Autor Wątek: Kilka pytań przed zakupem.  (Przeczytany 11603 razy)

czerwony16

  • Gość
Kilka pytań przed zakupem.
« dnia: Październik 11, 2015, 20:14:23 pm »
Witam serdecznie, mam zamiar kupić Jaguara S-type. Trochę oczytałem na ten temat ale wiadomo że lepiej popytać użytkowników.  Myślę o silniku 3.0 V6 + ewentualnie LPG, jak silnik znosi LPG ? Z tego co wyczytałem jest to silnik Forda i podobno bardzo dobry. Po 2002 roku auto przeszło lifting, szukać tylko i wyłącznie po 2002 roku ? Autem będę robiło około 80 km dziennie. Czytam też są problemy z elektryką, ciężka sprawa czy tylko trochę grzebania ? Z tego co patrzę części eksploatacyjne nie są aż tak wysokie, po kupnie mam zamiar doprowadzić auto do ładu (zawieszenie itp), czy w 5000 tys złotych się wyrobię ? Dla przykładu czy tuleje w wahaczach można wymienić ? Dziękuję za rady z góry.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 11, 2015, 20:23:57 pm »
Kolego wystarczy przejrzeć forum, nie jest tego dużo. Jeśli masz hajs kupuj polifta...z szybkich wad to:
- problemy z klimą w 90% przypadków
- problemy z korozją progów i tylnych błotników - głównie auta jeżdżone po Polsce długi czas
- roczniki 2002,5-2004 niewielkie problemy z płytą mechatroniki skrzyni biegów
- zawiecha droga pioruńsko - do tego ograniczona liczba tulei, jak padnie sworzeń to zostaje regeneracja wahacza lub kupno nowego. Górne ok. 500-600zł/szt, przedni grubo ponad 1k, do tylnych są tuleje ale tylko poliuretany. Zamiennik ok 1,8-2,1 tys zł. Jednakże są to wytrzymałe zawieszenia

Problemy z elektronika?? Pierwsze słysze. Głównie co pada to patrz punkt problemy z klimą - sypią się moduły klimy, elektrozawory, czasem fiksuje centralny zamek

Przedlifty wady:
- korozja jw
- słabsze przednie zawieszenia ale znowu tuleje dostępne z tego co pamiętam
- gorsze materiały w środku
- jeszcze gorszy zawór ogrzewania niż w polifcie
- silniki 4.0 i skrzynie automatyczne 5 biegowe wysoko podatne na awarie

Tak na szybko. Ogólnie kupujesz tanio ale jak coś yebnie to trzeba sięgnąć do kieszeni troche ale ratują szroty i zakłady regenerujące np. wahacze.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 11, 2015, 21:04:52 pm »
Kolego jeśli chodzi o tył w przedlifcie to są tuleje nie poliuretanowe.
koszt regeneracji wahacza max 400pln
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

czerwony16

  • Gość
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2015, 21:19:50 pm »
Ile tam jest tych wahaczy ? Czyli co w 5000 zł bym się wyrobił z zawieszenie ? Np ten wahacz: http://allegro.pl/jaguar-s-type-wahacz-przedni-lewy-i5709510082.html te tuleje są normalnie wymieniane ? Z czego te wahacze są zrobione ogólnie rzecz biorąc ? Trwałe są? Wiadomo że tuleje mogą się uszkodzić no ale cały wahacz ?

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 11, 2015, 21:44:09 pm »
Spokojnie, rozkminiłem temat już z driv3errrr'em na privie, mam to na tapecie... przeczytałem cały internet dwa razy, i wszystko jest. dopinam już temat ostatecznie, niedługo na podnośnik wjadę. koszt całego dołu... 500, hahaha! trochę farta z używką, trochę kombinacji. martw się o silnik i skrzynię. ja mam 4.0 przedlift, i przez forum boję się jechać dalej niż do bramy... czasem lepiej nie czytać. a samochód, się wcale nie psuje... i to mnie dziwi, a mam już na liczniku 271 kkm. kupiłem tylko dlatego, że merce były po wypadkach, a szukałem V8. i tak traf poszedł na jaguara.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 11, 2015, 22:50:23 pm »
Kolego podałeś link do górnego wahacza i sprawa z nimi jest z lekka skomplikowana. Tuleje są - owszem. Ale jak padnie sworzeń to albo regeneracja albo nowy albo używka w fajnym stanie. Ogólnie najbardziej opłacalna jest regeneracja. Jak pisał filar12 koszt regeneracji jest zazwyczaj 50-70% tańszy niż nowe zamienniki, a jakość przeglądając internety wcale nie odbiega od tego co produkty LMO czy TRW ;). Ogólnie w wielkim skrócie - jest na to auto sposób.

Ogólnie te auta się nie psują. Mając Merca, Volvo, Chryslera i Jaguara....najbardziej chrzaniło się Volvo. Jaśkiem póki co 8 tys km i nic się nie dzieje. Szwankuje z lekka elektrozawór no ale jak pisałem to takie jego bolączki.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

czerwony16

  • Gość
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 11, 2015, 22:54:25 pm »
Ok czyli jest górny i dolny, a jak sprawa ma się z dolnym ? Łączniki stabilizatora itp występują ? Jak z amortyzatorami, występują normalne tylko czy są np pneumatyczne(chciałbym od nich uciec). Widzę że masz LPG, można wiedzieć jakiej firmy i ile Ci pali ? I jak tam się spisuje skrzynia biegów (automatyczna).

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 11, 2015, 22:57:03 pm »
miałem ten sam zestaw prawie, i psy wieszałem na S80 T6, ale hit to Oldsmobile Aurora, żeby go szlag trafił... to dopiero kupa łajna. mój jaguar na razie nawet nie kichnął, zupełnie nic z napędu, a zgoniłem 10kkm zawias tylko puka. co nie znaczy że taki odważny jestem jak w mercedesie.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 11, 2015, 22:59:02 pm »
Wahaczy w przedlifcie jest 8, natomiast polift ma ich...10. Także jest 4 górne (2 tył, 2 przód), 2 tylne dolne i na przodzie mamy 4 w sumie - 2 główne dolne i 2 "banany".
Łączniki jak najbardziej są, amortyzatory mamy 3 rodzaje. Komfortowe, sportowe i regulowane elektrycznie CATS. Napisałem też w kolejności od najtańszych do najdroższych.

LPG mam na sterowniku STAG 300-6 Premium, wtryski Hana zielone, reduktor AC-R250, zasilanie Faro, butla w kole. Spalanie traska 11-11,5, samo miasto 17-18, średnio w koło komina 14-15l.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 11, 2015, 23:04:31 pm »
LPG 4.0 jakieś mam, spalanie wkoło komina 17-22. benzyna z komputera na dystansie 8300km równo 14. (większość jazdy po drogach srednio zatłoczonych)
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

czerwony16

  • Gość
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 11, 2015, 23:14:35 pm »
Reasumując z tego co piszecie to nie ma się czego bać. Chcę kupić auto, zrobić co trzeba i jeździć sobie na spokojnie ;) Jeszcze jedno pytanie, które te wahacze są najdroższe ? Te banany ?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 11, 2015, 23:25:01 pm »
Najdroższe są tylne dolne oraz górne tak samo przód i tył. Banan jest tylko w polifcie ale są tuleje do niego. Przedlift ma jeden duży dolny wahacz do którego są tuleje jeśli się nie mylę oraz sworzeń.

Całych nowych przednich dolnych wahaczy oprócz banana to nie spotkałem do polifta. Natomiast przedni dolny do przedlifta jest dostępny (też pierun drogi)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

czerwony16

  • Gość
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 11, 2015, 23:29:01 pm »
Najdroższe są tylne dolne oraz górne tak samo przód i tył.
Do nich nie ma tulei ? Ogólnie to mi napisz tylko do których nie ma tulei, tylko trzeba wyjąć kasę i płacić(regeneracja wchodzi w grę ).   Wg Ciebie szukac polifta ? Czy nie robi to dużej różnicy ?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 11, 2015, 23:40:53 pm »
Ogólnie jeśli gotówka Ci pozwala ale nie mówię o 15-18 tys zł to uderzaj w polifta. Jak masz te 15-18 to szukaj przedlifta. Albo szukaj naprawdę okazji bo sie czasem zdarzają. Ja swój kupiłem za 16k...ale pisałem o korozji nie?? Wiec na dzień dobry do roboty miałem progi oraz tylne nadkola. Wyszedł mnie w sumie 20 kawałków. I od takiej kwoty realnie zaczynają się eSki po lifcie w fajnym stanie i oryg. nalotem

Z tulejami już Ci piszę.
Przedlift jak i polift zrobisz całość z przodu na samych tulejach ALE brak sworznia do górnego wahacza - także ten w wypadku uszkodzenia do regeneracji.

TYŁ: Przedlift i polift mają ten sam. Wahacze dolne robisz na tulejach, górne sytuacja jw.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

czerwony16

  • Gość
Odp: Kilka pytań przed zakupem.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 11, 2015, 23:45:47 pm »
Jasna sprawa w takim wypadku. Jeszcze jedno, nie ukrywam że przy moim obecnym aucie Opel Omega B praktycznie wszystkie naprawy wykonywałem sam (w myśl zasady sam to zrobisz najlepiej), ostatnio nawet rozrząd wymieniłem, lubię też sobie pogrzebać trochę ;) W przypadku eSki nie ma większych problemów np z wymianą takiego wahacza ?