Autor Wątek: Kotek ma humory i odpala kiedy mu sie zachce :)  (Przeczytany 4059 razy)

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 768
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: Kotek ma humory i odpala kiedy mu sie zachce :)
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 25, 2022, 08:04:14 am »
Witam ponownie, od ostatniego czasu, porobilem to i owo w aucie, poczyscilem jeszcze masy, posprawdzalem przekazniki pod maska, spojrzalem w historie napraw Jaga za poprzedniego wlasciciela i wychodzilo ze uklad zaplonowy nie byl zmieniany od nowosci wiec poszedlem w tym kierunku i powymienialem kable, kopulke, rozdzielacz, palec, cewke, modul zaplonu. Przyszla majowka i stwierdzilem ze pojade ponad 100km w jedna strone i co ma byc to bedzie... ale nic sie nie stalo zajechalem, przyjechalem i pozniej za kazdym razem od strzala zapalal do czasu oczywiscie bo jakby moglo byc inaczej :) i znow sie zaczelo, krecenie i krecenie nie moze odpalic, za ktoryms razem zlapal, pojechalem moze kilometr i znow zgasl podczas jazdy, probuje odpalic i krece i krece i za ktoryms razem zapalil, zawijam spowrotem jade 80km/h i zgasl podczas jazdy, juz k*rwy lecialy jakie tylko :D znow mowie podmienie czujnik polozenia walu z nowego na stary i co ? odpalil od strzala i ani razu nie zgasl ale znajac zycie i na tym starym znow zacznie nie odpalac i gasnac i znow bede musial przekladac na nowy ktory bedzie dzialal jakis czas. Ewidentnie cos siedzi w 30letnich przewodach elektrycznych. Jag oddany do elektromechanika w poniedzialek ma sie nim zajac, bede pisal co i jak wyszlo.

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno słowo
Odp: Kotek ma humory i odpala kiedy mu sie zachce :)
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 03, 2022, 18:48:48 pm »
Xj40  po 1992 miay wymienną elektrykę i ngrodzi zainstalowali z prawej strony  6-7 przekaźników .
 Sprawdź na schemacie oraz  pod maską  czy masz niebieskie czy czarne przekaźniki .
 trudno oceniać który nawala  bo tez to zależny od modelu oraz pierwszej sprzedawszy auta na jaki  rynek .
 Najczęściej pompa paliwowa jest połączona z przekaźnikiem ogrzewania sondy 02 . i to najczęściej jest problem nie odpalania auta.
 W modelach na chyba szwajcarze i USA  w których była montowana pompa powietrzna   był service auction:

http://jagrepair.com/images/TSB/TSB2/XJS_XJ40/17Emission%20Control/17-09AM%20AIR%20Pump%20Clutch.pdf

 na przekaźnik związany z ta pompą . Pompa to emisja czyli  tylko kazali wymieniać jeden przekaźnik od tego systemu jednak  inne przekaźniki tez szlag trafia  a szczególnie ten od sondyo2 - pompy paliwowej  .
 Sprawdź czy masz tzw czarne przekaźniki z prawej strony na grodzi  to jest przekaźnik uszczelniony  #  LHF 6703AA
 I w 100% wymień lub zamień ten od ogrzewania sondy .
I love and hate Jaguars

Offline Lemon82

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Kotek ma humory i odpala kiedy mu sie zachce :)
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 14, 2022, 16:19:56 pm »
Witam umie jest podobnie właśnie jest u mechanika. Mój kotek też ma humory a mianowicie po postoju w garażu po nocy nie chce opalić kręci ale nie odpala. Zawiozłem do mechanika i tak, pompa paliwa jest ok filtr paliwa wymieniony mechanik zostawił podpięty manometr na noc i po mocy trzyma ciśnienie. Dalej sprawdził czujnik poleżenia wału i też jest ok. Bardzo proszę o pomoc co to może być?

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno słowo
Odp: Kotek ma humory i odpala kiedy mu sie zachce :)
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 14, 2022, 18:29:57 pm »
XJ40  było produkowane od 1986 do 1994 . wiele tych aut jest rożnych  nie można porównywać modelu np z 1988 z modelem z 1994 .
 Forum jest dobrą wiedzą do poszukiwania postów  ale jeśli ktoś się pierwszy raz pyta w jakimś wątku to warto napisać rok kiedy auto zostało wyprodukowane  na jaki rynek jaki silnik itp
 Są modele które mają EGR  czy pompę powietrzną do szybszego odpalania katalizatora tak ze nie widząc czy nie wiedząc jaki model osoba posiada  można tylko wróżyć z fusów
 Oddając do mechanika jest dobra rada aby  mu pozwolić sprawdzać .
 Jeśli auto nie odpala to może nie tylko być benzyna ale może być zapłon , impuls na wtrysk.
 Kaidy mechanik najpierw to sprawdza dlaczego auto nie odpala  a potem  koncentruje się na tym .
 Jeśli ma ciśnienie które przez noc podczas pierwszych 15 minut  nie opada to tez może być problem ( zablokowany wąż powrotny albo regulator ) Jakie mechanik odczytał ciśnienie  paliwa podczas  kręcenia ?
 wadziłem regulatory zepsute które albo sikały  podciśnieniem benzynę ale tez widziałem  ciśnienie zamiast 2.2 bara +- ponad 7 barów . 

 
I love and hate Jaguars

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 768
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: Kotek ma humory i odpala kiedy mu sie zachce :)
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 16, 2022, 11:48:02 am »
Problem dalej nie rozwiazany, a wszystkich wymieniaczy to bym chyba pobil, jeden elektryk niby najlepszy w miescie (pokazywal zdjecia ktorymi mnie przekonal jak robil elektryke Cadillaca z lat 50 i Rolls Roysa z lat 80) po przejrzeniu instalacji uparl sie ze czujnik polozenia walu na 100% bo stary do luftu i zamiennik tez nie takie parametry wskazuje, wiec kupilem oryginalny czujnik za prawie tysiaka i co ? wielkie zdziwienie pana elektryka ze auto nie chce odpalic - a ja mowilem ze to nic zapewne nie da no ale sie nie znam a co oryginal to oryginal.
Pozniej po dlugim czasie stwierdzil ze na bank pompa paliwa no wiec ok jak na bank to kupuje i co ? i dupa dalej to samo, nie chce odpalic na oryginalnym nowym czujniku i mowie do jegomoscia "pokaze panu czary mary" przy nim zamienilem czujnik na zamiennik i tez nie chcial odpalic no to podmieniam na stary 30sto letni - bach od strzala i wrocilem nim do garazu. 2 tysie wydane problem nie rozwiazany.
Zawiozlem do kolejnego polecanego elektryka od starszych aut, po drodze 2x zgasl i znow podmianka czujnika i jade, za kilometr znow zgasl, znow podmiana i jade dalej do celu.
Stal 2 tygodnie i chlop odpalal go codziennie po pare razy ale jak na zlosc za kazdym razem odpalal i chodzil i ani razu nie zgasl, mowi ze poki dziala i odpala to nic nie moze zdzialac bo gdyby nie chcial odpalic to by zaczal szukac problemu. Auto odebralem zawiozlem do garazu, po 2 tygodniach probuje odpalic i zalapuje po 3cim razie. Ale jakas eureka bo pojawil sie blad ff24. Zagadkom ciag dalszy :)

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno słowo
Odp: Kotek ma humory i odpala kiedy mu sie zachce :)
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 16, 2022, 18:13:44 pm »
 W modelu 1993  najpierw bym wymieni przekaźnik na grodzi z prawej strony pod maską  z podstawą żółtą   on jest od ogrzewania sondy O2 ale jak przestaje działać to przestaje działać przekaźnik pompy paliwowej  .  to co pisałem  jeśli przekaźnik masz niebieski to w 99% masz problem  powinno się tam wymienić wszystkie przekaźniki na czarne uszczelnione LHF 6703AA  . (Fakt ze i czarne czasami siadają . za dużo przenosi natężenia i przypala  przekaźnik )
 prosta metoda sprawdzenia  . wyjąc zamienić  przekaźnik z podstawy zielonej od A/C i zamienić na przekaźnik z podstawą żółtą.  5 min pracy a sprawdzisz czy auto odpala .
  często  też może być palec w aparacie zapłonowy ale najczęściej to on zaczyna przerywać a potem juz nie odpala.
 Wczesne modele miały tez problem z odpowietrzaniem zbiornika   system emisyjny i  tez gasły i nie odpalały  jednak to prosto sprawdzić otwierając korek wlewu. ale to auta z 1988 1989 .
I love and hate Jaguars

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 768
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: Kotek ma humory i odpala kiedy mu sie zachce :)
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 17, 2022, 20:43:26 pm »
Ja mam przekazniki z lewej strony patrzac od przodu lub od wnetrza po stronie pasazera i wszystkie niebieskie, podmienialem miejscami wszystkie przekazniki bo kazdy niebieski jesli sie nie myle byl takiego samego oznaczenia, patrzylem tez te przekazniki od srodka i wygladaja jak nowe, kontakt spreyem nozki tez potraktowalem i oczyscilem, 1993r moj Jag, kupilem wczoraj calego Jaga z 94 roku anglika na czesci i moze uzycze z niego przekazniki i zamienie. Ps. wymienialem caly uklad zaplonowy na nowy, kable, kopulka, cewka, palec rozdzielacza, modul zaplonu.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2022, 21:23:20 pm wysłana przez Demo »

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno słowo
Odp: Kotek ma humory i odpala kiedy mu sie zachce :)
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 18, 2022, 00:59:47 am »
strony samochodu są określane  od strony kierowcy i tak jak siedzisz za kierownica to masz strunę prawą i lewa .
 proste jest patrząc na kierownice w aucie z Anglii . Kierownica jest z prawej strony a jak masz auto europejskie to kierownica jest z lewej strony . Tak samo określa się strony samochodu jak otworzysz maskę czy bagażnik .
  Tym bardziej patrząc w xj40 gdy otworzysz maskę to nic nie widzisz tylko maskę .
 Sprawdź czy w tym angliku co masz sa przekaźniki czarne w 1994 xj40 podstawę bezpieczników już nie kolorowała jest jeden kolor tak ze trzeba parszeć na przewody aby stwierdzić który przekaźnik jest do czego .
 Oryginalne czarne przekaźniki (LHF 6703AA ) były uszczelnione ich się nie  otworzy .
 One miały numer na obudowie . przy okazji sprawdź metalowe połączenia w podstawie czy nie są zaśniedziałe.
I love and hate Jaguars