Autor Wątek: Opole - witam  (Przeczytany 1952 razy)

Offline PawelStype

  • Aspirant
  • Wiadomości: 0
  • S-type 4.0 V8 1999r
Opole - witam
« dnia: Wrzesień 16, 2018, 16:28:43 pm »
Dzień dobry, z tej strony nowy użytkownik forum z okolic Opola.
Posiadam Jaguara s-type 4.0, rocznik 99  :)

Auto zakupione w styczniu 2016 roku z okolic Środy Wielkopolskiej od starszej Pani, która odziedziczyła autko po świętej pamięci mężu, który to dostał go bodajże w 2010 od kuzyna z Niemiec. Przebieg przy zakupie 135 tys km, więc można powiedzieć, że prawdziwa perełka... ;) Wszystkie dokumenty, książki serwisowe, koperta z kodem do radia, komplet kluczyków itp potwierdza historię autka. Czy więc trafiła się super okazja? I tak i nie. Z powodu niskiego przebiegu, autko nie zostało wyleczone z żadnych typowych bolączek i wad fabrycznych s-type  :'( Co ciekawe w jagu siedział jeszcze FABRYCZNY akumulator  :o Pozwólcie, że spróbuję spisać listę napraw jakie w nim dokonałem, posłuży mi to również w przyszłości w ramach uporządkowania wydatków :)

2016:
Po zakupie od razu zrobiłem:
-amorki przód
-wymiana oleju i wszystkich filtrów
-porządek z klimatyzacją (wymiana pękniętej rurki)
-wymiana wszystkich nakrętek od kół
-wszystkie świece
-akumulator

Po jakimś czasie zaczęły świrować zamki co skończyło się wymianą 3 z nich, dodatkowo kompletna diagnostyka komputerowa, która wykazała brak jakichkolwiek błędów

2017:
-padł wyświetlacz od przebiegu i komputera pokładowego - wymiana na inny używany i przeprogramowanie immo
-wszystkie tarcze hamulcowe i klocki
-uszczelka pokrywy zaworów

2018, ostatni miesiąc:
-minidrgania podczas postoju - wymiana cewki, problem rozwiązany
-problemy z wyciekającym płynem chłodniczym - uszczelnianie układu, jak zapewne się domyślacie skończyło się na wymianie zbiornika wyrównawczego, który był kompletnie popękany ;)
-zaczął hałasować rozrząd - kolejna z bolączek s-type z początku produkcji - wymiana dwóch górnych plastikowych napinaczy na metalowe i łańcuchów, 2 uszczelki pokrywy zaworów

Zapewne o czymś zapomniałem, ale to tak z grubsza historia napraw ;)
Teraz kotek chodzi jedwabiście, pięknie mruczy, jak trzeba to pokazuje pazurki, a w przyszłym tygodniu jadę nim do szklarskiej poręby, nie mogę się doczekać :D
S-type 4.0 V8 1999r

Offline rav

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • S Type 2003 3.0 Sport
Odp: Opole - witam
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 16, 2018, 20:33:47 pm »
Witaj  :-bry Olej w skrzyni wymieniałeś?  :-super
Był: czarny S-Type 2001 3.0
Jest: srebrny S-type 2003 Sport 3.0

Offline Maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.879
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
Odp: Opole - witam
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 16, 2018, 22:17:25 pm »
Witaj  jcpf-stanby , 4.0 nie były udanymi jednostkami co nie znaczy że nie pochodzi. powodzenia

 
CATERPILLAR - 30 lat minęło tak szybko

Offline PawelStype

  • Aspirant
  • Wiadomości: 0
  • S-type 4.0 V8 1999r
Odp: Opole - witam
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 16, 2018, 22:26:07 pm »
Co do oleju w skrzyni miałem już kupioną uszczelkę i wymieniać, ale mechanik powiedział, że ten olej jest idealnie czysty i nie ma sensu, więc tego nie robiłem, no i co mogę powiedzieć to od tych 2,5 roku jeżdżenia skrzynia chodzi idealnie, nic nie szarpie nic nie szumi ;) Ale dla świętego spokoju zamierzam tak czy siak go zmienić w najbliższym czasie ;)

Jak to jest nieudana jednostka, to nie wiem co nią jest :D kultura pracy silnika piękna, chodzi cichutko jak elektryczny, jeździłem różnymi autami, ale ten silnik najbardziej mi się podoba, zaraz na drugim miejscu jest busso z alfy, którą też miło wspominam ;) Czytałem oczywiście sporo o nikasilu, ale z tego co się dowiedziałem, to problem występował w ameryce, gdzie paliwo powodowało jego wypłukiwanie, a to autko nie jest z USA, więc też mam nadzieję, że posłuży długie lata ;)  :-A
S-type 4.0 V8 1999r

Offline Pawel_M

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Opole - witam
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 16, 2018, 22:48:35 pm »
Czepiając się tego nieszczęśliwego 4.0 który na każdym kroku jest postrzegany jako nieudany z mojego doświadczenia stwierdzam że to jakieś powielanie informacji bo coś..., kiedyś..., gdzieś..., komuś.... Owszem silnik ma wadę konstrukcyjną w postaci rozrządu który potrafi się przedwcześnie rozpaść ( napinacze i ślizgi ) ale wystarczy wymienić i spokój na kolejne 200tyś km, co do nikasilu były z tym kłopoty ale u nas są to przypadki sporadyczne, dużo częściej dzwoni ktoś do mnie za słupkiem z 3.0 niż do 4.0 więc jednak chyba ten silnik nie jest aż taki nieudany jak go wszyscy opisują... :-gwizd

Wymiana tylko górnych napinaczy w tym silniku prędzej czy później się zemści więc proponuję zdjąć dekiel i zobaczyć jak wyglądają ślizgi i dolne napinacze, poniżej foto jak klient wymienił tylko górne napinacze.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2018, 22:58:56 pm wysłana przez Pawel_M »
XK 4.2 2008r
S-type 4.0 Sport 2001r
S-type 4.0 2001r

Offline rav

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • S Type 2003 3.0 Sport
Odp: Opole - witam
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 17, 2018, 09:55:54 am »
dużo częściej dzwoni ktoś do mnie za słupkiem z 3.0 niż do 4.0 więc jednak chyba ten silnik nie jest aż taki nieudany jak go wszyscy opisują... :-gwizd
Niemniej 4.0 wyjechało z salonu w dużo mniejszej ilości niż z 3.0. Wystarczy zobaczyć na ogłoszenia, że 3.0 to znaczna większość S-Type  ;)
Był: czarny S-Type 2001 3.0
Jest: srebrny S-type 2003 Sport 3.0

Offline PawelStype

  • Aspirant
  • Wiadomości: 0
  • S-type 4.0 V8 1999r
Odp: Opole - witam
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 17, 2018, 10:41:50 am »
Wymiana tylko górnych napinaczy w tym silniku prędzej czy później się zemści więc proponuję zdjąć dekiel i zobaczyć jak wyglądają ślizgi i dolne napinacze, poniżej foto jak klient wymienił tylko górne napinacze.

Jaki przebieg miał ten silnik? Ja wymieniłem same górne, ponieważ te plastikowe napinacze zaczęły hałasować, no i do nich jest w miarę łatwy dostęp, do całego rozrządu trzeba by wyciągać cały silnik, a aktualny przebieg mam bodajże 145tys, a w założeniu to chyba taki rozrząd powinien wytrzymać 400tys? :D
S-type 4.0 V8 1999r

Offline Pawel_M

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Opole - witam
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 17, 2018, 15:36:18 pm »
Nie trzeba wyciągać silnika do rozrządu, przebieg niecałe 200tyś km nie pamiętam już dokładnie. Klient wymienił górne napinacze bo przy odpalaniu stukały. Później nastała cisza i jeździł tak jakieś 15tyś km. Pewnego dnia jak odpalił to silnik tak stukał że trafiło do mnie ( na takim rozrządzie do mnie dojechał ) Na zdjęciu może dobrze nie widać ale cała płoza zmielona leżała w misce z przytkanym smokiem a metalowa konstrukcja płozy pęknięta w pół leży pod dolnym kołem. 

XK 4.2 2008r
S-type 4.0 Sport 2001r
S-type 4.0 2001r

Offline PawelStype

  • Aspirant
  • Wiadomości: 0
  • S-type 4.0 V8 1999r
Odp: Opole - witam
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 17, 2018, 17:36:39 pm »
Nie trzeba wyciągać silnika do rozrządu, przebieg niecałe 200tyś km nie pamiętam już dokładnie. Klient wymienił górne napinacze bo przy odpalaniu stukały. Później nastała cisza i jeździł tak jakieś 15tyś km. Pewnego dnia jak odpalił to silnik tak stukał że trafiło do mnie ( na takim rozrządzie do mnie dojechał ) Na zdjęciu może dobrze nie widać ale cała płoza zmielona leżała w misce z przytkanym smokiem a metalowa konstrukcja płozy pęknięta w pół leży pod dolnym kołem.

Mi mechanik mówił, że tak ciasno i by musiał wyciągać, jak to zrobić bez w takim razie? I czy dolne napinacze też są tak awaryjne jak te górne plastikowe? Bo z tego co mówił dostawca części, że głównie te górne się psują i je ludzie kupują ;)
S-type 4.0 V8 1999r

Offline Pawel_M

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Opole - witam
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 17, 2018, 20:06:38 pm »
Dolne napinacze pękają tak samo jak górne a sprzedają najczęściej górne bo te można wymienić demontując samą pokrywę zaworów ;) W skrócie żeby wymienić rozrząd demontujesz wiatrak chłodnicy z obudową, przewody chłodnicy, demontujesz pokrywy zaworów, odkręcasz alternator, sprężarkę klimy i pompę wspomagania które wystarczy odsunąć, następnie odkręcasz od bloku wsporniki - prawy alternatora i wspornik lewy od pompy wspomagania i sprężarki klimy. Odkręcasz główną śrubę wału z kołem pasowym, przedni dekiel i rozrząd na wierzchu a miejsca jest naprawdę sporo :D   
XK 4.2 2008r
S-type 4.0 Sport 2001r
S-type 4.0 2001r

Offline Maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.879
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
Odp: Opole - witam
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 17, 2018, 21:33:48 pm »
Ostatnimi czasami nie obserwuje mobile.de ,  ale był czas że wiele było ich  na sprzedasz z uszkodzonym silnikiem 4.0 za śmieszną kasę  . Wydaje mi się jednak że wiele większa ilość tych aut była produkowana jednak z jednostką 3.0 więc procent awaryjności jest w tym przypadku inny.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2018, 21:42:17 pm wysłana przez maciejcat »
CATERPILLAR - 30 lat minęło tak szybko

Offline PawelStype

  • Aspirant
  • Wiadomości: 0
  • S-type 4.0 V8 1999r
Odp: Opole - witam
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 18, 2018, 11:41:29 am »
Dolne napinacze pękają tak samo jak górne a sprzedają najczęściej górne bo te można wymienić demontując samą pokrywę zaworów ;) W skrócie żeby wymienić rozrząd demontujesz wiatrak chłodnicy z obudową, przewody chłodnicy, demontujesz pokrywy zaworów, odkręcasz alternator, sprężarkę klimy i pompę wspomagania które wystarczy odsunąć, następnie odkręcasz od bloku wsporniki - prawy alternatora i wspornik lewy od pompy wspomagania i sprężarki klimy. Odkręcasz główną śrubę wału z kołem pasowym, przedni dekiel i rozrząd na wierzchu a miejsca jest naprawdę sporo :D

Dzięki wielkie za informację! Heh, tak to jest z takimi autami, mechanicy nie lubią robić i narzekają, bo jak to mówią "Tak ciasno, że ręki nie idzie włożyć", tak samo miałem jak wcześniej jeździłem alfą romeo gtv V6 TB, wszystko poupychane  ;D No i też mówią, że alfy awaryjne, a ja nią dzień w dzień jeździłem i tylko raz mi stanęła jak wysprzęglik padł, brałem lawetę, chociaż znajomy w identycznej sytuacji odpalił na jedynce, a później zmieniał biegi bez sprzęgła odpowiednio dobierając obroty do każdego biegu gazem - ja się bałem tak zrobić  :-R
S-type 4.0 V8 1999r