Autor Wątek: X300 4.0 wysokie obroty biegu jałowego  (Przeczytany 1875 razy)

Offline artur-meduza

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • Kocham to forum
X300 4.0 wysokie obroty biegu jałowego
« dnia: Grudzień 26, 2017, 19:42:17 pm »
Koledzy mój kot zachorował - co mu dolega: uruchamiam zimny silnik po czym obroty biegu jałowego są podwyższone bo auto pracuje na ssaniu, w miarę nagrzewania silnika obroty biegu jałowego spadają do ok 800 i tak trzyma lecz tylko przez jakiś czas bo jak silnik osiągnie roboczą temperaturę pracy i dłużej pojeżdżę to nagle obroty biegu jałowego szybują do ponad 2 - 2,5 tyś i tak zostaję. Nie dzieje się to zawsze. Czasem pomagało odpięcie czujnika położenia przepustnicy i silnika krokowego , wtedy obroty się stabilizowały na 800 ale po ponownym podłączeniu i kolejnej jeździe sytuacja sie powtarzała... Jak obroty są tak wysokie wystarczy ze wyłączę auto na ok 5-10 minut, silnik ciut ostygnie i obroty silnika ponownie wskakują na 800... jakieś pomysły ??

Co było sprawdzane :
1.Wykluczam zacinająca się linkę gazu bo była smarowana i chodzi leciutko.
2.Przepustnica się nie zacina, za każdym razem wraca do pozycji zamkniętej.
3.Demontowana i czyszczona była przepustnica oraz silnik krokowy ( bez demontażu czujnika położenia przepustnicy - nie ruszałem tego ustrojstwa )
4.Układ nie ciągnie lewego powietrza bo podwyższone obroty bo dzieje się to sporadycznie
po prostu meduz :)

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 690
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300 4.0 wysokie obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 28, 2017, 09:18:50 am »
Może czujnik przepustnicy wysiadł.
>lepiej g³upio zapytaæ, ni¿ co¶ m±drze sp...liæ<

Offline artur-meduza

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • Kocham to forum
Odp: X300 4.0 wysokie obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 28, 2017, 15:03:12 pm »
ten czujnik co jest pod przepustnicą ? czyli czujnik położenia przepustnicy czy jest też jakis inny ????
po prostu meduz :)

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 690
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300 4.0 wysokie obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 28, 2017, 16:28:36 pm »
Tak, dokładnie ten :)
On jest w takim miejscu, że kiedy czyścisz przepustnicę jakimiś specyfikami, to potrafi do niego nakapać.
>lepiej g³upio zapytaæ, ni¿ co¶ m±drze sp...liæ<

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: X300 4.0 wysokie obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 28, 2017, 18:43:56 pm »
Krokowy padł pewnie albo ma zacięcie na ośce albo sama przylgnia zaworu jest uszkodzona.
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline Gonzalles

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 247
Odp: X300 4.0 wysokie obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 28, 2017, 19:12:05 pm »
Zdemontuj cały dolot powietrza i wyczyść porządnie po zdemontowaniu każdą część z osobna/ od filtra powietrza do przepustnicy,najlepiej pędzlem, a nie tylko zapsikać/.
Uszczelnij czerwonym silikonem odpornym na wysoką temperaturę między przepustnicą, a kolektorem dolotowym, jeśli tego nie zrobiłeś.
i jeśli nadal problem się utrzymuje proponowałbym sprawdzenie silnika krokowego/najlepiej jeśli możesz podłączyć na chwilę sprawny/, podobno pasuje od jakiegoś francuza i wielokrotnie tańszy, pisze się o tym na forum.
U mnie pomogło.
... bo kot lubi pieszczoty, cokolwiek to znaczy...   Bez przesady, nie mam zamiaru go pie¶ciæ w ka¿dej wolnej chwili! Ma konkurencjê.

Offline artur-meduza

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • Kocham to forum
Odp: X300 4.0 wysokie obroty biegu jałowego
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 07, 2018, 22:00:50 pm »
Dla potomnych : problem z obrotami naprawiony:

Powodem wysokich obrotów biegu jałowego było nieprawidłowe wartości napięcia jakie czujnik położenia przepustnicy wysyłał do ECU.
Rozwiązaniem okazało się delikatne rozwiercenie otworów na czujniku TPS i przesunięcie go w którąś ze stron ( wtedy napięcie spada i spadają również obroty) Trzeba podłączyć multimetr (miernik) do przewodów od TPS i zbadać jakie występuje na napięcie na czujniku TPS przy zamkniętej przepustnicy na biegu jałowym. U mnie napięcie wynosiło 0.6 V co przekładało się na obroty biegu jałowego rzędu ok 2000rpm.... stabilizacja obrotów na poziomie 700-800rpm nastąpiła przy wartości napięcia rzędu 0.46V

pod linkiem znajduje się kilka dodatkowych informacji które mogę pomóc
http://www.jagweb.com/aj6eng/fault_codes.php
po prostu meduz :)