Autor Wątek: x-type wymiana oleju silnikowego  (Przeczytany 33647 razy)

SilverAG

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #75 dnia: Wrzesień 17, 2017, 21:43:56 pm »
@radom82

Mój wpis dotyczący tego oleju sprowadzał się do tego, że olej 5W30 nawet takiego producenta jak LiquiMoly (a chyba zwłaszcza tego producenta) jest określany jako olej w technologii syntetycznej. Absolutnie złego słowa o tym oleju nie wypowiadam, ponieważ nie mam żadnego doświadczenia z olejami tego producenta. Stosowałem dwa dodatki do oleju tego wytwórcy i, cóż, pomóc nie pomogły raczej, ale też nie zepsuły.

Generalnie rozważałem również olej tego producenta, ale jednak cenowo okazuje się taki sobie, więc na razie zrezygnowałem.

Powiem jednak, jakie mam doświadczenia z olejami 5W30. Kilka lat temu kupiłem samochód z silnikiem benzynowym, a dopiero później doczytałem, że ten model potrafi mieć problem z braniem oleju. Jak kupiłem, poziom był na minimum, więc dolałem, co miałem pod ręką (bodajże Castrol SLX, który został mojemu tacie po wymianie). Później długo szukałem, analizowałem i się zastanawiałem. Chodziło mi o to, żeby znaleźć olej, którego silniki nie lubią brać. Czytałem, że jedni zalali czymś tam i brało ileś tam na 1000 km, a po zmianie na jakiś tam, branie zmniejszyło się. Nadmieniam, że nie wiem, co było wlane do silnika.