Autor Wątek: zapłon jaguar s1 4.2  (Przeczytany 2870 razy)

MrDaimler

  • Gość
zapłon jaguar s1 4.2
« dnia: Lipiec 09, 2017, 21:09:58 pm »
Witajcie serdecznie. czy może ktoś z tutejszych jaguarologow kombinował cos z aparatem zapłonowym, zmieniajac go na elektroniczny/bezstykowy? lub jakie za/ przeciw standardowemu platynkowemu rozwiązaniu? szukałem danych ustawienia takowego ustrojstwa tez ale poległem.. niewiem jaki kąt zapłonu i jakie rozwarcie platynek, autem mam zamiar jeździć po 1200 km w jedna stronę i przeraza mnie ten zapłon stykowy. dotychczas mialem 3 xj40 itu jest przepaść technologiczna. wszystko dziala fajnie ale boje sie mu zaufać w tak daleka podróż.

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: zapłon jaguar s1 4.2
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 10, 2017, 12:35:32 pm »
elektronik ma pewniejszą iskrę, ale mechanik za to jest do naprawienia na trasie.

markus gażnikus

  • Gość
Odp: zapłon jaguar s1 4.2
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 16, 2017, 09:42:46 am »
Kris ma rację, stykowy jest bezpieczniejszy w trasie, zawsze dojedzie się do "chałupy", nawet na świeżym kartoflu zamiast kondensatora.. Dobry jest też prosty zapłon elektroniczny z XJ6 S3, używam go w dwóch starych Jagach i działa bez zarzutu, pod warunkiem nowej cewki nr.186. Natomiast system "1,2,3" ze sterowaniem i regulacją z zewnątrz podczas jazdy, przy pomocy PC-ta, jest kosztowny, ale dobry. Punkt wyprzedzenia zapłonu od 8 do nawet 12-stu stopni, zależy od innych parametrów silnika.

MrDaimler

  • Gość
Odp: zapłon jaguar s1 4.2
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 17, 2017, 21:08:56 pm »
dziekuje Panowie. czyli jest mozliwosc swapa z np s3 zaplonu bezstykowego? czy nie bawic sie i zostawic. wsadzic swierzy kondensator i sie nie martwic?

Offline GRUMCAJS

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Kocham to forum
Odp: zapłon jaguar s1 4.2
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 27, 2017, 20:11:00 pm »
Ja w swoim 2.8L s1 od 3 miesięcy jeżdżę na bezstykowym elektronicznym module .
Z przerywaczem Jagowi czasem zdarzało się szarpać podczas przyśpieszania a na tym jedzie płynnie aż miło  :)

MrDaimler Do aparatu z 4.2 również są te zestawy u Brytyjczyków

Offline piotrmini

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: zapłon jaguar s1 4.2
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 30, 2017, 21:47:05 pm »
Niektóre zamienniki do konwersji stykowych aparatów nie wytrzymują ,w TR7 sprint wytrzymał 15 min pracy,można też wyeliminować kondensator-im nowszy tym gorszy stosując moduł np gl200,zostaje tylko kupić styki NOS aby nie było problemu ze znikającą przerwą
Daimler 250v8  Austin Mini 850 Mk1 hydrolastic