Autor Wątek: Nierówna praca na postoju  (Przeczytany 1511 razy)

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Nierówna praca na postoju
« dnia: Listopad 21, 2018, 18:47:26 pm »
Problem wygląda tak,że na zimnym silnik ładnie pracuje, ale jak już pojeździ z 10 minut, staję na światłach i rzuca całym autem i lekko falują obroty, jak wyłączę klimę to trochę mniej nim rzuca,najgorzej jest po trasie dłuższej,wtedy rzuca strasznie autem. Wszystkie podciśnienia sprawdzone, wymienione uszczelki kolektora na nowe. Spod maski słychać jak silnik tak dziwnie jakby przerywał co kilka sekund, przez tą dziwną pracę, są też wibracje z silnika od 70-80km/h .Świece mają ok 25 tys km, oryginalne jaguara. Mechanicy nie ogarniają, co poradzicie, znacie kogoś ogarniętego w kotach z okolic Wrocławia?   

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Nierówna praca na postoju
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 21, 2018, 21:59:36 pm »
Zalewa świece lub świecę olejem. Cewki lub któraś cewka po nagrzaniu się przestają prawidłowo pracować. To bym obstawiał.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: Nierówna praca na postoju
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2018, 23:29:37 pm »
tylko jak sprawdzić cewki?

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Nierówna praca na postoju
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 21, 2018, 23:33:06 pm »
Zdjąć cewki i sprawdzić czy nie ma oleju w kanałach. Druga sprawa to sprawdzić szczelność klapek w kolektorze. Nie tylko przy oringach ,ale ogólnie. Odpalić auto i spryskać woda okolice montażu klapek. Jeśli będzie nie szczelne usłyszysz dziewki zasysania cieczy. Kolejny to czujnik położenia wału . Najlepiej podpiąć komputer i sczytać błędy.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: Nierówna praca na postoju
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 22, 2018, 11:27:04 am »
dzięki, podjadę go podpiąć pod kompa jeszcze raz i zobaczymy, cewki raczej były w porządku, były sprawdzane przy wymianie tych uszczelek

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Nierówna praca na postoju
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 22, 2018, 15:55:49 pm »
To jest Pb bez LPG? Świeci się check?
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline BOBER

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • cudotwórca w temacie metali
Odp: Nierówna praca na postoju
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 22, 2018, 16:09:47 pm »
Cewki to drażliwy temat, czasem gdy zaczynają padać dzieją sie cyrki. U mnie pomiary pokazywały ze jest ok a po nagrzaniu przestawały pracować. Co najlepsze nie zspsuły sie całkiem, tylko od czasu do czasu przerywały ograniczając osiągi i powodując falowanie na wolnych obrotach, slychać też było "prychanie" z rury wydechowej. Długo czekałem aż komputer wyłapie który cylinder nie pracował jak należy, chyba przez dwa tygodnie nie było żadnych błedów a ja w tym czasie zdążyłem przeglądnąć całą instalacje elektryczną i wtryski 😂. Co ciekawe, dwa tygodnie po wymianie jednej cewki padla następna, a po niej kolejna. Zaczęło mnie to irytować i w końcu wymieniłem wszystkie 8 sztuk. Po tym problem zniknął 😁
Jeśli to któraś cewka to prawdopodobnie zaczną sie sypać wszystkie pokolei.

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: Nierówna praca na postoju
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 22, 2018, 19:28:34 pm »
3 cewki wymieniałem 100 tys km temu i 3 cewki ok 50 tys temu na nowe delphi, cały ten przebieg zrobiony na gazie, więc pewnie te co mają już 100 tys zaczynają padać, jak oryginały na benzynie przeżyły ledwo 200 tys
Check wyskoczył mi i pojechałem do gazownika, była zabogata mieszanka, ustawił ale dalej jest chyba bogato bo na zimnym czuć smród gazu trochę

P.S raz  u gazownika wyskoczyło wypadanie zapłonów cylinder 3 i 6 z tego co pamiętam, czy to może oznaczać uszkodzone cewki na tych cylindrach i jak obliczyć które to są dokładnie?

Offline BOBER

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • cudotwórca w temacie metali
Odp: Nierówna praca na postoju
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 22, 2018, 20:38:55 pm »
Jeśli masz wypadanie zapłonów to na 99% jest to wina cewek. U mnie były dokładnie te same błędy.
U mnie cewki wytrzymały 110 tys km.


Jeśli chodzi o numerowanie cylindrów to w wersjach:

przed liftem ( do 2001 włącznie) numerowane:
od przodu silnika (przodu samochodu) - prawa głowica ( strona pasażera ) - kolejno 1, 2, 3 cylinder
od przodu silnika (przodu samochodu) - lewa  głowica ( strona kierowcy) - kolejno 4, 5, 6 cylinder

po lifcie ( od 2002 ) zmienili sposób numerowania:
od przodu silnika (przodu samochodu) - prawa głowica ( strona pasażera ) - kolejno 1, 3, 5 cylinder
od przodu silnika (przodu samochodu) - lewa  głowica ( strona kierowcy) - kolejno 2, 4, 6 cylinder

tu masz link jeszcze do wątku jeśli coś jest niejasne:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=19381.0