Autor Wątek: ciśnienie oleju i temp. silnika  (Przeczytany 2343 razy)

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 326
  • wszystkie kotki s± fajne
ciśnienie oleju i temp. silnika
« dnia: Czerwiec 03, 2019, 20:09:18 pm »
mam mały problem  :(. kotek próbuje mnie przyprawić o zawał. a mianowicie po nabiciu klimy (R12 1580g) nie wyrabia z chłodzeniem. jak jeżdżę bez klimy to temperatura stoi jak drut na N. jak włączę klimę to po długiej jeździe w korku temperatura idzie o jedna kreskę do góry i spada ciśnienie oleju do 0 na wolnych obrotach na D. silnik w tej sytuacji jednak pracuje idealnie, jak pszczółka, nic nie stuka, hydraulika cicho. w czasie jazdy trzyma 4bary. wisko nowe, termostat nowy, chłodnica ma rozkład temperatury równomierny (sprawdziłęm kamerą termozwizyjną) wentylator elektryczny załącza się prawidłowo. pytanie czy wskazówka temp. może wychylać się dalej niż N jak jest wszystko prawidłowo? czy czujnik ciśnienia tak świruje na gorąco? obroty na D, z klimą na postoju mam 600.

Offline trabant66r

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Kocham to forum
Odp: ciśnienie oleju i temp. silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 04, 2019, 10:27:09 am »
Gdziem można nabić czynnik R12???

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 326
  • wszystkie kotki s± fajne
Odp: ciśnienie oleju i temp. silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 04, 2019, 14:10:34 pm »
u dobrych "klimiarzy", takich co też robią klasyki

Offline chris1796

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
  • XJ6 1993r
Odp: ciśnienie oleju i temp. silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 04, 2019, 21:39:45 pm »
Wydaje mi się, że masz za niskie obroty na biegu jałowym. No i automatycznie masz niższe ciśnienie oleju.

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 326
  • wszystkie kotki s± fajne
Odp: ciśnienie oleju i temp. silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 04, 2019, 22:30:06 pm »
na P i N obroty są 700-750, po zapięciu D lub R utrzymują się na 600-650
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2019, 22:37:10 pm wysłana przez wtom »

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 326
  • wszystkie kotki s± fajne
Odp: ciśnienie oleju i temp. silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 06, 2019, 10:46:12 am »
a czy w waszych też temperatura w upale i korkach wychodzi poza N?

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 770
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: ciśnienie oleju i temp. silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 06, 2019, 13:38:22 pm »
Mi jeśli coś wychodziło poza normę to okazywało się że muszę dolać płynu i wtedy wskazówka wracała do odpowiedniej pozycji.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: ciśnienie oleju i temp. silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 07, 2019, 14:20:47 pm »
Cos jest na pewno nie tak, nie powinien wychodzic poza N, u mnie nawet w korku z klima i wylaczonymi wiatrakami elektrycznymi chlodnicy(94 model) nie wychodzil poza N. Obroty sa ok, za to ladowania AKU brak, wiec skoro pokazuje 12V tylko na biegu jalowym to moze masz za lozno pasek naciagniety albo kolo od walu poszlo(guma) i juz nie kreci tak jak nalezy i przy okazji slabo tez kreci pompa wody?

Co do czujnika, najpewniej pada powoli ze starosci, normalne w XJ40.

Swoja droga, jest tyle juz zamiennikow R12 ze i nie koniecznie w ogole trzeba go i uzywac.

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 326
  • wszystkie kotki s± fajne
Odp: ciśnienie oleju i temp. silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 07, 2019, 20:16:52 pm »
ładowanie jest 13,5 na zimnym i ok.13V na skwarze (regulator ma kompensację temp. 0.1V/*C, czyli 13,5V w 20*C i im cieplej w komorze silnika tym napięcie niższe, więc raczej nie ma się co czepiać. termostat mam nowy, wisko nowe, chłodnica drożna i z rozkładem temperatury w matrycy równomiernym, wentyl elektryczny sprawny, węże nie sa twarde, płynu nie wywala. Po za N idzie dopiero gdzieś po 40 min w korku.
a to na skali N to odpowiada temperaturze otwarcia termostatu czy innej?
jak mierzyłem kamerą termowizyjną to na obudowie termostatu było 98*C, jak wskazówka była poza N.


p.s.
u mnie w mieście nie ma zamienników R12
napisałeś, że u ciebie z klimą i wyłączonymi wiatrakami daje radę w korku  :o
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2019, 20:26:11 pm wysłana przez wtom »

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: ciśnienie oleju i temp. silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 07, 2019, 21:34:45 pm »
Na N bedzie kolo 90, czasem spokojnie wyzej. Ja bym sie jednak przyjzal temu paskowki, na twoim zdjeciu jest lekko ponad 12 na wskazniku na postoju, a powinno pokazywac 14V spokojnie, czasem moze ciut nizej ale generalnie powinno byc te 14V+ przez wiekszosc czasu. Zaznacz bialym mazakiem kolo od zewnatrz do srodka i pojezdzij troche, zobacz czy po paru odpaleniach znak sie zgadza i czy sie guma nie rozwarstwila.
Mozesz jeszcze dla spokoju podac rezystancje na czujniku temperatury plynu chlodniczego(tego w obudowie termostatu) z ktorego korzysta ECU, jest gdzies tabelka z tlumaczeniem R na C.
No i przydalby sie ten zawór HVAC, z nim klima powinna duzo lzej pracowac.
I tak stalem w Niemczech na autostradzie w korku dwie godziny z klima przy 30C, bez wiatraków na chlodnicy ale z malym elektrycznym wiatrakiem klimy(czunik padl w bloku chlodnicy), a i tak ani pzez chwile nie wyszedl ponad N.

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 326
  • wszystkie kotki s± fajne
Odp: ciśnienie oleju i temp. silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 07, 2019, 21:50:39 pm »
posprawdzam.
może trafił mi się trefny termostat, poprzedni nie dogrzewał silnika (potrzebował 12km żeby złapać temperaturę N), teraz mam odwrotnie  ;D
klima na R12 daje bardzo dobrze, zimno jest od razu po wciśnięciu przycisku  :P. a ile dokładnie powinno wchodzić czynnika R12 do rocznika 1990?
wskaźnik na desce korzysta z czujnika PT100, a ECU z dwupinowego, ten dwupinowy mierzyłem i raczej zgadza się z dokumentacją.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: ciśnienie oleju i temp. silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 07, 2019, 22:29:43 pm »
Ja u siebie przed wyjazdem do Polski(z Anglii) zmienialem 2 razy termostat, gdzies juz w Polsce jak dojechalem padl mi znowu, nie dogrzewal przy 120km/h i spadala mi temperatura, zostawilem w garazu i zlamali mi obudowe przy skrecaniu, na szczescie znalazlem obudowe druga lokalnie a i trzeci termostat w koncu trafil sie dobry i wrocilem bez problemów juz do Anglii :)

Klima na pewno daje dobrze i nawet lepiej niz moja z R134 na pokladzie, ale bez zaworu HVAC musi zwyczajnie silniej pracowac. Jaguar tylko na rok gdzies pozbyl sie tego zaworu by pozniej znowu do niego wrocic wiec polecam przy okazji wmontowac jak u ciebie go nie ma.
Czynnika nie wiem, R134 bylo chyba z 1150g.

Offline chris1796

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
  • XJ6 1993r
Odp: ciśnienie oleju i temp. silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 08, 2019, 21:14:12 pm »
W kwestii obrotów 93r to jednak mam wyższe jak na foto. R134 wchodzi 1250 +/- 60. Nie wiem jak ma jaguar ale auta od 20 lat wyświetlają 90 stopni dla zakresu rzeczywistego nawet 70-100 stopni. Pytanie jak jest w jaguarze, ja mam zawsze pionowo co oznacza, że na pewno jest to zakres a nie dokładna temperatura. Ale niech się wypowiedzą znawcy.

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 326
  • wszystkie kotki s± fajne
Odp: ciśnienie oleju i temp. silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 08, 2019, 22:07:42 pm »
ale te obroty masz na N/P czy na D/R? bo moje zdjęcie jest na zapiętym D, na N i P ma ponad 700

Offline chris1796

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
  • XJ6 1993r
Odp: ciśnienie oleju i temp. silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 08, 2019, 22:12:33 pm »
Przepraszam nie doprecyzowałem. Oczywiście D przy klimatyzacji na max.