Autor Wątek: X300- kasowanie luzu na maglownicy  (Przeczytany 1753 razy)

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 268
X300- kasowanie luzu na maglownicy
« dnia: Wrzesień 20, 2017, 20:01:18 pm »
Podczas przeglądu diagnosta stwierdził, że w maglownicy zrobił się lekki luz i żebym go skasował tą taką dużą nakrętką w przekładni, w okolicach wału do kierownicy. Chciałbym się jednak upewnić, czy w Jaguarze rzeczywiście działa to tak samo, jak we wszystkich innych samochodach (dokręcać i badać luz), czy też w kotach wygląda to inaczej i majstrując przy tej nakrętce tylko mogę coś zepsuć?

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 162
Odp: X300- kasowanie luzu na maglownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 20, 2017, 20:58:51 pm »
Zapewne zrobił się luz na docisku listwy. Jeżeli nadmiernie nie jest zużyty to można go podregulować. Musisz jednak pamiętać, ze listwa maglownicy również się zużywa w położeniu środkowym ( gdy koła są na wprost). Kasując luz w tej pozycji , przy skręceniu maksymalnym docisk z listwą może się przycinać.
Oddaj to lepiej fachowcy. Ja u siebie oddałem maglownicę do kompleksowej regeneracji - listwa przeszlifowana, wszystkie uszczelnienia nowe, docisk nowy.
XJ40, XJSC , XJR

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 699
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300- kasowanie luzu na maglownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 22, 2017, 17:21:26 pm »
Możesz pomóc sobie tą śrubą docisku. Ale polecam uprzednio podnieść przód auta na kobyłki.
Jeśli tego nie zrobisz i koła będą na "ziemi", nie będziesz mógł ocenić czy nie dokręciłeś za mocno, kręcąc kierownicą. Aha i zapunktuj tą nakrętkę na nowo.

Aha, kiedy podniesiesz auto i dokręcisz śrubę, sprawdź efekty kręcąc kierownicą od skrajnego położenia do skrajnego. Oczywiście na zgaszonym silniku, żeby wspomaganie Ci nie pomagało.
>per aspera ad astra<