Autor Wątek: XJ81Nie pali na wszystkie cylindry strasznie przebiera po dodaniu gazu.  (Przeczytany 2161 razy)

foxik2004

  • Gość
Witam,
jak w temacie mam problem z moim xj81 ma przejechane 76 tys km ale stal 10 lat
wyczyściłem kopułkę i pale myśląc, że to coś da. (nie wyglądały źle)
czy zacząć od wymiany wszystkiego?
świec, kabli, kopułki i palca? czy to może być coś jeszcze innego?
wydaje mi się że jak odplam auto to chodzi na wszystkie gary i po dodaniu tez ale jak juz sie rozgrzeje to przerywa, ale to moze mi się wydawac bo pracuje na ssani moze czy coś?

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Łukasz

Offline Cubae

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 44
Odp: XJ81Nie pali na wszystkie cylindry strasznie przebiera po dodaniu gazu.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 07, 2017, 22:14:34 pm »
Co wymieniłeś po takim czasie żeby auto odpalić?;)

foxik2004

  • Gość
Odp: XJ81Nie pali na wszystkie cylindry strasznie przebiera po dodaniu gazu.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 07, 2017, 23:16:56 pm »
Jutro będe wymieniał swiece, kable wn, kopułkę, palec, filtr paliwa. Olej był wymieniony już wcześniej. Stara kopułka i pale jest w bardzo dobrym stanie oczywiście wizualnym.
zobaczymy co będzie po wymianie.
Ja kapli się kontrolka od skrzyni rozumiem że może oznaczac wszystko? Czy można coś wytypować?

foxik2004

  • Gość
Odp: XJ81Nie pali na wszystkie cylindry strasznie przebiera po dodaniu gazu.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 07, 2017, 23:19:38 pm »
aaa jeszcze wymienię wszystkie bezpieczniki. Ostatnio wszystkie sprawdzałem i niestety po tej operacji wyświetla mi komunikat fuse 2...?

Offline Janeks13

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Kocham to forum
Odp: XJ81Nie pali na wszystkie cylindry strasznie przebiera po dodaniu gazu.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 08, 2017, 08:08:31 am »
Paliwo  wypadało by wymienić po takim długim postoju .... 

Offline wwiecha

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Kocham to forum
Odp: XJ81Nie pali na wszystkie cylindry strasznie przebiera po dodaniu gazu.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 08, 2017, 08:28:54 am »
Chyba czeka mnie to samo w takim samym silniku. U mnie też długo stał i nie chodzi "jedwabiście". Brzmi jak v8, a nie v12, ale trzyma obroty i ma moc. Daj znać, czy pomogła wymiana świec i kabli :) Ciężko coś o naszym silniku znaleźć w internecie, ale na forach bmw 8 czytałem, że w v12 często kwestia właśnie świec i kabli. Ewentualnie lewe powietrze w dolocie, ale wtedy wolne obroty nie są stabilne, a nierówna praca jest nierówna (nierówność pracy nie jest jednostajna) ;) 

Offline Witek12345

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 210
Odp: XJ81Nie pali na wszystkie cylindry strasznie przebiera po dodaniu gazu.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 08, 2017, 10:07:09 am »
Warto oczywiście sprawdzić,czy sam silnik jest w dobrej kondycji,czyli jakie mamy ciśnienie na cylindrach. Po 10 latach postoju czyścimy/płuczemy zbiornik paliwa. W jaguarowych V12 często świece były zalewane przez wtryski. A jak wyczerpie się nam inwencja i chęci do majsterkowania,to dalej już wiadomo,wizyta w banku po kredyt,auto na lawetę i poszukujemy ludzi,którzy znają się na tych silnikach. Wizyty u przypadkowych (przypadkowych w tej sprawie) mechaników są godne sfilmowania. Podnosimy maskę i.... niedowierzanie,panika,kręcenie głową,dezaprobata,czyli:"zabierzcie to ode mnie".
Powodzenia!

foxik2004

  • Gość
Odp: XJ81Nie pali na wszystkie cylindry strasznie przebiera po dodaniu gazu.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 08, 2017, 23:29:25 pm »
No niestety za dużych zmian nie widzę. Ale coś tam lepiej chodzi fakt faktem nie wymieniłem świecy 1a i 1b jutro to zrobię. Zauważyłem ze brakuje mi rurki idącej od czegoś koło pokrywy zaworów B do rury od powietrza.
Paliwo zalane 80 litrów :D

Co mnie jeszcze irytuje to fotel kierowcy. Jak przyciskam przycisk do przodu i albo do tyłu to i tak idzie do przodu, i tym sposobem nie mogę już usiąść za kółkiem. jest jakiś sposób na manualne odsunięcie fotela?
No i to fuse 2???
Znacie jakiś dobrych fachowców w obrębie Poznania(jeszcze się nie poddaje ale warto wiedzieć)?

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: XJ81Nie pali na wszystkie cylindry strasznie przebiera po dodaniu gazu.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 09, 2017, 08:35:38 am »
 Fuse #2 to pudełko z bezpiecznikami po lewej stronie . Jest tam ich sporo  i czasami któryś wywala albo zasiedziałe pudełko. szczególnie  wtyczki za pudełkiem.
 silnik zle chodzi  . wymiana świec  sprawdzenie kompresji  to jest wtedy łatwe.  ale przed  wymianą sprawdzić jak pali wydech . czyli lewa ręka za wydechem lewym prawa za wydechem prawym . To jest podstawa w tych autach . czasami jedna cewka nie działa i ludzie jeżdżą na tylko 6 garach. . Jeśli nie pali  dalej nie pali to najprościej podjechać do warsztatu który ma  stary oscyloskop . Tym samym mozna szybko ocenić  co  i kory cylinder nie pali .
 siedzenie poszło do przodu to zdejmij samo siedzenie  i tam sa silniczki . dojdź który nie dała i na krotko sprawdz co i jak . Dobrze ze to nie x300 czy pozniejszy  Jag  w którym dolnej poduszki siedzenia  niestety nie mozna zdjąć., bez wyjęcia całego fotela.
 Jak oglądasz kopułkę to  najważniejsze czy nie ma zielono białego osadu wewnątrz i nie jest pęknięta.  . też warto  zdjąć  odkręcić palec rozdzielacza  aby obejrzeć jego stan  od srodka. czasami zdarza sie ze ma przebicie .
I love and hate Jaguars