Autor Wątek: TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.  (Przeczytany 4430 razy)

Offline Dadussi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Kocham to forum
TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.
« dnia: Październik 30, 2016, 14:17:28 pm »
Witam chciał bym wymienić w swoim kocie tarcze i klocki na coś lepszego, budżet przewidziany na same cześć to około 2000-2200 zł

Myślałem nad klockami Jurid white (ceramiczne) 573023JC.

Natomiast tarcze hamulcowe:
BLACK DIAMOND COMBI (KBD 909COM)
 lub
ZIMMERMANN - Sport Coat Z (290.2263.52)

Styl jazdy: standardowy/dynamiczny, czasami pocisnę bardziej kota żeby poczuł że jest jaguarem  jcpf-stanby , a nie jakimś leniwym persem   :-thumpdown

Zastanawia mnie też jakich wymiarów mam brać tarcze i klocki? (Numer podwozia AB03N0)

Jeżdżę 70% po mieście, 30% w trasie :)

Proszę o opinie i wasze rady. POZDRAWIAM!!!!

Jaguar S-Type 2,5 V6 2003r

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 30, 2016, 21:28:09 pm »
Ja wymieniałem rok temu . Wszystkie części zamawiałem na Ip*rts ( żeby nie było że kogoś reklamuję ) Kupiłem tarcze Textara, wyszło po 150zł sztuka i klocki za 180 komplet. Były to tarcze 300mm, chwalę sobie, aczkolwiek klocki dosyć mocno pylą.
GO HARD OR GO HOME...

Tom King 79

  • Gość
Odp: TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 31, 2016, 06:54:46 am »
Ja też jak kolega wyżej kupiłem tarcze i klocki tej samej firmy (potrzebowałem tylko na przód) koszt u mnie całego kompletu wyniósł 675 zł. Wielkość tarcz 320mm. Jestem zadowolony.

Offline Dadussi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Kocham to forum
Odp: TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 31, 2016, 10:13:55 am »
Dziękuje za wasze odpowiedzi, ale rozchodzi się o to ze chciałbym możliwie najlepsze tarcze i klocki wsadzić w tej cenie i zastanawiam się czy jest sens zakładania tarcz wentylowanych, nacinanych czy jednak zwykle gładkie tarcze wsadzić? Cena tak jak powiedziałem do 2200 mogę spokojnie za wszytko zapłacić.

orientujecie się ktoś jaka maksymalna średnica tarczy wchodzi do kota 2,5 v6 2002r. Na oryginalnych zaciskach?
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2016, 10:26:57 am wysłana przez Dadussi »
Jaguar S-Type 2,5 V6 2003r

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 565
Odp: TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 31, 2016, 11:05:52 am »
Jeśli chcesz włożyć większe tarcze niż masz aktualnie to przecież bez wymiany zacisków się nie obejdzie...

Chyba, że coś źle zrozumiałem z twojej wypowiedzi.

Offline Dadussi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Kocham to forum
Odp: TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 31, 2016, 11:47:02 am »
są tarcze np na przód o średnicy 300 mm są też 320 mm i 326 mm do tego samego modelu (typ, rok, silnik) i teraz nie wiem czy faktycznie wszystkie będą pasować i mogę założyć 326 mm?
pytanie brzmi jak duże tarcze mogę wsadzić do mojego kota nie wymieniając zacisków jarzma itd
Jaguar S-Type 2,5 V6 2003r

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 565
Odp: TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 31, 2016, 13:09:53 pm »
Moim zdaniem musisz zmierzyć swoje tarcze i zakupić tego samego rozmiaru. Jeśli chcesz tak grubo działać to może pomysl o firmie EBC, na forum innej marki jest to polecany wyrób.

A myślałem, że do jednego modelu, rocznika i silnika po kilka rodzajów podzespołów to tylko w grupie VAG... Tam czasem coś dobrać to utrapienie.

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 31, 2016, 20:49:25 pm »
Szczerze 2.5 to nie jest demon prędkości i wg mnie wkładanie hamulców za 2200zł to bzdura. Komplet na przód wyniósł mnie 490zł i dają sobie rade bardzo dobrze i ja mogę polecić. Chyba że koniecznie chcesz pozbyć się kasy :)
GO HARD OR GO HOME...

Offline Dadussi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Kocham to forum
Odp: TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 31, 2016, 22:12:29 pm »
Oczywiście rozumiem ze przy 2,5 jest to zbędne może nawet bezsensowne, ale doszedłem do wniosku że "jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi, ani Hutu i te sprawy" to wydam 2 koła i będę miał kota tylko 2,5 v6, ale za to z hamulcami jak "żyleta" :p
Powiedz mi tak z ciekawości jaki ty zestaw za 490 wrzuciłeś do swojego kota?

a ogólnie do wszystkich co mają jakieś o tym pojęcie jak w ogóle oceniacie tarcze wentylowane lub nacinane do jazdy w mieście?
Jaguar S-Type 2,5 V6 2003r

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 01, 2016, 04:42:48 am »
Były to tarcze 300mm textar i tak samo klocki. Była zniżka na heble więc płaciłem 150 z małym hakiem za tarcze i i klocki niecałe 180 . Mam gdzieś to zamówienie to podam ci numery części. Za zaoszczędzoną kasę to lepiej chłopie sobie gdzieś pojedz i zaszalej, odpocznij gdzieś na termach a hamulce i tak Cię nie zawiodą :) a po drugie kot to taka wredota że nigdy nie wiesz czym jeszcze Cię zaskoczy, więc wydawaj z głową.
 Zrób sobie jakąś porządną konserwację na zimę na pewno mu to pomoże bardziej aniżeli te hamulce o których myślisz
. Co do tych nawiercano/nacinanych tarcz to ich skuteczność odczujesz na codzień dopiero wtedy kiedy solidnie je nagrzejesz co w codziennej miejskiej jeździe i po trasie jest raczej niemożliwe. One wtedy wykazują lepsza skuteczność i będzie to bardziej zauważalne. Trzeba też dodać że takie hamulce lubią dosyć solidnie popiskiwac i hałasować. Takie hamulce byłoby sens ładować gdybyś chciał gdzieś świrować na torze, gdzie często depcze się po hamulcach bo tak to nie odczujesz specjalnej roznicy i mówię Ci to z autopsji, gdzie kiedyś w Audi a4 miałem właśnie zimmermany   :) Ja tylko piszę Ci to, czego sam doświadczyłem i jakie są moje odczucia, a Ty z tą wiedzą zrobisz co zechcesz :)
GO HARD OR GO HOME...

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 01, 2016, 08:19:24 am »
Bez sensu do auta które ma 9s do sety pakować heble jak co najmniej do wersji V8. Kup normalne tarcze, klocki jak chcesz to ceramiczne aby mniej pyliły i po temacie.

A do nawiercanych czy nacinanych nie założysz ceramicznych klocków i tak
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Dadussi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Kocham to forum
Odp: TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 01, 2016, 09:09:41 am »
a dlaczego do nawiercanych nie wsadzę ceramicznych?

« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2016, 09:19:15 am wysłana przez Dadussi »
Jaguar S-Type 2,5 V6 2003r

Online gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 804
Odp: TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 01, 2016, 09:16:05 am »
Koledzy wyżej mają racje - ceramiczne klocki za bardzo będą grzały nawiercane tarcze.
Stosuje się je do gładkich tarcz. Różnicy w hamowaniu nie ma, jedyna to to ze nie pylą.

Offline Dadussi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Kocham to forum
Odp: TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 01, 2016, 09:20:31 am »
Producent ate piesze tak
"Użycie,ewentualnie kombinacja nacinanych/nawiercanych tarcz hamulcowych i Ceramicznych
klocków hamulcowych ATE jest technicznie możliwa.
Skuteczność hamowania przy takim "sparowaniu"pozostaje tak samo wysoka, jak przy ATE Oryginal lub klocków
hamulcowych OE.
Współdziałanie obu tych składników,części może jednakże prowadzić do zwiększenia hałasu podczas procesu
hamowania.
Ceramiczne klocki hamulcowe ATE zostały opracowane do hamowania komfortowego.
Stanowczo polecamy łączenie Ceramicznych klocków hamulcowych ATE tylko do "normalnych
to znaczy gładkich tarcz hamulcowych"
Jaguar S-Type 2,5 V6 2003r

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: TARCZE I KLOCKI JAGUAR S-TYPE 2,5 V6 2002r.
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 01, 2016, 10:23:48 am »
Producent napisze/powie wszystko, co klient chce przeczytać/usłyszeć. Tak jest w przypadku KAŻDEGO produktu. Nie będę się rozwodził nad temtem i opisywał czym się zajmuję, ale powiedzenie "łykać jak pelikan" jest codziennym powiedzeniem w branży marketingowej. Niemal 100% opracowań kart technicznych produktów nie jest tworzona przez inżynierów tylko przez "poetów" zajmujących się kampaniami reklamowymi. Kto daje wiarę etykietom wspiera szydercze uśmiechy na twarzach cwaniaków. This is Sparta  :-thumpdown