Zauważywszy luz w przednim kole po podniesieniu auta na lewarku postanowiłem wymienić piastę.
Operacja jest dość prosta:
1. Lewarujemy samochód i zabezpieczamy
2. Zdejmujemy koło
3. Odkręcamy cały zacisk hamulcowy wraz z jarzmem (nie ma potrzeby odkręcania samego zacisku) - w tym celu luzujemy delikatnie klocki a następnie odkręcamy dwie śruby w jarzmie. Zdejmujemy zacisk i podwieszamy go tak aby opadając nie pozrywał nam przewodu hamulcowego oraz czujników.
4. Zdejmujemy tarczę hamulcową - stopień trudności zależy od tego jak bardzo zapiekła się na piaście. Może być konieczne kilkukrotne uderzenie od strony silnika w wewnętrzny element tarczy. Ostrożnie tak aby nie pękła!
5. Odpinamy czujnik abs
6. Odkręcamy 4 śruby mocujące piastę. Aby ułatwić sobie dostęp musimy skręcić kołami raz w jedną, raz w drugą stronę.
7. Najtrudniejszy moment: Wybijamy starą piastę ze zwrotnicy. Należy uderzać w zewnętrze krawędzie piasty od strony silnika raz z jednej raz z drugiej strony. Przydaje się popryskać wszystko preparatem odrdzewiającym.
8. Czyścimy otwór w zwrotnicy i montujemy nową piastę.
9. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Mała uwaga dla chcących zaoszczędzić: do mojego rocznika (2010) pasowała piasta oznaczona w sklepie jako pasująca jedynie do modelu X350. Nie muszę mówić że cena pomiędzy pasującą do X351 a pasującą do X350 była znacząca. W wymiarach niczym się nie różniły... co do wytrzymałości to nie sądzę, że do X350 dopuszczalne były mniej wytrzymałe piasty.