Jeśli kiedyś było to proszę usunąć, ale nie znalazłem.
Problem parujących szyb irytował mnie od kiedy przyszła jesień i chłody, opisywać usterki chyba nie muszę bo wielu z nas się z tym spotkało.
Kopiąc za informacjami trafiłem na któreś zagraniczne forum z zawartymi TI Jaguara, i tam było rozwiązanie które pozwalam sobie załączyć. Winnnym za parowanie szyb jest cały czas włączony obieg zamknięty. Można to sprawdzić najprościej za pomocą szybkiego testu:
-odpalamy nawiewy na maxa po czym bawimy się przyciskiem od obiegu zamkniętego/otwartego, jeśli nie słyszymy zmiany natężenia dźwięku to mamy naszego winowajcę.
Dla nie znających języka angielskiego pozwolę pokrótce opisać przebieg naprawy:
-potrzebne są: torx 20, torx30, przedłużka 1/4" krótka i do tego kombinerki bądź mała grzechotka, śrubokręt krzyżakowy klej typu kropelka badź podobny
-odkręcamy zawiasy schowka, potem odkręcamy 4 śruby mocujące sam schowek i go wyciągamy
-oczom naszym ukazuje się obudowa dmuchawy, po jej stronie jest przymocowany do niej mechanizm sterowania klapą obiegu
-odpinamy kostkę i odkręcamy silniczek - jest przymocowany na 3 śruby torx 20
-bawiąc się włącznikiem otwarty/zamknięty obieg i odpinając kostkę ustawiamy sworzeń tak by był równo z kreskami (jak na rysunku w pdf), ustawiamy obieg przyciskiem na zewnętrzny i wyłączamy zapłon
-teraz z pomocą przedłużki ustawiamy klapę obiegu na otwarty (z zewnątrz)
-smarujemy klejem boczne części sworznia, uwaga - nie smarujemy powierzchni czołowej i zakładamy silniczek.
-montujemy schowek i czekamy minimum 10 minut (jako że kleje w polsce pozostawiają wiele do życzenia proponuję dłużej)
-podpinamy wtyczkę do silniczka
-podpinamy komputer, autocomem też da radę, ale zwykły z androida może nie podołać
-kasujemy błędy
-cieszymy się z nieparujących szyb
Mi cała operacja zajęła ok 30minut + czekanie na wyschnięcie kleju