Autor Wątek: BŁĄD P0051 - x type- diagnostyka  (Przeczytany 1891 razy)

wholesome

  • Gość
BŁĄD P0051 - x type- diagnostyka
« dnia: Grudzień 22, 2015, 12:49:01 pm »
Witam,
Na wstępie zaznaczę, iż szukałem po kodzie błędu w archiwum forum jednak nic nie znalazłem.
Prosiłbym o pomoc przy diagnostyce Jaguara x type, rok 2004, 3.0benzyna.
Mianowicie, wyskakują dwa błędy: P1111 jak i P0051, jako że z pierwszego jestem zadowolony, tak drugi mnie trochę niepokoi,
prawdopodobnie do wymiany kwalifikuje się czujnik położenia przepustnicy?
W google poszukałem, poszperałem i ktoś coś wspomniał, że możliwe, iż jest to błąd sondy?

Dzięki za szybką odpowiedź! :)

rozkodowanie błędu:
P0051 - Oxygen (A/F) Sensor Heater Control Circuit Low (Bank 2 Sensor 1)
ew.
P0051 Obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr 2, sonda nr 1) zwarcie do „masy”

« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2015, 12:57:33 pm wysłana przez wholesome »

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Je¿d¿ê taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: BŁĄD P0051 - x type- diagnostyka
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 22, 2015, 13:10:28 pm »
Błąd ewidentnie wskazuje sondę.
Monta¿ i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

wholesome

  • Gość
Odp: BŁĄD P0051 - x type- diagnostyka
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 22, 2015, 13:33:53 pm »
dziękuję! pozdrawiam

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: BŁĄD P0051 - x type- diagnostyka
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 22, 2015, 13:42:41 pm »
Nie tyle sondy co jej grzałki czyli sonda potrzebuje dłuższego czasu aby działała poprawnie. Sprawdź wtyczke a dokladnie pin kabla białego oraz szarego czyli masa (chyba takie tam sa kolorki)  lub same kable nawet czy izolacja na nich nie popekala.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

wholesome

  • Gość
Odp: BŁĄD P0051 - x type- diagnostyka
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 23, 2015, 09:01:30 am »
Ok, drugiego dnia świąt stawiam do znajomego mechanika do naprawy, także mam nadzieję na poprawę stanu,
tym czasem wczoraj po skasowaniu błędów w celu weryfikacji, dziś sprawdziłem listę błędów i pokazały się:

P1647 i P0000

czy wczorajszy P0051 i dzisiejszy P1647 są w jakiś sposób połączone? oba wskazują ewidentnie na sondę, tu cytat z innego tematu dt nowego błędu P1647
--pablo--'bład P1647 faktycznie sonda ale nie 2 a 1 .... dla jasnosci bank2 to kolektor drugi czyli ten przy chłodnicy, sonda nr 1 to ta górna ... i to jest prawidłowy opis tego błedu - sprawdzone w 100%'