze LPG a potem to wszystko pół dnia montuje tak aby nie było nieszczelności zarówno w LPG jak i w dolocie. W normalnym 4 cylindrowym silniku wtryskiwacz wężyk i króciec masz na widoku i szybko możesz zdiagnozować nieszczelności. Tutaj króćce masz przykręcone pod kolektorem dolotowym i nie ch... nie idzie dojść z którego to czasem poleci nieco gazu. Z LPG jazda jest tańsza ale problemów masz więcej :) 

Offline eMWu

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Transit 2.x TXDi EUROLINE
Odp: Prosba o pomoc przy dylemacie- diesel czy benzyna? Jesli Benzyna to 2.5 czy 3.0?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 22, 2020, 23:38:43 pm »
Jeśli miałbym kupować X'a to tylko po 2007r.
Raczej 2.2D, najlepiej 155PS (bez DPF) w manualu.
- Pompy nie opiłkują (wszystkie są 6S7Q-xxxxx-xx, cyli nowy rodzaj bieżni łożyska)
- Wtryskiwacze 701z spokojnie wytrzymują 400kkm przebiegu o ile nie leje się wątpliwej jakości paliwa (mój 2.0D z pompą 6S7Q-xxxxx-xx miał oryg. ukł. wtryskowy przy 635kkm i nie sprawiał problemów)
- Skrzynia 6 biegowa.

Minus:
- FWD, choć szczerze powiedziawszy nie brakowało mi AWD w tym aucie, a jestem wychowany na RWD.
- Kłopotliwy EGR, niestety sterowany elektronicznie. Są zamienniki, ostatnio nawet niezłe.
- Drogi filtr paliwa (tylko DELPHI niestety, inne mają większe "oczka" w materiale filtrującym).


2.1 V6 nie ma sensu, ani w ekonomii, ani w jakimkolwiek innym wymiarze. Niby moc porównywalna jak diesel, ale czegoś brakuje.

2.5 i 3.0 spalanie porównywalne, jeździłem i takim i takim i nie było jakiejś strasznej różnicy w spalaniu. Ja jeździłem tylko na Pb, bo no te silniki nie zostały stworzone (przez konstruktorów) do pracy z LPG. Może jak ktoś dobierze z głową instalację, to będzie OK, ale mnie np. wkur...łoby to, że musiałbym tankować co 250-350km, a różnica w koszcie przelotu z prędkością ~140km/h 3.0 na PB a LPG... no spora.
Awaryjne otwieranie pojazdów
Diagnostyka komputerowa JWDS / SDD kodowania
Weterynarz od dziwnych przypadków.
+48 794 743 772

Melduję, panie oberlejtnant, że wszystko jest w porządku, tylko kot jest gałgan i zeżarł kanarka. – Jaroslav Hašek