Autor Wątek: Zerwany pasek  (Przeczytany 1224 razy)

Offline J66

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Kocham to forum
Zerwany pasek
« dnia: Maj 19, 2019, 09:56:52 am »
Witam klubowiczów, mam problem z Jagiem , w piątek jechałem i podczas jazdy pojawiały sie kontrolka akumulatora i ABS ,jak wyłączyłem silnik nie od razu ale odpalił pomyślałem bateria w końcu już miała około dwóch lat kupiłem założyłem i kontrolka nie gaśnie ,zajrzałem do środka i leżał zerwany pasek , taki długi a dwa tygodnie wcześniej był na warsztacie było wymieniane koło pasowe i teraz pytanie czy zerwany pasek mógł być powiązany z tym kołem pasowym ? i czy ja jako laik mógłbym sam założyć ten pasek ( kupiłem już nowy ) szczerze , nie bardzo wiem gdzie . Proszę o jakieś porady z góry dziękuję

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Zerwany pasek
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 19, 2019, 12:11:42 pm »
Jeśli w 3.0benz to muisz mieć kluczyk do napinacza na 3/8cala a i tak jest strasznie ciasno. Jeśli dieselek to chyba trzeba poluzować śruby od łapy bo przeszkadzają w założeniu paska a sam napinacz jest chyba na klucz 15

Offline J66

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Kocham to forum
Odp: Zerwany pasek
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2019, 12:47:14 pm »
To jest diesel 2.0 czyli założenie nie jest jakąś większą filozofią ?  Mało znam się na naprawach samochodu , nie wiem nawet na co założyć ten pasek  przeważnie jeżdżę do mechanika  problem w tym że jutro mam jechać dalej a jag nie sprawny

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Zerwany pasek
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2019, 13:15:57 pm »
prędzej założysz w dizelku niż w benzynie, ale zdejmij sobie koło bo napinacz trzeba odkręcić inaczej paska nie przełożysz. Napinacz powinien być przykręcony na 13

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Zerwany pasek
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2019, 21:28:15 pm »
sprawdz najpierw jak wyglądają rowki koła pasowego,czy nie są skancerowane przez niewłaściwy montaż/demontaż.bo czemu tak nagle szlag trafil pasek?