Autor Wątek: xf 2.0t sprzeczne informacje  (Przeczytany 2504 razy)

marcin.p

  • Gość
xf 2.0t sprzeczne informacje
« dnia: Październik 02, 2016, 12:54:02 pm »
Witam!

kocura mam od paru miesiecy, 2.0turbo  rok 2013. ale......:)
aso w bydgoszczy,katowicach i wawie powiedzialo mi ze w tym samochodzie rozrzadu sie nie wymienia:)
aso w krakowie twierdzilo inaczej:)
podobnie jest z olejem w skrzyni,aso ze nie wymieniac
w landserwis powiedzieli mi ze producent skrzyni zaleca wymiane oleju po 160.00 tys:) obecnie mam 140.000
jak to do cholery w koncu jest?:)
nie chce z czyms przewalic bo autko kosztowalo troche grosza i to nie zabawa juz ,jak cos sie rypnie:D
ostatnia kwestia to cisnienie w oponach
w porzednich autach mialem poprotu konkretna wartosc np 2.1 i z glowy
a tu do 160km/h 2.1 a powyzej 2.6:)
rozpietosc jest strasznie duza:) przeciez sobie nie dowale powietrza na trase a po zjechaniu upuszcze:)
w aso mi laduja posrednio czyli 2.3
jak to rozwiazujecie?

z gory serdeczne dzieki za pomoc

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: xf 2.0t sprzeczne informacje
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2016, 14:36:08 pm »
Wystosowal bym pismo do JLR Polska z pytaniem kto tu kłamie i jaka jest prawda
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

marcin.p

  • Gość
Odp: xf 2.0t sprzeczne informacje
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 02, 2016, 15:17:56 pm »
chyba musze tak zrobic:)

przeczytalem chyba juz wszystko co mozliwe na temat  skrzyni, wlacznie z tymi ktore sa montowane w bmw.
argumenty za i przeciw wymianie oleju sa tak pol na pol. i sensownie uzasadniane.

2.0t jest podobno taki sam jak w mondeo 2.0 ecoboost. i tam podobno rozrzad co 240tys.
osobiscie uwazam ze fizyki nie da sie oszukac i taki interwal jest drastyczny.
a znowu panicznie wymieniac wszystko jak leci to tez nie ma sensu.

moze jednak ktos ma jakes doswiadczenia w tych tematach?

kłaniam

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: xf 2.0t sprzeczne informacje
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 02, 2016, 16:16:18 pm »
Olej w skrzyni sie wymienia wraz z filtrem - tutaj nie ma pół środków. Co do rozrządu - mimo ze łańcuch to bym wymienił bo wiadomo jak robią obecne silniki
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

szymek

  • Gość
Odp: xf 2.0t sprzeczne informacje
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 02, 2016, 17:02:52 pm »
Poprosiłbym w salonie o kopię strony instrukcji serwisowej dotyczącej obsługi skrzyni biegów i wymiany rozrządu. Każde auto posiada taką instrukcję.
W temacie ciśnienia w oponach: w dłuższych podróżach, lub przy ostrej jeździe opony nagrzewają się znacznie i ciśnienie w oponie wzrasta.Osobiście maksymalny wzrost, jaki zanotowałem, to było 0,5bara. Proponuję kupić mały, kieszonkowy manometr i poobserwować swoje auto.

marcin.p

  • Gość
Odp: xf 2.0t sprzeczne informacje
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 02, 2016, 18:00:24 pm »
szymek ok ale to i tak nie zalatwia sprawy ile pompowac kola:)
tak jak wspominalem mam na tabliczce do 160km/h 2.1 bara oraz az 2.6 powyzej 160km/h
jezdze strasznie roznie trasa,miasto i ciezko sie zdecydowac na jedna z opcji:)
jak to rozwiazales u siebie?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: xf 2.0t sprzeczne informacje
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 02, 2016, 18:35:03 pm »
Pompuj po 2.3 i juz. Przy wyższych predkosciach i tak nagrzanie powietrza spowoduje wzrost cisnienia o ok. 0.2 bar. 2.6 to przeginka już. Specjalnie tak wpisane aby był mały opór toczenia
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

szymek

  • Gość
Odp: xf 2.0t sprzeczne informacje
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 02, 2016, 18:38:20 pm »
Napompuj koła ciśnieniem 2.1 bara, kup manometr i jadąc w dłuższą/szybszą trasę, sprawdź, jak będzie się zmieniać ciśnienie.
Możliwe, że złotym środkiem będzie 2.3... tylko pytanie: czy masz opony (rozmiar/model) na jakich Jaguar testował swoje auto? Jeśli masz inne, to nie traktowałbym wartości fabrycznych, jako "jedynych słusznych".
Przykład z życia: do mojego auta, producent zaleca ciśnienie 1.8 bara. Na oponach Uniroyal Rainsport 1, które mają miękką ściankę boczną, auto bardzo źle się prowadziło. Opona "kładła" się na bok, auto na łukach szybko traciło przyczepność - po próbach na torze kartingowym (ciasne łuki, niewielka prędkość) z różnymi ciśnieniami - okazało się, że najlepsze prowadzenie jest przy ciśnieniu 2.5 bara.
Teraz mam opony Federal 995RS-R które mają bardzo twardą ściankę boczną i jeżdżę na ciśnieniu 2.0bara. (żeby była jasność, do codziennej jazdy opon tych nie polecam, bo na mokrym może być niebezpiecznie... chyba, że ktoś tak lubi).
Wniosek: to, co podaje producent, to wartości wyjściowe, od których zacząłbym testowanie i uczenie się swojego auta  ;)

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: xf 2.0t sprzeczne informacje
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 02, 2016, 18:54:41 pm »
Zasadę mam od zawsze taką:

- jak kupuję nowe auto to nigdy nie jeżdżę do ASO. Nigdy, nawet na przegląd zerowy. Tam można tylko zepsuć auto.
- zawsze ignoruję wskazówki producenta dotyczące serwisu. Moim zdaniem 80% problemów z nowszymi autami to stosowanie się do zaleceń serwisowych. A więc:

- w silniku niewytężonym zmieniam olej co 15kkm, mimo informacji o wymianie co 30kkm. Nie ma oleju, który utrzyma właściwości przez 30kkm.
- w silnikach turbo wymieniam olej co 10kkm. Czasami nawet co 8kkm jeśli toto jest wysilone i ma np. prawie 300 KM z dwóch litrów.
- olej w skrzyni zawsze trzeba wymieniać. Volvo zaleca (zalecało) brak wymiany oleju w swoich automatach!!!! Stąd opinia o padających skrzyniach.
- i generalnie wszystkie podane interwały (świece, oleje w dyfrach itp.) dzielę przez 2.
- wyjątek to rozrząd - wymieniam o ok. 30-50kkm wcześniej niż podaje instrukcja. W rozrządach łańcuchowych trzeba profilaktycznie co 80-100kkm wykręcić napinacz/napinacze i sprawdzić stan. Zazwyczaj i tak wymieniam napinacze na nowe. Ostatnio właśnie do BMW małżonki kupiłem nowy napinacz w ASO za porażające 248 zł. Wymiana zajęła mi 5 minut.

I jakoś wszystko się turla bez problemu, nie zaciera się.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

marcin.p

  • Gość
Odp: xf 2.0t sprzeczne informacje
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 02, 2016, 19:56:34 pm »
Yoohas

tak robilem z poprzednim autkiem ( mazda6 ) zadnego aso tylko jeden z dwoch super warsztatow ktore mialem blisko.
mieszkam pod krakowem i nic nie mogle znalezc:( albo aso (carmaster)albo gts ktory ma fatalne opinie albo landserwis ktory ma identyczne ceny jak aso i zadna to konkurencja.
przeszukalem cale to forum ale nic nie znalazlem.
a chetnie bym zmienil tarcze,klocki,rozrzad,i olej w skrzyni tylko nie moze tego robic pan zdzisiu:)

kłaniam

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: xf 2.0t sprzeczne informacje
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 02, 2016, 21:18:34 pm »
Tylko, że w landserwis, poza ceną z ASO cokolwiek zrobią sensownego za te pieniądze  ;D ;D ;D

A w ASO tylko byś zapłacił dobrą cenę ;)
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.