Autor Wątek: X300 Demontaż dolnych przednich wahaczy  (Przeczytany 1600 razy)

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 277
  • Kocham to forum
X300 Demontaż dolnych przednich wahaczy
« dnia: Sierpień 04, 2018, 20:08:24 pm »
Witajcie,
 dzisiaj kolega poprosił mnie o pomoc w demontażu przedniego dolnego wahacza - tego od strony zderzaka.
 Zdjeliśmy sprężyne, miskę sprężyny, łącznik stabilizatora i ...polegliśmy - nie możemy wybić śruby, tej dolnej pod piastą która łączy obydwa dolne wahacze i łącznik stabilizatora. Nie jest zardzewiała a jednak nie ruszy nawet mm.
 Poza tym pytanie - czy jeśli wybije tą srubę (kawałek aby wysunęła się z tego przedniego wahacza) wówczas uda mi się go zdjąć?
 Może źle podchodze do tematu?

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2018, 21:14:07 pm wysłana przez piorek »

Offline krystian

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 53
Odp: X300 Demontaż dolnych przednich wahaczy
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 05, 2018, 09:38:02 am »
Jeśli chodzi o tą na dole zdjęcia to u mnie ruszyła po użyciu wd, palnik, klucz udarowy. Zapiekła się konkretnie. Po jej wysunięciu i tej długiej w sankach wahacz można wyjąć.
Jaguar XJR 1995

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 277
  • Kocham to forum
Odp: X300 Demontaż dolnych przednich wahaczy
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 05, 2018, 10:03:59 am »
Dziekuje Ci bardzo!
Własnie chodzi o tą srube widoczna na zdjeciu na dole po prawej stronie.

Rozumiem ze aby wyjac wahacz dolny zewnetrzny (od strony zderzaka) musze ją wybic i wtedy powinien bez problemu zejsc z tej długiej w sankach?

Dobrze zakładam, ze wówczas wystarczy wahacz zsunąć z tej długiej w sankach czy będzie to podobna mordęga?

Nakretka na tej długiej w sankach poszła bez problemu.

Offline krystian

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 53
Odp: X300 Demontaż dolnych przednich wahaczy
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 05, 2018, 12:07:33 pm »
Teoretycznie bez problemu powinno zejść z tej długiej śruby przy sankach. W praktyce u mnie nakrętka z długiej się odkręciła bez problemu, ale tuleja wahacza zapiekła się też na długiej śrubie. Jednak to już był mniejszy problem niż ta mała śrubka bo długa śruba przy sankach od strony maglownicy (widoczne na foto wyżej) ma duży sześciokątny łeb i jak masz wahacze jeszcze złączone ze sobą to nią pokręć żeby się rozruszała. Powinna lekko się obracać w sankach i wahaczach. Wtedy zostaje przedni wahacz z niej zsunąć, a ona sama powinna wysunąć się z sanek z tylnym wahaczem.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2018, 12:14:46 pm wysłana przez krystian »
Jaguar XJR 1995

Offline krystian

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 53
Odp: X300 Demontaż dolnych przednich wahaczy
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 05, 2018, 12:20:52 pm »
A jeszcze żeby długą śrubę wysunąć z sanek to musiałem magiel opuścić.
Jaguar XJR 1995

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 277
  • Kocham to forum
Odp: X300 Demontaż dolnych przednich wahaczy
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 06, 2018, 20:19:38 pm »
Dziękuje Ci uprzejmie za pomoc.

Młotek rozwiązał problem - udało się wybić i wysunąć tą srubę dolną przy piaście.
Wówczas wahacz bez problemu, leciutko, zsunął się z tej śruby długiej przy sankach - śruby przy sankach nie wysuwałem, gdyż demontowałem tylko wahacz dolny zewnętrzny.

Zastanawiam się skąd ten problem z tą dolną śrubą  :- pojecia, zaraz nad nią są 4 śruby o mniejszym rozmiarze (5/16 vs 7/16) trzymające sworzeń kulisty dolny i te śruby wykręcają się bez problemu. Również śruba łącząca obydwa wahacze, która jest w tym samym miejscu i w tym samym rozmiarze, wykręca się bez problemu.