Dział Techniczny > S-TYPE (1999-2007)

5r55n naprawa sterowania, przywrócenie prawidłowego ciśnienia oleju w skrzyni

(1/5) > >>

Szwagier:


https://photos.app.goo.gl/4z4FjumdSszPLUWk8

Jeśli zdarzy się tak że biegi R i D zaczynają wchodzić po 3-4 sekundach to należy zrobić adaptacje. U mnie to działa nawet bez resetowania, bez odpinania klemy.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=23577.0

Tango:
Podziwiam!
Że się chciało robić (cyt. "dlatego sprawdzałem to kilka razy" co pewnie oznacza rozkręcanie te kilka razy...)
I jeszcze większy, że się chciało udokumentować i opisać :)

Szwagier:
No zgadza się. Na szczęście ta płyta jest przykręcana niedużym momentem a i uszczelki są dostępne w Polsce oddzielnie także można powalczyć. A ktoś będzie miał łatwiej zamiast 7 razy rozkreci i skreci tylko raz. A gadać a zrobić to też różnica. Udukomentować dla was i się chciało, oszczedzę może komuś niepotrzebnych wydatków. Nie chcę oczywiście zabierać pracy ludziom którzy się tym profesjonalnie zajmują ale jak się czyta różne fora jak to serwisy ich witają od 4 w górę..... to może nie będę kończył. Wiadomo każdy chce zarobić ale nie w taki sposób. To nie takie trudne posprawdzać a te skrzynie mają potencjał  ;D. Już rozumiem czemu tak ich nikt nie lubi i że to badziew (niesłusznie myślę). Ale wystarczy drobna modyfikacja i jak nowa, auto zaczęło ciągnąć jak trzeba. I to mój cel. Tą płytę spróbuję jeszcze raz poprawić być może to kwestia 2 zaworów może samych sprężynek. Może tłoczki nie są jeszcze na tyle zniszczone eksploatacją i wystarczą nowe sprężynki.

Szwagier:
Kolejny etap...

https://photos.app.goo.gl/wo8CSw65QXyq4WtW6

Szwagier:
Żeby nie tworzyć nowych wątków tu wrzucę ciekawostkę. Ten kto czyta moje wpisy może kojarzy jak się rozpisywałem że w mojej skrzyni biegów (tej którą kupiłem z autem) nie ma 5 biegu i winą jest pęknięcie sprężyny 4-3 w płycie sterującej. Otóż nie, dziś zajrzałem do tej skrzyni. Odkręciłem pompę i serwo overdrive. I olśnienie  :-hehe musiałem nie mieć też i 2 biegu. I powiem wam że nie wiem już jak ja liczyłem te biegi wtedy. A ktoś kiedyś na forum mnie zapytał czy w manulnym trybie wchodzi po kolei 1,2,3,4 (pewnie czaił temat) i już nie pamiętam co mu napisałem. Może w trybie też D myliło mnie sprzęgło pośrednie i stąd nie byłem pewny choć tak się zastanowić to sprzęgło pośrednie zaczyna pracować od 3 biegu dopiero. To są takie przejścia. Da się to wyczuć (choć jak ktoś ma świeże uszczelnienia na koszach to ciężko to wyłapać chodzi mi głównie o tłok intermediate) a teraz już wiem o co chodzi ( nie wrzuca odrazu z 2 na 3 tylko jest mamy 2 potem sprz. pośrednie i 3,  3 i sprz. pośrednie i dopiero 4 itd). Ale do rzeczy i kiedy rozebrałem okazał mi się uszkodzony piston overdrive. Winowajca braku 2 i 5 biegu. Płyty sterującej nie wyciągałem ale sam ze sobą mogę się założyć że sprężyna 4-3 jest jednak cała  ;D

https://photos.app.goo.gl/fzqvFnjPvHWcWrYQ6

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej