Autor Wątek: Jaguar XF 4.2 V8 kilka pytań  (Przeczytany 4664 razy)

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Jaguar XF 4.2 V8 kilka pytań
« dnia: Czerwiec 08, 2018, 11:16:34 am »
Mam pytanie do osób,które jeździły zarówno s-type jak i xf w benzynie, jak wygląda sprawa wyciszenia i komfortu w xf? czy jest duża różnica na korzyść xfa? Jak z awaryjnością?  Pytanie, odnośnie nagłośnienia premium, czy ktoś może orientuje się, czy przy tym nagłośnieniu drzwi zostały dodatkowo wygłuszone? mam wrażenie,że w autach z głośnikami z najdroższej opcji, jest ciszej przez lepiej przygotowane drzwi pod audio. No i sama jakość dźwięku też mnie interesuje, bo w stype musiałem  wymienić głośniki i wygłuszyć drzwi,a w nowym aucie nie chciałbym nic ruszać już. Chodzi o wersje audio Bowers & wilkins. Dzięki z góry za każde info

Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XF 4.2 V8 kilka pytań
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 11, 2018, 11:06:53 am »
Wiekszosc osob tu chyba ma xf nie po przesiadce z stype, dwa ze w weekend to raczej ciezko o aktywnosc forumowa

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Jaguar XF 4.2 V8 kilka pytań
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 11, 2018, 18:48:12 pm »
Skoro dziękujesz "za każde info", to mogę się wypowiedzieć - choć, niestety, bez porównania z S-Type.

XF 2010, diesel (!), audio premium 320W (czyli poniżej Bower & Wilkins)

Wyciszenie samochodu jest według mnie dobre (lub nawet bardzo dobre). Silnik ledwo słychać (a to klekot!). Szum powietrza zaczyna przeszkadzać dopiero powyżej 200 km/h.

Komfort jazdy po gorszych drogach taki sobie - niestety kłania się "księżniczka na ziarnku grochu".

Audio jak dla mnie rewelacyjne, ale jako zatwardziały metalowiec wielkich wymagań nie mam... Anglicy na swych forach B&W się zachwycają. Jeżeli słuchasz muzyki z MP3 - zwróć uwagę, czy samochód ma interfejs USB/iPod, bo jeśli nie - trudno potem dołożyć. Ta sama uwaga dotyczy DAB.

Po lifcie (>2012) Bower & Wilkins został zamieniony na Meridian.

Awaryjność nienajgorsza, choć strasznie zjada hamulce (klocki i tarcze do wymiany co półtora roku). Miałem przykrą historię z wymianą silnika, ale to wina DPF-u (bo diesel...)

Myślę, że po prostu możesz się przejechać jakimś samochodem - na pewno w komisach i u dealerów znajdziesz jakiś egzemplarz.

Offline Bolo004

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 92
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XF 4.2 V8 kilka pytań
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 11, 2018, 21:07:21 pm »
Przesiadlem sie z S-type (benzyna V6) na XF-diesel(S)i dla mnie roznica jest duza.Zgadzam sie z poprzednim forumowiczem i dodam do tego tylko tyle,ze mam przejechane 105 tys km (auto z 2009) w celach tylko prywatnych i obylo sie, jak na razie ,bez zadnej awarii! Naglosnienie B&W spisuje sie dobrze,regularnie wszystko jest serwisowane i to...tyle.Jak dlugo?-nie wiem.Pozdrawiam Wszystkich wlascicieli Jagow. :-super

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Jaguar XF 4.2 V8 kilka pytań
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 11, 2018, 23:50:00 pm »
Mój też był regularnie serwisowany, w ASO... I silnik i tak szlag trafił.

Dobra rada - zawsze sprawdzaj DPF, nawet, jak nie ma komunikatów!

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XF 4.2 V8 kilka pytań
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 12, 2018, 00:07:59 am »
dzięki koledzy, właśnie dlatego interesuje mnie tylko i wyłącznie V8 i założenie gazu, w s-type też mam gaz i nie ma większej oszczędności niż jazda na gazie, diesle w jaguarach i nie tylko są upierdliwe i drogie w utrzymaniu, jeden przejedzie 300-400 tyś drugi klęknie przy 200,czy nawet mniej, dlatego wybieram pancerne V8, czekam na wszystkie wypowiedzi na temat xf,będę wdzięczny.


Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XF 4.2 V8 kilka pytań
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 12, 2018, 07:41:16 am »
Mam v8 sc :) jezdzi dobrze (na lpg tez), niestety co dzienne porownanie mam tylko do volvo s60 t5 260KM . Plynnosc oddawania momentu jest lepsza w jagu. skrzynia zf tez lepiej biegi zmienia niz asin w volvo.

 Z awarii to po czasie lubia sie rozpasc elementy plastikowe typu wezyk podcisnienia czy legendarna juz wrecz uszczelka od podcisnienia hamowania. drobnostki generalnie. Jak ktos dba (pilnuje zmian oleju w silniku / skrzyni itp) to posluzy.

co do wygluszenia to lepiej niz w volvo, audio tez lepsze (mam wersje b&w)

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
Odp: Jaguar XF 4.2 V8 kilka pytań
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 12, 2018, 20:41:07 pm »
Milet jak sprawdzić dpf-a ? Tylko przez skaner diagnostyczny. Myślę,że jak dpf jest zapchany to to czuć, auto słabnie nie wchodzi na obroty, musi się zapalić coś na blacie.  Jakim olejem był zalewamy ? C1 c2 c3 ?

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Jaguar XF 4.2 V8 kilka pytań
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 12, 2018, 20:47:43 pm »
Nie mam pojęcia, jak sprawdzić. I nie, nie było nic czuć - żadnego dymu, gorszych osiągów, żadnej kontrolki. Po prostu bez ostrzeżenia wielkie bum ;-)

Olej nie wiem - 9 miesięcy wcześniej był na przeglądzie w ASO, więc pewnie zalecany przez Jaguara.

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
Odp: Jaguar XF 4.2 V8 kilka pytań
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 12, 2018, 21:16:36 pm »
Yhy, olej wymieniam co 10tkm i żona co jakiś czas sprawdza poziom oleju w jednym i tym samym miejscu - garażu. Może U Ciebie olej był bardzo ropą rozrzedzony. Nie ufaj serwisom

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Jaguar XF 4.2 V8 kilka pytań
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 12, 2018, 22:16:08 pm »
No, zapewne olej był rozrzedzony - od nieudanego wypalania DPF-a...