Autor Wątek: Nie pali na jednym  (Przeczytany 10933 razy)

adams

  • Gość
Nie pali na jednym
« dnia: Kwiecień 18, 2009, 08:13:28 am »
Witam po dluszej przerwie!
I niestety musze zaczac od problemow jakie mam z silnikiem V12
Wtrysk jest i iskra jest pewnie pozostaje tylko sprawdzenie kompresji? Pewnie przez to wiecej pali bo dochodze juz w cyklu miejskim do 28 litrow. Co prawda mam wrazenie ze jak jade to chodzi na wszystkich, ale pewnie trudno wyczuc w czasie jazdy ze nie pracuje na jednym garze.
pozdrowienia adams

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Nie pali na jednym
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 18, 2009, 20:10:39 pm »
sprawdź ciśnienie paliwa ,kompresje, jak i posluchaj wtryskiwaczy czy stukają(dlugi srubokret dotykasz wtryskiwacza i drugi koniec do ucha) ale moze byc wtryskiwacz zapchany.

adams

  • Gość
Odp: Nie pali na jednym
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 19, 2009, 09:19:31 am »
Witam!
Dzeki za odpowiedz!
Wtrysk jest, podnioslem cala listwe paliwowa z wtryskiwaczami.  Tryskaja Ok. Zostaje kompresja. Przy okazji mam pytanko o ssannie u mnie nie raguje na regulacje wolnych obrotow. Sruba jest wkrecona na maxa jak ja luzuje nie ma zadnej reakcji na obroty silnika. Obroty mam prawidlowe 750.  Moz byc tak ze zawor nie domyka do konca i dlatego brak regulacji na wolnych obrotach.
pozdrowienia adams

adams

  • Gość
Odp: Nie pali na jednym
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 21, 2009, 21:40:13 pm »
Witam!
Tak wyglada swieca ma tym cylindrze.  troche za biala i te biale kropki na gwincie, moze to prscien olejowy dal ciala. Jak zobaczylem ze tlok jest wysoko to wlozylem sonde, zwykly patyk, szok czarna gesta mazia olejowa na denku tloka(mysle ze dotykalem denaka tloka chyba ze ta komora spalania jest inna)
poz adams

adams

  • Gość
Odp: Nie pali na jednym
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 21, 2009, 21:41:08 pm »
Zapomiale o swiecy

Pipcyk

  • Gość
Odp: Nie pali na jednym
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 22, 2009, 15:00:53 pm »
Przyglądam się świecy i wygląda na suchą.
Jeżeli była by mokra ( zaolejona ) to wskazywało by to na uszkodzony pierścień.
Elektroda boczna jest lekko biaława ale stożek izolatora elektrody środkowej jest czarny.
Albo wtryskiwacz leje i mieszanka jest tak bogata że zapłon jest utrudniony, albo ciśnienie sprężania na tym cylindrze jest niskie co także utrudnia lub uniemożliwia zapłon, albo po prostu świeca ma przebicie i zapala mieszankę tylko co któryś suw, przez co świeca nie osiągnie właściwej temperatury i nie może dojść do samooczyszczenia.
Na początek wymienił bym świecę, to najprostsze, potem sprawdził cienienie sprężania.
Nie sugerował bym się iskrą na świecy. Widziałem wiele przypadków kiedy iskra była a nie było zapłonu. Po wymianie świecy na inną problem zniknął.

adams

  • Gość
Odp: Nie pali na jednym
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 22, 2009, 19:32:20 pm »
Wielkie dzeki !
Pociszyles mnie ze to nie perscienie. Swieca byla sucha. Tez mam wrazenie ze mieszanka jest za bogata, czyli za duzo wtrysku.  Wspominalem o ssaniu ,moze zawor nie domyka sie do konca i caly czas jezdze na"letkim" ssaniu, tak przy okazji chcialem odlaczyc jeden wtryskiwacz i zamienic pozycjami, ale widze ze t nie takie proste. Pierscienie ktore sie kreca na okolo nie pozwalaja zdjac przewodu paliwowego. Jaki jest sposob na odlaczenie wtrskiwaczy od listwy paliwowej? Dzisiej po dlugiej rozmowie z kolega Andrzejem-forumowiczem nie moglem sie oprzec w sprawdzeniu aparatu zplonowego i regulatora podcisnieniowego, dziala chociaz podcisnienie w tym malym przewodziku musi byc duze zeby pokonac opor sprezyny regulatora.Stwierdzilismy tyz ze ktorys zawor  lub ktores zawory klepia.  Sprawdzilem przy okazji ten cylinder ktory nie chodzi?ustawilem tlok 4B w gornym martwym punkcie i z kompresora dowalilem powietrza. Trzymaja zawory i pierscienie. Pozostaje wymiana-zamiana wtryskiwacza i ewentualne sprawdzenie wiazki do wtryskow, chociaz mysle ze ona jest dobra. Pewnie jeszcze nowe przewody wysokiego napiecia.
pozdrowienia adams

adams

  • Gość
Odp: Nie pali na jednym
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 27, 2009, 19:26:20 pm »
Hi
Wlasnie szukam jak to nazywasz przeplywki.
Pali b.doze bez zadnego dymu. Ta maz tylko na tym garze , no bo jak nie spala to i troche breja sie robi.
Czuje ze bez specjalisty sie nie obejdzie!
poz adams

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Nie pali na jednym
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 27, 2009, 20:25:50 pm »
żaden V12 nie mial sekwencji na wtryskiwaczach (oczywiście  prócz XJRS regulowany przez Zytek)
 V12 nie ma przepływomierza . Czujnik Vac jest w sterowniku(ECU) (nie do wymiany trzeba wymienic sterownik-ECU wtryskiwaczy.)

JAGULAR

  • Gość
Odp: Nie pali na jednym
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 27, 2009, 21:57:16 pm »
A jak sprawdziłes kompresję kompresorem bo mnie to troszkę zastanawia ?;)

adams

  • Gość
Odp: Nie pali na jednym
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 27, 2009, 22:25:41 pm »
Hi
Chodzilo mi o wtryskiwacz, myslalem ze przeplywka nazywasz wtryskiwacz. Sorki za male zamieszanie. Tak jak pisze kolega jarek w V12 nie ma przeplywomierza. Jest taki dinks na filtrze powietrza banku-cylindrow B ale ten miezy chyba przeplyw powietrza.
Jezeli chodzi o kompresje to faktycznie moze to nie jest zbyt dokladne badanie ale wydaje sie w miare wiarygodne. Czwarty cylinder  banku B w pracy, czyli gorny martwy punkt i kopmpresorem z gumowa konowka do cylindra, przy trzech atmosferach wywala gumke uszczelniajaca to  wydaje mi sie ze musi trzymac gura i dolem. Swieca tez wyglada w miare Ok za kazdym razem po wyjeciu jest sucha.
poz adams

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Nie pali na jednym
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 28, 2009, 17:22:31 pm »
Jest taki dinks na filtrze powietrza banku-cylindrow B ale ten miezy chyba przeplyw powietrza.

ten dinks to mierzy temperaturę powietrza wchodzącego do kolektora

adams

  • Gość
Odp: Nie pali na jednym
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 28, 2009, 19:53:35 pm »
Hi!
Dzeki za informacje. Warto to wiedziec. Jaki to ma wplyw na prace silnika, tak przy okazji. Pod maska V12 jest zawsze goraca, czasami mam wrazenie ze za bardzo. Tem silnika oscyluje w granicach 90 stopni, ale w korkach potrafi sie troche pdniesc! Przy okazji zapytam o kont wyprzezenia zaplonu, moze ktos wie?
poz adams

JAGULAR

  • Gość
Odp: Nie pali na jednym
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 28, 2009, 20:43:23 pm »
18st przy 3000tys i odlączonym podciśnieniu

adams

  • Gość
Odp: Nie pali na jednym
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 28, 2009, 21:15:50 pm »
Hi!
A na wolnych obrotach ile?. Jaka jest procedura ustawianaia zaplonu? Dzeki za odpowiedzi.
poz adams