Witaj, w tym samochodzie zastosowane są dwa czujniki ciśnienia oleju silnikowego. Jeden to zwykły dwustanowy. Ten czujnik odpowiedzialny jest za obsługę lampki sygnalizacyjnej niskiego ciśnienia oleju (zapala ją lub gasi zależnie od ciśnienia oleju). Drugi czujnik, proporcjonalny, odpowiedzialny jest za sterowanie wskaźnikiem ciśnienia oleju na zestawie wskaźników. Jeżeli po włączeniu zapłonu jeszcze przed uruchomieniem silnika lampka niskiego ciśnienia oleju świeci się a po uruchomieniu silnika gaśnie, to znaczy, że minimalne ciśnienie oleju w silniku masz. Proponowałbym zmierzyć ciśnienie oleju, żeby spać spokojnie. Jeżeli chodzi o drugi czujnik, ten od wskaźnika, to musisz wiedzieć, że nie jest on bezawaryjny niestety i relatywnie często wymaga wymiany. Z uwagi na awaryjność czujników proporcjonalnych w którymś momencie producent przestał je stosować. W ich miejsce producent zastosował zwykły czujnik dwustanowy podłączony do instalacji elektrycznej oryginalnego czujnika przez dodatkowy rezystor. Działa to wówczas tak, że jak silnik nie pracuje to wskaźnik oczywiście pokazuje 0. Po uruchomieniu silnika wspomniany czujnik zamyka obwód elektryczny wskaźnika przez dodatkowy rezystor, co skutkuje tym, że bez względu na rzeczywiste ciśnienie oleju w silniku, wskaźnik na desce cały czas pokazuje +/- pół skali
. Zanim zdecydujesz o wymianie czujnika proponuję zdjąć wtyczkę z czujnika proporcjonalnego, włączyć zapłon i: Jedna osoba patrzy na wskaźnik ciśnienia oleju, a druga na chwilkę podłącza przewód do masy. Jeżeli wskaźnik na desce drgnie to znaczy, że elektrycznie wskaźnik jest sprawny. Jeżeli wskaźnik będzie OK i zmierzone ciśnienie też będzie OK to czujnik proporcjonalny wymaga wymiany. Daj znać, co uda Ci się znaleźć.