Autor Wątek: Pęknięty tłok w V6  (Przeczytany 1875 razy)

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Pęknięty tłok w V6
« dnia: Maj 24, 2018, 01:17:43 am »
No i stało sie ,w bezproblemowym do tej pory 3.0 D 241 KM pękł tłok w szóstym cylindrze na szczęscie samo denko równiutko jak nożem cięte,gładz cylindra nienaruszona.W jaguarze nie występują poszczególne części silnika.Nie chcę wkładać używki ,wie ktoś gdzie mogę go nabyć ? :-help .
Czy ta przypadłość jest częsta w tych silnikach ? Myślę że to wada materiału ale przy 155 tys przebiegu ???
Jak myślicie jak duża szansa że pójdą następne tłoki ? :- pojecia

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Pęknięty tłok w V6
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 24, 2018, 09:16:29 am »
szansa jest duża jeśli wtryski ci leją, albo turbo bije pikiem czy cokolwiek innego. Pęknięty tłok to przyczyna a nie sam problem

Offline Bolo004

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 92
  • Kocham to forum
Odp: Pęknięty tłok w V6
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 24, 2018, 10:18:23 am »
Ziutek-bardzo Cie przepraszam,ale co to znaczy-"turbo bije pikiem"?...z niczym mi sie to nie kojarzy,a warto by wiedziec...pozdrowka...

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Pęknięty tłok w V6
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 24, 2018, 10:33:34 am »
znaczy że w momencie kiedy ma osiągnąć swoje maksymalne ciśnienie to przeładowywuje. Powiedzmy że samochód jeździ na ciśnieniu standardowo 0,7 bar, a w momencie kiedy aktuator ma ograniczyć te ciśnienie właśnie do tych 0,7bar, nie nadąża i turbina wstaje do 1,5bar. Takie cuda sie dzieją jak ludzie dokładają sobie jakieś zaworki do kontroli ciśnienia po drodze, sprężyna w gruszce jest już nie za sprawna, upust/kierownice spalin sie przycina, albo zawór który kontroluje ciśnienie też sie psuje. Te piki nie są zdrowe bo osprzęt silnika nie zawsze zdąży takie coś wychwycić i zareagować.

Offline Bolo004

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 92
  • Kocham to forum
Odp: Pęknięty tłok w V6
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 24, 2018, 16:30:58 pm »
 :-thank :-R za wyjasnienie dosc zlozonego problemu,zawsze kazda wiadomosc moze sie przydac...jeszcze raz-dziekuje...

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 437
Odp: Pęknięty tłok w V6
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 24, 2018, 21:03:51 pm »
Jakie były objawy ?
Pamiętam , że z ojcem robiliśmy kapitalke silnika w mercedesie ciężarowym 580 KM i na 2 tloku po lewej denko było pęknięte bo lał wtrysk. Gdy czysciłem tłoki z nagaru zauważyłem tą rysę. Wtrysk lał dobre 200tkm - od przeglądu tyle zrobiły te wtryski do kapitalki. Ciekawe jak u Ciebie z tym wtryskiem jest. Pzdr powodzenia

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Pęknięty tłok w V6
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 24, 2018, 22:45:40 pm »
Czy jak wtrysk leje to denko tłoka nie powinno być nadtopione i raczej dziura ? A u mnie pęknięcie jakby ktoś nożem przeciął.
Jak sprawdzić wtrysk ? Czy wie ktoś gdzie zdobyć nowy tłok do tego silnika ?

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Pęknięty tłok w V6
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 24, 2018, 23:29:44 pm »
Nadtopione denko mogło by występować, ale właśnie nierówna dawka podawana na jeden gar prowadzi do pękania tłoków. Silnik sam sobie reguluje prace poprzez zwiększanie, lub zmniejszanie dawki paliwa. Jak jeden wtryskiwacz musi korygować prace drugiego to powstają niesamowite naprężenia na wale i potrafi wtedy nawet taki wał pęknąć, czy korbowód sie zgiąć. No cuda na kiju sie dzieją ;) wtryski sprawdza sie na działającym silniku metodą przelewową. Na niesprawnym zostaje ci wysłać je do sprawdzenia. Tłok szukał bym nawet używke, tylko wtedy zmienił wszystkie pierścienie i poważył tłoki, najlepiej ważyć też korby i cały wał z zamachem, bo na 100% rozbieżność między tłokami i korbami będzie kilka gram bo fabryka po prostu to olewa i puszcza jako "granice tolerancji"

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 437
Odp: Pęknięty tłok w V6
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 25, 2018, 11:39:05 am »
Żeby denko nadtopić to już musi tam się królować nieźle, po prostu więcej ropy następuje na denku miejscowe przeciążenie materiału, mikroszaden tłok miejscowo puchnie potem chłodzi się i tak to powstaje. W tej v8 ojca też było pęknięcie, jak gdyby ktoś żyletką przeciął. Wtrysk lał - był sprawdzany. Tłoka kup uzywkę

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Pęknięty tłok w V6
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 28, 2018, 20:54:26 pm »
Mam tłok używkę jednak wolałbym nówkę oryginalną /zamienniki chińskie nie wchodzą w grę/.Nie wie ktoś z Was kto robi te silniki do jaga ?Gdzie jest fabryka silników ?Tłok nie występuje jako część zamienna i nie ma nr katalogowego ani w jaguarze ani Citroenie i Peguocie.Trzeba kupić cały dół w jagu ponad 30 tys.

Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: Pęknięty tłok w V6
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 28, 2018, 22:31:36 pm »
W v12 lub britcar pytałeś?

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 437
Odp: Pęknięty tłok w V6
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 29, 2018, 20:33:39 pm »
 Chopie zapytaj tutaj http://www.jaguargieremek.pl
Albo znajdź go na fb i pogadaj z nim. Pzdr