Autor Wątek: 5r55n naprawa sterowania, przywrócenie prawidłowego ciśnienia oleju w skrzyni  (Przeczytany 19605 razy)

Offline white-in-china

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • S-Type (X200), 3.0 V6 1999
żebym to pamiętał jaki kod... P0709 lub P0710 albo kolejny. Przy jednym z odczytów pokazywało, że Transmission Fluid ma jakąś kosmiczną temperaturę 900 stopni, co sugeruje zwarcie czujnika. A może wejścia sterownika PCM?

Też pomyślałem o przegrzewaniu się oleju, ale ten błąd pojawiał się nawet zaraz po starcie zimnego silnika z rana. Teraz dopiero po kilkunastu minutach i często znika i znów się pojawia. Takie czary.

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Zastanawia mnie gdzie ulokowany jest ten czujnik. Bo zdaje się jest on zintegrowany z blokiem elektrozaworów. I skoro na zimnym tak jest to szukaj najpierw. Jedna z wad tych zaworów to właśnie przepalone ścieżki. A jeśli ten czujnik walnięty to niestety ale o kilka stówek będziesz uboższy  :-trudno
:)

s-type 4.0 2000r

Offline white-in-china

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • S-Type (X200), 3.0 V6 1999
próbowałem dać zdjęcia, ale się nie udało, może nie wiem jak tutaj się to robi.
Sam termistor po charakterystyce zgodnej z serwisówką kosztuje jakieś 2,30 zł, więc to nie jest problem.

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Spróbuj zrobić zrzut z ekranu zajmuje mniej miejsca
:)

s-type 4.0 2000r

Offline white-in-china

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • S-Type (X200), 3.0 V6 1999
3 fotki

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Dasz radę „przeszczep” zrobić?
:)

s-type 4.0 2000r

Offline white-in-china

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • S-Type (X200), 3.0 V6 1999
a co to "przeszczep" i czego?
Czy zdjęcia są widoczne?

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Czyli masz sprawny ten termistor ( czujnik na zdjęciu)? Skoro kosztuje 2,30 PLN to myślałem że chcesz to właśnie „przeszczepić”. Bo wymiana całego zespołu zaworów może być znacznie droższa jak już wcześniej wspomniałem. O ile winny jest ten właśnie czujnik.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline white-in-china

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • S-Type (X200), 3.0 V6 1999
Dziękuję za czas i dobre chęci. Dam znać, jak znajdę rozwiązanie problemu.

Offline Maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.880
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
Skoro dostałem się do serwa overdrive to co mi tam zajrzałem dalej do skrzyni  :-gwizd
https://photos.app.goo.gl/CdqyNahWRYe2MFzc6

Brawo dla kolegi za stworzenie fajnej technicznej relacji i podzielenie się z nią , to nie są łatwe tematy,  od 30 lat naprawiam sprzęt budowlany CAT-a w których są też transmisje półautomatyczne i powershif ( i wiele innych skomplikowanych podzespołów ) zdarza mi się robić w roku 2-5 skrzyń , nawet po tylu latach i  maniakalnej ,bardzo przesadnej dokładności , zadbania o szczegóły nieraz w głowie chodzą obawy czy wszystko dopilnowałem i sprawdziłem w maniakalnie perfekcyjny sposób , tu się nie pospieszysz a najmniejsze zlekceważenie lub niewiedza mogą doprowadzić do wielu spędzonych godzin pracy i braku efekty co niestety może lub często objawia się lekkim zniechęceniem lub wręcz zdenerwowaniem . Pozdrawiam Maciej .
CATERPILLAR - 30 lat minęło tak szybko