Autor Wątek: XJ40 - Buczenie  (Przeczytany 1219 razy)

Offline szummic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum. Tak, KOCHAM.
XJ40 - Buczenie
« dnia: Wrzesień 03, 2017, 23:48:34 pm »
Cześć i czołem,

Od niedawna jestem posiadaczem XJ40 - 1992 rok, silnik 3.2. Małymi kroczkami staram się doprowadzić go do stanu idealnego. Samochód jest już po dużym serwisie - dlatego też zdecydowałem się na nieco dłuższą, bo ponad 400 km, podróż. Wszystko pięknie cacy, natomiast w połowie drogi "coś" zaczęło delikatnie buczeć wewnątrz, tak bardziej z tyłu kabiny (ad. 1 - z zewnątrz jest to praktycznie niesłyszalne, ad. 2 - nie jest to pompa paliwa, która pomrukuje nieco inaczej i słychać ją jedynie w bagażniku). Dźwięk uaktywnia się po uruchomieniu silnika i jest słyszalny niezależnie czy samochód jedzie, stoi, hamuje, przyspiesza. Cały czas z taką samą częstotliwością.

Będę wdzięczny za wszelkie rady.

Pzdr, Michał.  :-tylko

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno słowo
Odp: XJ40 - Buczenie
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 04, 2017, 03:14:51 am »
Ja jednak bym podejrzewał pompe paliwową . Jak masz mało benzyny w zbiorniku toi mozesz otworzyc zbiornik  tam gdzie jest pływak połozenia benzyny i wtedy  ocenisz czy to nie ten sam dźwięk  gdy auto chodzi. mozesz użyć patyk aaby ruszyć pompą  . ona jest zamocowan aw gumie i  guma powinna wygłuszać dzwięki , jednak czasami guma  robi sie luzna i moze sywarzać dziwn edzwięki . Sprawa druga to poproś aby ktos jechał autem a ty  usiac z tyłu i  posłuchaj gdzie i skąd to słychać. Ja niestety mam słabe uszy i  zawsze szukam osób  grających na instrumentach aby ocenili gdzie jakiś dziwny dzwięk dochodzi,  oni mają super uszy.( sorry za dygresje ale to szczera prawda . 
 Jeszcze jako ciekawostka. miałem klienta który  mówił ze jak wozi na tylnym siedzeniu teściową to ona słyszy  śpiewy mnichów . on nic nie słyszy radio ma wyłączone , tylko jego teściowa. -to w 100%  prawda.  wziąłem kolegę jako kierowcę i ja na tylne siedzenie  przy szybkości 60+ mil na godzinę i ja coś zacząłem słyszeć  jakby z tylnej szyby - moze i mnisi ale co ???  Jak  zaczęła być moda na zakładanie komórek do samochodów  czasy starych komórek analogicznych to  zakładki tez małe antenki spiralki na tylnych szybach . na początku te spiralki były widoczne i bez osłony . gdy  jechało się szybko wiatr robił rezonans  i przenosił na szybę   i  to słychać było jak z daleka mnisi śpiewają  . po zalozeniu plastykowej rurki na sprężynkę mnisi  ucichli.
 
I love and hate Jaguars

Offline szummic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum. Tak, KOCHAM.
Odp: XJ40 - Buczenie
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 04, 2017, 13:47:11 pm »
Okej, tak zrobię. Można wymienić samą gumę czy trzeba kupić nową pompę paliwową?

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno słowo
Odp: XJ40 - Buczenie
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 06, 2017, 08:39:12 am »
 najpierw trzeba być pewny co piszczy .  Aktualnie nie jest łatwo znaleźć części do tych aut .
 pompa jesli  znajdziesz nową  oryginalną to 600+ dolców  do tego  ta guma która od lat jest nie dostępna to znowu  $$$ 20 -60 na ebay  ale tzreba być pewny z enie jest gorsza od twojej czyli  mieć gwarancje na to ze oddadzą forsę gdy odeślesz  bo zl eopisali . tylko robic pzrez Ebay gdy pzrez nich kupiłes (ebay zalezy na kupcach to w 100% masz zwrot forsy0  . Niby  to łatwe  napiszesz do Ebay ze  gum anie tak ajak opisali. ale czytaj drobny druk.
  nic nie rób za nim nie będziesz pewny co  piszczy,.
 PS  ja ostatnio  kopiłem dwie pompy do V12 1994  te same pompy jak twoje ale   dwie , ktore sa wbudowane w obudowie plastikowaą . super zapłaciłem 50 dolców z jedną i  jak je dostałem to okazało się ze pompy nie nadają się do zamontowania- rurk aodprowadzajaca była za szeroka. około 3mm . #1 to ze  kupiłem kit czyli pompe i dwa filtry które  powinno się  zamocować  w tej plastykowej obudowie pompy.  OK   kupiłem na ebay  mogłem zwrócić ale zanim wziąłem się za reperacje to  minęło parę miesięcy .( moja wina) . Teraz  wszystko czy tanie czy drogie  aktualnie jest robione  w chinach.  Jak stwierdzic co jest dobre  ( grać w lottrie  taka sama szansa, aby mieć  dobra część .
 długo na ten temat pisać .
 Ja staram się znaleźć  pompy  takie jak oryginalne  ale aby nie było napisane ze pasują jak oryginalne  lub reprodukcja.
 oryginalna pompa miała napis na obudowie 
  zapsane na obudowie  WALBRO   a z prawej strony AOU168
niżej 5CA111 i na samym dole 29509-1
 MADE IN USA.
 Nie znaczy ze kupiło  się pompę " fabryczną"i jesteśmy   szczęśliwi  . w 100% te pompy tez są robione w chinach tylko ze mają lepszą kontrole  plus lepszą gwarancje .
 
I love and hate Jaguars