Autor Wątek: Czas na zmiany, nadszedł lift!  (Przeczytany 5054 razy)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Czas na zmiany, nadszedł lift!
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 30, 2015, 22:30:00 pm »
Takie teraz trendy, że każdy robi fury w jedno kopyto + małe moce. Pomijam małe silniczki bo jak dobrze zapyerdala to niech tam ma i 4 garnki tylko. Ogólnie to jest tak. Im większy koncern tym może sobie pozwolić na wyprodukowanie dużego, mocnego silnika. Dlaczego? A no już tłumaczę.

Dany koncern ma limit CO2 zsumowany z wszystkich wersji silnikowych i podzielonych na ilość sztuk - czyli wychodzi średnie CO2 w jakim np. koncern VAG ma się zamknąć. JLR jak wiemy wielgachny nie jest stąd zaczęli wypuszczać takie biedne mocowo silniki, a LR zawyża mocno statystykę.
VAG ma małe autka, BMW ma Mini i małe autka typu seria 1 i 2, Merol ma Smarta i klasę A i B. I tak w koło z innymi wielkimi.

Także póki Jag był u Forda, a LR u BMW to wcale nie było tak źle bo mogli wstawiać krowiaste silniki ;). A teraz są sami, bo TATA sie nie wlicza do europejskiej sprzedaży praktycznie.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Czas na zmiany, nadszedł lift!
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 31, 2015, 00:08:55 am »
Wczoraj byłem na prezentacji nowego XF-a w Jaguar Bydgoszcz.Super salon,super właścicielka,super załoga i super impreza.Cieszę się że mam XF-a 2012 r 241 KM poliftowego, te nowe mimo ze linia nieznacznie zmieniona /laik na ulicy nie pozna że to nowy model/ to jakieś takie jakby uboższe no i te silniczki jak od kosiarki /163 Km ???/.Zatraca się powoli oryginalność jaga,niepowtarzalność /och stare xjs-y czy xk a nawet s-type/ teraz jag wygląda już prawie jak każde inne auto na ulicy nie przymierzając jak jakieś audi czy bmw.Gdzie się podziały te V12 czy chociaż V8 ?Trzeba się obejrzeć za czymś z lat 90 -tych ! i oko cieszyć.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.281
Odp: Czas na zmiany, nadszedł lift!
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 01, 2015, 13:58:36 pm »
90% sprzedaży nowych aut zapewne mieści się w dwóch litrach pojemności. Skoro bez problemu można dojechać do 300 KM z 2 litrów to po co więcej?

Kto będzie ładował kasę w V12 czy V8? Skoro to ułamek sprzedaży.

Do tego mocne V6 jako oferta dla zamożniejszych i naprzód.

W222 też ma silniki 4-cyl. i nikt nie płacze z tego powodu.

Pierwszy XF był całkowicie bezpłciowy, drugi niewiele lepiej. Podobnie XE. XJ też specjalnie nie zawojował rynku. Mają problem, może im być ciężko. Sprzedaż od 2002 r. leciała na łeb, na szyję. Obecnie XF czy XJ w klasie stanowią ułamek sprzedaży.

W czasach, kiedy był S-type i X350 te auta były wyraziste. Owszem, głównie były kupowane przez ludzi 45+. Jaguar próbuje odmłodzić paletę, żeby zachęcić młodszych klientów. Ale obawiam się, że młodsi i tak kupią BMW lub Audi.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Czas na zmiany, nadszedł lift!
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 01, 2015, 14:14:09 pm »
Yoohas,skoda że masz rację. Aktualne pokolenie nie ma już zajawki z aut chyba... wolą smartfona i krechę... Silnki 2.0 turbo i kompresor... przez tych eko-głupków. hybrydy i inne buble. Trzeba szanować swoje stare V6 V8 V12, bo będziemy za nimi tęsknić.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Czas na zmiany, nadszedł lift!
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 01, 2015, 17:51:32 pm »
Wg. mnie nowe Jagi nie są bezpłciowe. Fajnie to łączy elegancję z dynamiką. Tutaj co jest problemem moim zdaniem to niewiedza o tych autach. Merca S klasę zna każdy, Beemkę 7er zna każdy, Audi A8 również. Powiesz Jaguar XJ - a co to? Tutaj raczej nie chodzi nawet o historię marki bo Jag ma dużo bogatszą niż Audi, czy w ogóle już produkowanie aut premium gdzie Audi w historii nie miało podejścia do Jaga. Natomiast Merol S czy BMW 7 od dawien dawna kojarzy się z mega wypasem, klasą, bezpieczeństwem itp itd. 

Ale co Jag dalej robi to wyceniają auta drożej niż niemiecka konkurencja (przykład nowego XF i XE). Do tego lata 90 do roku 2008 Jaguar ma ledwo 3 silniki diesla (2.0, 2.2, 2.7). Nie ma wyboru palety silnikowej a 60-70% ludzi kupujących takie auta kupuje DIESLA. Oni produkowali auta z ponadczasowym wyglądem, może mniej zaawansowane technicznie ale zabił ich właśnie marny wybór silników + ceny.

Ja tak to widzę. No fakt faktem może rzeczywiście X200 czy X350 wyglądają jeszcze ciut dziadkowo, może wręcz inaczej na swój sposób czyli za klasycznie i to zabiło sprzedaż. Cieżko mi powiedzieć czemu tak sie stało bo dla mnie jak stoi W210/E39/A6 C5 obok S-Type to tamte 3 są tak nudne, że ja pie....Ale może wtedy ludzie rzeczywiście chcieli takich bezpłciowych aut. Porządnych ale nie rzucających się w oczy.

Ale ktoś powie dobra dobra...a BMW E65 - sukces większy niż E38. Owszem ale to jest własnie magia serii 7. Jaka by nie była i tak sie sprzeda :)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.281
Odp: Czas na zmiany, nadszedł lift!
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 01, 2015, 22:38:28 pm »
Opinie o Jaguarze na forum Jaguara nie są miarodajne.  ;D

A określenie BMW e39 jako auta bezpłciowego to już karkołomny manewr :)

Masz w garści 250k zł. Idziesz do salonu Jaguara - i tak jak pisaliście - proponują Wam coś słabszego niż F10, w dodatku w astronomicznej cenie.

Skąd sukces pierwszego XJ? Rewelacyjny stosunek ceny do oferty. Te auta były tańsze niż S-klasse i to znacznie.

Obecnie z 250k zł w garści idę po solidne Audi A6. Sorry.

Dalej - masz 500k zł w garści. Możesz kupić nowego XJ zapewne nieźle wyposażonego. Uroda dyskusyjna, poziom techniki również. Idziesz po W222. Monumentalne auto, komfort absolutny. Miliony gadżetów (co z tego, że niepotrzebne? Są).

Niszowe marki mają cały czas problemy w segmencie premium. Tu decyduje jednak nie tylko obiektywna jakość. Saab się zwinął. Alfa ma problemy. Francuzi definitywnie wyszli z klasy wyższej-średniej. Lexus sobie radzi, Volvo też ale o podgryzaniu Niemców raczej nie ma mowy. Jaguar będzie miał problem.

Zauważmy też, że każdy duży producent ma szeroki asortyment. Kupisz sobie BMW 7 i dla Żony 1er. Albo X1, bo teraz kobitki muszą stać w korku w mieście terenówką.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Czas na zmiany, nadszedł lift!
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 01, 2015, 23:45:14 pm »
Lexus wygrywa z Jagiem niestety technologią oraz super opinią wyrobioną w stanach. Obecnie to wygląda mniej więcej nawet w Polsce tak (mowa o furach luksusowych):
1. Merol/BMW
2. Audi
3. Porsche
4. Lexus
5. Jag

Volvo jeszcze póki co nie zaliczam do poziomu ww. marek. Miałem i definitywnie nie pasuje. Chociaż nowe XC90 ostro podgryza ale jeszcze to nie to.
Co do cen jakby Jag zszedł, a może bo nie oszukujmy się...bo ani dalej super technologii, szmerów bajerów itp to myślę, że rozwinąłby skrzydła. Lexus LS ma też przegiętą cenę. Dwa pakiety wyposażenia w LS600h...jeden za 500k z hakiem, drugi za ponad 600k z hakiem. Porównywalna hybryda w W222 kosztuje tyle samo na dobrym wypasie, a Lex z powodu wieku już nie ma polotu.
Chociaż czekam na nowego bo uwielbiam LS'y. Reszta to jakaś kpina z tymi śmiesznymi mocami. Jeszcze GS spoko ale to co odwalają z IS i w SUV'ach to olaboga.

Powiem więcej. Będąc w Dubaju 2x, częściej widuje się Rolls'a lub Bentleya niż Jaga. Sporo Beemek 7, S klas jeszcze więcej. A8 to samo jak Jag- ze świecą szukać ale zaś więcej niż Jagów XJ.

Co mnie też zajebiście dziwi. Porsche i Jag - wg. mnie można te marki śmiało postawić obok siebie w zakresie technologii, historii, komfortu (tutaj raczej więcej da Jag).
Wyszła Panamera - każdy mówił kaszalot, sraka na kołach, co oni zrobili....a teraz sam choruje na to auto i za każdym się oglądam nie gorzej niż za piękną kobietą. Jag XJ również jest piękny, najbardziej zadziorny z limuzyn i nie wiem czy to zgubiło projektantów czy co. Bo ktoś kupuje Porsche to wie od razu - to będzie porządna fura, z mega zawiechą i układem kierowniczym. Taka prawdziwa sportowa limuzyna. Natomiast Jaga chyba każdy myśli, że bedzie komfort - no i rozczarowuje się bo niemcy dają więcej i kupuje niemca.

Tak ja to widzę.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Czas na zmiany, nadszedł lift!
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 01, 2015, 23:54:09 pm »
No .... kolega yoohas nie czuje bluesa.I nie zrozumie tych którzy kochają jaga,nimo że może nie najpiekniejszy?najbardziej zaawansowany technologicznie,może awaryjny ale to JAGUAR !!!
Audi,beemek,merców jest na pęczki ,dobry jag to nadal rzadkość.Gdybym chciał auta popularnego poszedłbym do oszuścików z vw.Nie wszyscy chcą być jednym z tysięcy dosiadających niemieckich superaut tak to są dobre auta ale nie mają tego czegoś.Oczywiście to coś każdy może znależć w innym aucie i o to właśnie chodzi ! Tym się różnimy i niech tak zostanie.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.281
Odp: Czas na zmiany, nadszedł lift!
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 01, 2015, 23:57:09 pm »
O, tototo.

Pierwsze XJ jeździły porządnie. W116 wtedy to był tapczan podpierający się klamkami na zakrętach. Jag był sportowy, zwinny, chętnie się go prowadziło. W zasadzie to było novum w tym segmencie.

Teraz? Jak chcesz luksusu to wiesz, do kogo uderzyć. Myślisz o Jaguarze bo chcesz trochę sportu? Też słabo. BMW, Audi, a ostatnio przecież do gry weszło Quattroporte w zbliżonej cenie. I wspomniana Panamera. Po co eksperymentować? Lepiej wziąć Porsche - wrażenia za kierownicą gwarantowane.

A jeśli zamiast XF-a można wziąć Ghibli?

Trzymam kciuki za Jaga, ale pieniędzy nie zarabia się na XK i F-type. Muszą wypuścić szybko 2 SUV-y.



No .... kolega yoohas nie czuje bluesa.I nie zrozumie tych którzy kochają jaga,nimo że może nie najpiekniejszy?najbardziej zaawansowany technologicznie,może awaryjny ale to JAGUAR !!!

 ;D

Zupełnie nie czuję bluesa. Masz rację.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Czas na zmiany, nadszedł lift!
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 05, 2015, 00:18:20 am »
Oto opinia moich ziomali z kasą, którzy jeżdżą dla zabawy terenówkami :
 -"Forduar jest kundlem, i tak już zostanie, nie biorę, może to i ładne, ale dla TATY." i skoro taka opinia przyległa, to ciężka sprawa. Mnie osobiście już przestało się chcieć tłumaczyć... znikąd tego nie wzięli. A ja poproszę XF z silnikiem V8... hmmm....
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982