Autor Wątek: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r  (Przeczytany 4957 razy)

Offline morello91

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Kocham to forum
Odp: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 05, 2019, 20:12:55 pm »
 Ja już po wymianie wszystkich świec i cewek. Auto śmiga jak nowe. Pod kolektorem poprzedni właściciel wrzucił 3 najtańsze świece które były już wypalone na maksa o cewkach nie wspomnę. Totalny dramat. Jedna świeca nie dokręcona, ba wyciągnąłem ją bez odkręcania. 2 z 3 cewek biją już pomarańczową iskre, 1 z 3 praktycznie wogole nie działała. A zapewniał mnie że w styczniu całość była wymieniona na platynowa świece i nowe cewki...

Uszczelki wymienione pod kolektorem, wszystkie węże podcisnienia nowki. 2 węże były dziurawe, także kolego posprawdzaj wszystko bardzo dokładnie,

Offline Brother

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Kocham to forum
Odp: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 06, 2019, 07:27:35 am »
w swiecach platynowych nie wolno ustawiac przerwy.maja byc dedykowane pod jaguara.

Offline morello91

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Kocham to forum
Odp: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 06, 2019, 18:41:35 pm »
 I kolejna radość nie trwała długo. Jaguar dalej szarpie. Wymienilem kolanko podcisnienia na kolektorze.

Wydaje mi się że może być dziura w tej gumie co wchodzi podcisnienie do silnika od strony kierowcy pod podszybiem.
Idzie jakoś to obejść? Gumowe kolanko stamtąd już wywaliłem. Jest szansa jakoś wyciągnąć ten u element i podpiąć wąż bezpośrednio do silnika?



Chodzi dokładnie o ten element do której wchodzi ten biały wąż podcisnienia. Może któryś z Was jest z okolic Mikołowa i mógłbym rzucić okiem na ten temat. Powi kończy mi się cierpliwość :(

Edit.
Wychaczylem jeszcze to

http://www.jagrepair.com/VacuumLeakSType2000.htm

 i syczy mi właśnie w tych okolicach, te kolanko jest w okolicy cewek od strony kierowcy? Ono jest przy podszybiu czy mi się wydaje? :)

Edit.
Udało się, obroty chodzą już idealnie. Kolanko było rozerwane.
Ale żeby dostać się do tego kolanka to masakra, musiałem trochę porzezbic żeby nie była to prowizorka a wytrzymał bardzo długo.
Przy przyspieszaniu są jeszcze takie momenty że ma bardzo delikatne szarpniecie, ale podejrzewam że to kwestia przegonienia go i słabej jakości benzyny.

Czeka mnie jeszcze wymiana uszczelek kolektora są sparciale, ale to już formalność :)

Na ciepłym silniku na jałowym biegu dalej szarpie, przy przyspieszaniu też pojawiają się szarpnięcia.

Na zimnym już igła, bez zająknięcia

Błędów na kompie nie wywala. Pomóżcie :(
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2019, 12:24:01 pm wysłana przez MicGin »

Offline parysarab31

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • jaguar S Type 3,0 v6 manual 1999
Odp: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 08, 2019, 11:29:41 am »
Ja mam z tym elementem chyba tez problem, tylko to chyba jest zawór pcv starego typu. u mnie przepuszcza powietrze i silnik kreci wyzsze obroty. jak zaslepiłem chwilowo silniczek jak zegareczek.

mówimy o rurce wychodzecej z prawej głowicy na samym koncu - jak tak to jest zawór pcv valve który jest jakby wkrecany na pól obrotu i uszczelniony oringiem.

Offline morello91

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Kocham to forum
Odp: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 08, 2019, 11:38:54 am »
To mam już wymienione i porządnie uszczelnione.

Spróbuję jeszcze sprawdzić czy to przypadkiem nie są jeszcze te uszczelki spod kolektora.

Chociaż mechanik powiedział, że po tak długim jeżdżeniu z taką usterką, muszę porządnie przegonić samochód, żeby wypalił cały nagar i inny syf - tutaj nie mogę się z nim kłócić bo to jest jeden z najlepszy mechaników co prawda BMW w Polsce, ale jako pierwszy wskazał na lewe powietrze

A może to być sonda lambda? Komputer nic nie wskazuje

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 08, 2019, 19:18:50 pm »
Zerknij jak jest to rozwiązane u mnie, zaślepiłem króciec przy przepustnicy i samochód jeździ bez najmniejszych problemów.

https://drive.google.com/open?id=0B6_HhjxQbee9bUl0R3ZRS1pRT3M

Offline morello91

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Kocham to forum
Odp: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 08, 2019, 19:26:27 pm »
A jak z wężem który szedł za kolektor? Też zaslepiony?

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 08, 2019, 20:33:49 pm »
Nie, nie zaślepiałem go, puściłem go bokiem,  mam nadzieję, że doszła PM :)

Offline jaguar89

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 09, 2019, 15:00:36 pm »
A odstęp elektrod sprawdzony i ustawiony prawidłowo. Nie pokazuje ci który cylinder ma wypadanie zapłonu ?.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Nie właśnie nic nie pokazuje. Wyszedł mi błąd P0430 za mała sprawność katalizatora.
Co ciekawe też mam nie podobało mi się to kolanko strsznie mam je zaolejone, chyba kupie nowe to kolanko bo faktycznie tam przewód jest bardzo luźny.

Offline morello91

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Kocham to forum
Odp: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 09, 2019, 18:05:57 pm »
Gdzie mogę kupić kolanko do które wychodzi za kolektor em od strony pasażera a do niego są podpięte 2 wezyki, jeden czerwony drugi biały. To jest chyba powód mojego problemu z jaguarem

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 09, 2019, 18:49:18 pm »
Nie mam pojęcia gdzie możesz kupić tą część, ale zawsze możesz napisać do sklepu V12, być może oni coś Ci podpowiedzą w tym temacie.

Offline morello91

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Kocham to forum
Odp: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 09, 2019, 18:52:19 pm »
 :-thankZaslepienie nic nie pomogło. Ale użyłem patentu z clinem i popsikalem wszystkie możliwe miejsca z podcisnieniem i jedynie tak syczalo
Dokładniej na tym kolanko.


 V12 nie mają takiego kolanka, może komuś zalega? Chętnie przygarnę :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2019, 23:42:26 pm wysłana przez MicGin »

Offline morello91

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Kocham to forum
Odp: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 15, 2019, 10:43:30 am »
Z kolankiem sobie poradziłem, przez weekend zrobiłem 1000 km i przestał przerywać i szarpać na jałowym

Jednam przy obciążeniu, podjeżdżaniu pod górkę miga check engine i nie do końca hulają pod maską wesołe kucyki.

Czy jest szansa, że padła któras nowa cewka? Od strony kierowcy sprawdzałem i są ok.

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 16, 2019, 08:55:33 am »
Hm, a może to objaw zapchanego kata, strzelam.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Falują obroty 3.0 v6 z 2000 r
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 16, 2019, 11:06:21 am »
Zapchany kata powoduje problemy z wkręcaniem silnika na obroty.
Dopóki jeździmy spokojnie wszystko działa dobrze.
Przy obciążeniu zaczynają wypadać zapłony (losowo na banku), silnik sie dusi.

Nie wiem jak w S, ale w X-Type jest "standardowy zestaw" błędów które się wtedy pojawiają. Misfire + kata + cośtam jeszcze. Było kiedyś na forum w dziale X-Type.

Natomiast co do podciśnienia i nierównej pracy na jałowym, to warto przyjrzeć się korektom paliwa - powinny być w okolicach zera. Im wyżej tym większa nieszczelność.
X-Type 3.0, Rover 416Si