Ja mędrcem w mechanice na tym forum nie jestem, ale na Twoim miejscu, jeśli mimo to wszystko działa poprawnie, to bym załatwił te EGR'y i skasował błędy, pojeździł i znowu sprawdził błędy, czy jakieś wróciły. Jeśli zaślepienie EGR'ów nie poprawi problemów z mocą, to wtedy będzie wiadomo, że problem jest głębszy. Elektronika w tych autach jest popieprzona, wystarczy kropla wody w nieodpowiednim miejscu albo milisekundowy spadek napięcia (np. podczas odpalania) i masz kupę błędów. Rzecz jest tego rodzaju, że są takie błędy, które same się kasują po jakiejś ilości bezawaryjnych cykli i takie które pozostaną w pamięci tak długo, aż ich się nie usunie ręcznie i mogą tam siedzieć latami. Te ostatnie mogą dotyczyć błędów w nawigacji, radiu, fotelach. U mnie było tak, że miałem błąd przednich lamp, bo były wyjmowane cztery lata przed dniem, w którym odczytałem błąd. Lampy oczywiście działały poprawnie. Wystarczy czasem odłączyć jakiś czujnik albo złącze na załączonym akumulatorze i też może sypnąć błędem. Od 2004 roku minęło kupę lat, raczej mała szansa, że nikt nie grzebał porządnie w tym aucie zanim stał się Twoją własnością.