Autor Wątek: Silnik nie chce zapalić na nowych wtryskach  (Przeczytany 1080 razy)

Offline Kakashi

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Silnik nie chce zapalić na nowych wtryskach
« dnia: Czerwiec 10, 2019, 12:12:55 pm »
Cześć, szukam magika od elektryki w Jagu X-Type 2.0D 2004. Po wymianie wtryskiwaczy silnik w ogóle ,,nie łapie" - pochodzi chwilę na plaku i koniec tematu, na starych wtryskach chodzi. Pomógłby ktoś z pomorskiego?

Offline bibor80

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 80
  • Kocham to forum
Odp: Silnik nie chce zapalić na nowych wtryskach
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 10, 2019, 12:54:19 pm »
A ich nie trzeba zakodować i przypisać do auta?
Skąd masz te wtryski?

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: Silnik nie chce zapalić na nowych wtryskach
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 10, 2019, 13:36:07 pm »
Kodowanie nie jest konieczne, sterownik sobie poradzi. Wtryski trzeba odpowietrzyć. Jeżeli były regenerowane przy użyciu zamienników to mogą być problemy z uruchomieniem. Spotkałem się z zamiennikami zaworków przelewowych, które zacinały się i silnik nie odpalał.
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Silnik nie chce zapalić na nowych wtryskach
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 10, 2019, 23:11:27 pm »
Pytanie czy nowe nowe, nowe regenerowane czy nowe używane.

Jaka opcja by nie była przypisać aby odpalił nie trzeba. Ale po to producent coś takiego wymyślił żeby to zrobić więc na pewno nie zaszkodzi.
Teraz pytanie czy dokręcone są momentem czy na "aż strzeli w łokciu"
Kolejne czy pompa wtryskowa podaje ciśnienie
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: Silnik nie chce zapalić na nowych wtryskach
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 11, 2019, 21:30:51 pm »
Skoro pali na starych to pompa żyje. A jak nie chce odpalić to jest zablokowany któryś. Delikatnie śrubę z góry wtrysku poluzuj i zakrec aż poleci ropa i dokręć, i tak z każdym. Przytrzymaj rozrusznikiem dłużej z klepaniem gazu. Jak dalej nic to wkręć wszystkie nowe wtryski i zobacz który ma okopconą końcówkę (ten działa i możesz go zostawić w aucie). Nieokopcone podmień na swoje stare. Inna jeszcze metoda to z a kladasz wszystkie stare i sprawdź czy odpali. Jak zagada to walniety lub zawieszony któryś nowy wtrysk. Zgaś silnik i po 1 szt zmieniaj wtryski. Wykrec jeden stary i w jego miejsce wkręć nowy i odpal auto. Jak chodzi to odkręcasz drugi stary i wkrecasz nowy i odpalasz auto. Tak najprościej sprawdzić który jest zepsuty. 501z lubią się zawieszać i czasem trzeba je rozkręcić i skręcić jeszcze raz na mokro w ropie. Kodować można ale i tak ECU się sam dostosuje. Wtryski dokrecamy do głowicy 47Nm a skręcamy 55 - 60Nm.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Silnik nie chce zapalić na nowych wtryskach
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 12, 2019, 15:29:52 pm »
Te silniki się nieciekawie odpowietrza. Ja zazwyczaj odsysam na powrocie aż ropa zacznie płynąć

Offline Kakashi

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Silnik nie chce zapalić na nowych wtryskach
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 21, 2019, 13:20:22 pm »
Panowie, co do kodowania - komputer w ogóle nie chce wtrysków przyjąć.
Ale główny temat jest taki, że ja się na tym kompletnie nie znam a mój mechanik się generalnie poddał i ma już status ,,mamtowdupie" - dlatego pytam o kogoś kto by mi w 3mieście to mógł ogarnąć, kogoś kto zna te cholerne fordowskie silniki 2.0d.  Bo zaraz po prostu sprzedam całość na części i na razie. Auto już ponad .5 roku stoi u mechanika i nic się z nie dzieje wamać.

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: Silnik nie chce zapalić na nowych wtryskach
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 22, 2019, 09:22:01 am »
Jeśli na starych chodzi to są źle zrobione nowe wtryski i je po prostu oddaj na gwarancji. Kod jest tylko kodem i nie ma że go nie przyjmie ale kod to za mało żeby zaczął działać, no i trzeba mieć albo kompa delphi (mi takim wpisywałem jak zgubił kod) i żaden inny standardowy nie dał rady oczywiście nie mówię tu o dedykowanych wds czy sdd.
Moja przypadłość z mondeo mk3, ten sam silnik i te same wtryski. Zrobione 4 szt. a auto nie odpali. Po dłuższym przytrzymaniu zaskoczy ale traktor chodzi ładniej. Wykrecenie wtryskow i się okazuje że tylko 2 okopcone czyli te tylko działają, dwa pozostałe czyste. Ponowne rozkrecenie wtryskow nic nie dało dalej nie palą. Kupiłem dwie używki, auto odpalilo od strzała. Bez kodowania, zabawy czy innych czarów. To wszytko groźnie brzmi bo bez maszyny nic nie zrobisz ale auto może zastąpić epsa.
Reasumując zmień mechanika bo ten widać się nie zna i oddaj wtryski na gwarancję albo kup inne pewne.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]