Autor Wątek: s type automat 6hp26  (Przeczytany 8486 razy)

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: s type automat 6hp26
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 14, 2018, 19:25:34 pm »
Skoro nie elektrozawory to zostaje płyta sterująca. Do twoich objawów znalazłem to co poniżej. Problem może być w tych 2 zaworach w płycie. Nie trzyma ciśnienia i stąd taki objaw. Ale ekspertem nie jestem.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline ziwoj

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Kocham to forum
Odp: s type automat 6hp26
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 14, 2018, 20:12:14 pm »
Dzięki ale widzę że sam tego chyba nie zrobię bo wymiana samego uszczelki (oring) raczej nie wystarczy .
PS. tak patrze w te obrazki i widzę że sporo jest tych oringów więc może jednak warto by je powymieniać .
Step
  Replace OE 
Solenoid O-Rings
Packaging Pocket 7
•   O-Rings, Size 10.5 x 2mm thick, Smaller (8)
•   O-Rings, Size 13 x 2mm thick, Larger (7)
Packaging Pocket 8
•   O-Rings, Size 13.5 x 2mm thick (4)
Packaging Pocket 9
•   O-Rings, Size 14.5 x 1.5mm thick (5)
Packaging Pocket 10
•   O-Rings, Size 14.5 x 2mm thick (3)
Packaging Pocket 11
•   O-Ring, OR-014, Smaller (2)
•   O-Ring, OR-016, Larger (2
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2018, 20:55:59 pm wysłana przez ziwoj »
S-Type 2.5 v6 automat 2002r. lift

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: s type automat 6hp26
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 14, 2018, 21:03:47 pm »
No ciężki temat w tym przypadku. Miałeś płytę na zewnątrz można by sprawdzić te gniazda zaworowe na specjalnej maszynie. Jest kilka w Polsce w serwisach od skrzyń mają. I byłoby wiadomo jakie ma ciśnienia i czy je trzyma. A tak to nie wiem. Jak byłoby wiadomo że to rzeczywiście te gniazda zostają dwa wyjścia. Nowa płyta lub regeneracja tych zaworów. Czyli pewnie rozwiercenie gniazd i zastąpienie starych tłoczków nowymi. Są takie zestawy naprawcze, specjalne wiertła uchwyty i nowe zawory. Podobnie z resztą robi się z serwami tej fordowskiej skrzynki też są takie zestawy do rozwiercania i nabija się potem specjalne tulejki. Wtedy serwa się nie zacinają ani też nie występuje spadek ciśnienia co powodowało że taśma na sprzegle ( koszu z tarczkami) nie zaciskała się.

A z tymi O-ring można próbować. Oby to wystarczyło. O ile to właśnie pomoże. Zawsze to taniej wyjdzie. Chyba że same te gumeczki majątek kosztują
:)

s-type 4.0 2000r

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: s type automat 6hp26
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 14, 2018, 21:59:59 pm »
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: s type automat 6hp26
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 14, 2018, 22:31:51 pm »
Kolega ziwoj chyba właśnie to zrobił wymienił 6x nowe tłoczki i gumki do nich. I objawy nie znikły. Chyba że ja coś źle zrozumiałem.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline ziwoj

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Kocham to forum
Odp: s type automat 6hp26
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 14, 2018, 22:38:29 pm »
kolego V12 na poprzedniej stronie pisałem że wymienione zostało :
-miska + olej
-tloczki do mechatronica 6sztuk
-plytka uszelniajaca w mechatroniku
-wsadka do wtyczki
-uszczelka miedzy mechatronikiem i skrzynia
Czerpałem właśnie z tej stronki co podałeś mimo wszystko dzięki za zainteresowanie .
Co do pomiarów ciśnień macie może kogoś z okolic warszawki ewentualnie jakie koszta takiej usługi , zdjąć ponownie mechatronik to nie problem .
 
S-Type 2.5 v6 automat 2002r. lift

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: s type automat 6hp26
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 15, 2018, 06:57:09 am »
Ciśnienia są takie ale z warsztatem nie podpowiem. Wiem że mają ale nie wszyscy. Musisz dzwonić i pytać.


I jeszcze zanim zabierzesz się za płytę sprawdź same elektrozawory (solenoidy, czy elektromagnesy), może nie domagają już
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2018, 09:50:06 am wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: s type automat 6hp26
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 15, 2018, 13:45:39 pm »
ziwoj, tak na szybko, oprócz adaptera powinieneś wymienić jeszcze 4 tulejki uszczelniające, wyczyścić i pomierzyć elektrozawory, sprawdzić "płaskość" połówek mechatronika. Fachowcy od regeneracji mechatronika mają stanowisko testowe i wtedy jest możliwość sprawdzenia poprawności działania przed zamontowaniem.
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline ziwoj

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Kocham to forum
Odp: s type automat 6hp26
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 15, 2018, 18:38:31 pm »
Jeżeli chodzi o te 4 tulejki gumowe co na foto poniżej to były wymienione wszystko opisane stronę wcześniej , błąd jaki zrobiłem to nie sprawdziłem elektrozaworów .
Dziś w drodze powrotnej wyskoczył gearbox fault p0829.
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2018, 18:50:14 pm wysłana przez ziwoj »
S-Type 2.5 v6 automat 2002r. lift

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: s type automat 6hp26
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 15, 2018, 21:11:50 pm »
Od elektrozaworów powinieneś zacząć. Bo one decydują jak ma popłynąć olej w płycie i dalej na sprzęgła w skrzyni. A ten błąd właśnie informuje że coś jest nie tak z elektrozaworami, 5 i 6 niby. Liczyłeś czy wszystkie biegi masz albo które są a których nie ma?
Może coś nie łączy bo wcześniej pisałeś że problem jest w zmianach 1-2 i 2-3. Tak jak pisał V12 sprawdź rezystancje i wyczyść je.
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2018, 21:16:41 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline ziwoj

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Kocham to forum
Odp: s type automat 6hp26
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 15, 2018, 22:21:27 pm »
Biegi wchodzą wszystkie tylko trochę nerwowo ale też nie zawsze, liczyłem najpierw wajcha na 2 potem na 3 4 5 i D ,jak wrzuca z 3 na 4 to tak jak by nie chciał wejść i dopiero po chwili wchodzi ,dzieje się to przy delikatnej jeździe natomiast jak mu przycisnę to problemu nie ma .
S-Type 2.5 v6 automat 2002r. lift

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: s type automat 6hp26
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 15, 2018, 23:39:37 pm »
Jeśli to 3-4 to też inna historia czyli inny zawór, dlatego wywalić mógł ten błąd. Coś ewidentnie masz z tym sterowaniem. Ucieka gdzieś ciśnienie
:)

s-type 4.0 2000r

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: s type automat 6hp26
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 16, 2018, 13:26:25 pm »
ziwoj, będę teraz robił taką operację na 6HP28 + regeneracja konwertera i wymiana panewek. Ciekawe czy się uda za pierwszym podejściem ;)
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline ziwoj

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Kocham to forum
Odp: s type automat 6hp26
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 16, 2018, 17:26:43 pm »
To powodzenia zrób jakieś fotki może coś podpatrzę .ja za swoją wezmę się dopiero za tydzień .
S-Type 2.5 v6 automat 2002r. lift

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: s type automat 6hp26
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 17, 2018, 12:42:07 pm »
Ziwoj a jak ta uszczelka szła tymi wytartymi do płyty? Bo jak tak patrzę to pasuje do tego zaworu D1 w płycie. Możesz przyłożyć tą starą uszczelke do płyty tak jak była przykrecona a te wydpuchane miejsca podpowiedzą ci które zawory źle funkcjonują.
:)

s-type 4.0 2000r