Autor Wątek: LPG do Jaguara  (Przeczytany 3553 razy)

hen-koc-1984

  • Gość
LPG do Jaguara
« dnia: Listopad 03, 2017, 13:20:54 pm »
Jaka instalację LPG polecicie mi do Jaguar XJ 4.2 V8 2006r.. Napiszcie o wadach i zaletach systemów, które posiadacie?

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: LPG do Jaguara
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 04, 2017, 13:43:44 pm »
Porządnie założoną oraz wystrojoną.

Zalety LPG to ekologia dla środowiska oraz oszczędność dla własnego portfela podczas użytkowania.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

bulgowic

  • Gość
Odp: LPG do Jaguara
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 24, 2017, 09:36:35 am »
Ja u siebie w  Jaguarze X-Type 3.0 2006r. zainstalowałem instalację Landirenzo Lovato Fast i jestem z niej bardzo zadowolony, zapłaciłem za nią około 2,5 tys.zł, a oszczędności w porównaniu do PB mówią same za siebie. Mam ją 3 lata i nic do tej pory nie musiałem naprawiać.

Offline mb_asasello

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: LPG do Jaguara
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 24, 2017, 20:33:03 pm »
Porządnie założoną oraz wystrojoną.

Zgodzę się z przedmówcą. Moim zdaniem nie tyle "jaką" ile "gdzie". Dobry zakład dobierze Ci instalację pod Twój silnik i dobrze zestroi. Każdy, kto ma dobrze założoną i wystrojoną instalację będzie Ci polecał taką, jak ma sam. Jeśli ktoś ma taką samą instalację, ale założoną po partacku, to będzie Ci ją odradzał.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: LPG do Jaguara
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 21, 2017, 13:42:57 pm »
Dokładnie, dobry gazownik wazniejszy od marki.
Jakieś kosmiczne elementy trzeba montować tylko jeżeli nasze auto ma dziwne ficzery jak np. dotryski i lean burn (np Rover K-Series).

Ja mam zwykłego polskiego staga 300, polski reduktor, polskie wtryski po 150zł za listwę i śmiga 4 rok - zero problemów lato czy zima. Ale gazownik dobry.
A można mieć wtryski gdzie jeden kosztuje więcej niż moich sześć - i mieć problemy.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline promotion

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 142
Odp: LPG do Jaguara
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 11, 2018, 21:20:52 pm »
ja mam KME na Barracudzie ,założone przez klinikę lpg z warszawy cena wraz z wymianą świec ok. 6000 zł i bardzo sobie chwalę .
mogę z czystym sumieniem polecić ten zakład .
w drugim kocie gdy go kupowałem miałem już zainstalowanego STAGA , nie najlepiej , ale też dało się go reanimować i kot śmiga normalnie . jedyny problem jest z parownikiem , bo był za słaby i jest tak zestrojony , że powyżej 4 tys. obrotów automatycznie przełącza się na benzynę . Tak więc mogę potwierdzić wcześniejsze wpisy , że najważniejsze jest aby ogarnął to jakiś fachowiec , a nie partacz . tyle w temacie .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2018, 21:29:10 pm wysłana przez promotion »
xj8 x350 4.2 long 2004
xj8 x350 4.2 long 2007

Offline Bocian

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Kocham to forum
Odp: LPG do Jaguara
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 26, 2018, 07:56:12 am »
Jakiej wielkości butla wchodzi zamiast koła?
Czy da się zamontować wlew obok korka wlewu paliwa?
Kojarzę, że montując w koło, trzeba przenieść kilka gratów do bagażnika. Może ktoś wrzucić zdjęcie jak to wygląda?

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: LPG do Jaguara
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 26, 2018, 09:19:33 am »
Normalnie 60 litrów do zatankowania  i zbiornik  na powietrze na bok przenosimy.
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline promotion

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 142
Odp: LPG do Jaguara
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 26, 2018, 10:08:50 am »
ja przeniosłem zbiornik powietrza jak najbliżej akumulatora i wszedł zbiornik 67 litrów . aby przenieść zbiornik z powietrzem trzeba odpiąć przewody ciśnieniowe od rozdzielacza i przełożyć je przez drugi otwór technologiczny w komorze bagażnika .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2018, 11:38:58 am wysłana przez promotion »
xj8 x350 4.2 long 2004
xj8 x350 4.2 long 2007

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: LPG do Jaguara
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 26, 2018, 21:24:14 pm »
Dokładnie tak, a zbiornik 67 brutto  czyli do zatankowania ok 60 jak poprawisz pływak. Dodatkowo wnęka wyklejona  matami.
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline kwaku85

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
Odp: LPG do Jaguara
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 27, 2018, 10:43:48 am »
A jak wykonane jest zasilanie paliwem w tym XJcie? Jest powrót paliwa do baku i regulator ciśnienia, czy pompa regulowana elektronicznie? W drugim przypadku czasami wymagana jest emulacja, dostępna w STAGach w wersji QMAX. Ostatnio montowałem to w C30, system sterowania silnikiem fordopodobny, w Jaguarach też się to niestety trafia. W wersji z kompresorem emulacja będzie potrzebna na bank jeśli pompa jest sterowana elektronicznie i nie ma powrotu paliwa do baku.
Ogólnie polecam polskie instalacje, ja lubię najbardziej TECHa, ale STAG i KME też są ok. Instalacje zagraniczne są już od dawna daleko w tyle.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: LPG do Jaguara
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 27, 2018, 21:37:04 pm »
Pompy sterowane PWM są jaguarach od x-200
Są w x-typach
xj x-350, x-351, x-358 ... czy też w range roverach

Emulacja w Q-boxie jest akurat najprostsza i najsłabiej działa jeśli chodzi o system ze zmiennym ciśnieniem od rocznika 2002r w górę działają także emulatory firmy lpgtech,agi,torpedo.

Fakt polskie ECU są dużo bardziej rozwinięte, system volvo jest fordo podobny lecz troszkę prostszy .

A sprawa przelewu jest bardzo śliska jest to ingerencja w układ paliwowy  w razie jakiegoś aaałłłł można mieć biedę.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Offline kwaku85

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
Odp: LPG do Jaguara
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 27, 2018, 21:52:42 pm »
Ja oczywiście nie proponuję przerabiania układu na przelewowy, bo niestety do tego trzeba potrafić dobrze bawić się elektroniką i najlepiej znać się dobrze na programowaniu. Emulacja Q-Boxie to jedyna działająca wewnątrz sterownika. Zewnętrzne może i są, ale to dodatkowe moduły. Czy prosta czy nie- generalnie działa, chociaż w C30 musiałem kilkukrotnie kalibrować emulator, bo inaczej pompa jęczała. Sterownie w grupie Forda nie różni się w zasadzie niczym. Jak dostaniesz Denso, to masz po prostu problem, niezależnie od marki. A Volvo najbardziej rozbudowało ustalanie składu mieszanki, słynne korekty przepływomierzy itd.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2018, 23:15:29 pm wysłana przez MicGin »

Offline promotion

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 142
Odp: LPG do Jaguara
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 28, 2018, 19:51:13 pm »
u mnie jest założony jakiś emulator ( nie pamiętam jaki ) , na początku gazownik miał lekkie problemy z zestrojeniem ( błąd za wysokie ciśnienie na listwie zasilającej ), ale po 2 próbach ustawienia map wszystko działa idealnie .
xj8 x350 4.2 long 2004
xj8 x350 4.2 long 2007