Autor Wątek: S Type R - pokrywa zaworów.  (Przeczytany 1052 razy)

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
S Type R - pokrywa zaworów.
« dnia: Październik 18, 2019, 22:26:20 pm »
Witam

Jakiś czas temu zauważyłem, że alternator od dołu jest lekko upaprany w oleju- szybkie śledztwo i winowajca znaleziony. Cieknie prawa pokrywa zaworów na łączeniu głowicy z pokrywą rozrządu. Kupiłem nową uszczelkę, uszczelki gniazd świec i nowe śruby. Zabrałem się dzisiaj za to i mnie szlag trafia - wszystko fajnie, zdjąłem pokrywę i poprzednio ktoś to złożył bez tej odrobiny silikonu którą trzeba nałożyć właśnie na łączenie głowicy z pokrywą rozrządu. Oczyściłem, odtłuściłem poszły nowe uszczelki, odrobina Dirko we wspomniane miejsce - złożyłem do kupy, dokręcony z momentem jak w instrukcji 12Nm i już mi się wtedy wydało, że coś to słabo. Nowa uszczelka dosyć wystaje z rowka w pokrywie więc trzeba to dobrze dokręcić ale z instrukcją nie dyskutuję.

Odczekałem kilka godzin i wyjechałem z garażu bo chciałem umyć auto - i okazało się, że na wolnych nie równo chodzi jakby łapał lewe powietrze. Posprawdzałem, wszystkie połączenia - z tej strony tylko odma była odkręcana. Umyłem auto , wjechałem z powrotem do garażu, trochę jeszcze pochodził, pozaglądałem, nadal chodzi nie równo - silnik się zagrzał, zaglądam tu i tam, patrzę pod auto a tam dwie kałuże oleju. Lało się niemal ciurkiem z przodu silnika i z tyłu. Pokrywa w zasadzie nie trzymała oleju - z dołu leciało na całej długości, a górą widziałem, że uszczelka też się świeci i coś tam oleju się pojawiło.
Ponownie wszystko zdemontowałem, odtłuściłem, nowa kapka Dirko, dokręcone zgodnie z instrukcją (momenty i kolejność) ale tym razem zrobiłem 12Nm następnie 14Nm i na koniec jeszcze od serca na czuja już bez dynamometrycznego. Strach to kręcić mocniej bo przez te ogromne gumowe podkładki i tulejki trudno wyczuć i boję się, że ukręcę śrubę albo wyciągnę gwint. Stoi do jutra i jak znowu puści to kuźwa na całość pójdzie dodatkowa uszczelka z Dirko.

Tyle warta jest instrukcja - mieliście może kiedyś podobny przypadek bo ja nie wiem co źle zrobiłem ?
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: S Type R - pokrywa zaworów.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 20, 2019, 13:35:58 pm »
Prędzej podwinęła się uszczelka. Ja zawsze pokrywy skręcam na moment fabryczny i problemów brak
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: S Type R - pokrywa zaworów.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 20, 2019, 16:10:32 pm »
Taka była moja pierwsza myśl ale zdjąłem pokrywę i uszczelka siedzi w porządku. Zainstalowałem ponownie tylko tym razem nieco mocniej dociągnąłem śruby. Później odpaliłem, zagrzałem silnik i kilka minut po zgaszeniu zaczęło znowu cieknąć głównie z przodu na połączeniu głowicy z rozrządem i z tyłu od ostatniej śruby. Kolejna próba - uszczelka i cienka klucha z Dirko na uszczelkę - efekt ten sam. Cieknie na dole pokrywy z przodu i z tyłu. Teraz poszła stara uszczelka i już nieco więcej Dirko -jutro rano zobaczę co to da. Nowa uszczelka to EuropartsUK ale wydaje mi się, że jakościowo są ok - mam już z tej firmy pod miską olejową i rok trzyma.

Śruby dokręcam z momentem i kolejnością jak w instrukcji i jakbym tego nie robił to ewidentnie podnosi się tył i przód tej pokrywy - niestety dokręcanie na siłę nic nie da bo śruby mają tulejki dystansowe więc nie da się bardziej dociągnąć co najwyżej wyciągnę gwint z głowicy. Jeśli dokręcam śruby wstępnie przyłapane w rękach to czuć, że im dalej od środka pokrywy klucz dynamometryczny łapie wcześniej więc pokrywa się napręża. Po dokręceniu śrub na 12Nm przy drugiej próbie śruby już mają 14Nm. W poprzednich autach jak zmieniałem uszczelki to takich cyrków nie było. No nie ma cudów żeby uszczelka plus silikon nie trzymały oleju. Nie wiem czy to z racji wieku ten plastik się odkształcił i ze względu na śruby z tulejkami nie ma opcji żeby to dociągnąć jak należy ? 
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: S Type R - pokrywa zaworów.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 21, 2019, 00:24:11 am »
Może być że się dekiel odkształcił. Akurat w 4.2 jest cholernie gorąco pod maska. W lato to już całkiem ogień
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: S Type R - pokrywa zaworów.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 21, 2019, 14:08:31 pm »
Przyczyna okazała się jak zwykle błacha - pewność będę miał wieczorem jak odpalę. Pomyłka sklepu przy zamówieniu i dostałem właściwe śruby z niewłaściwymi oringami. Dopiero dzisiaj zwróciłem na to uwagę, że są niemal o połowę chudsze od starych przez co robił się luz i jak się rozgrzał to podnosiło pokrywę bo nie było odpowiedniego docisku. Teraz złożyłem na starych gumach i profilaktycznie poszła cienka warstewka Dirko bo nie chciałbym 6 raz tego robić. Od razu widać, że pokrywa siedzi bliżej głowicy i jak dokręcałem kluczem dynamometrycznym to czuć było, że łapie mniej wiecej tak samo na wszystkich śrubach. Mam nadzieję, że teraz już będzie ok - poczekam kilka godzina żeby masa dobrze związała.
Błędy się zdarzają, nikt nie ucierpiał oprócz mojego morale i kocur dostał też kilka nieprzyjemnych słów za co go przeprosiłem :)
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: S Type R - pokrywa zaworów.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 21, 2019, 17:20:55 pm »
* miało być "błaha" za późno zauważyłem  :-wstyd

Po krótkiej jeździe testowej jest sucho więc właściwa guma na właściwym miejscu zdała egzamin :). Pięknie spędzony weekend i dwa dni urlopu  :-tylko
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2019, 19:16:28 pm wysłana przez Adt81 »
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001