Autor Wątek: Mam S-type 2000 r  (Przeczytany 4489 razy)

beny16xd

  • Gość
Mam S-type 2000 r
« dnia: Październik 10, 2015, 10:30:31 am »
Witam serdecznie, kupiłem ładnego S-type 2000r 4.0 pisze do was na co uwarzać i czy bardzo jest to awaryjny motor. Auto miało byc do handlu ale zastanawiam sie na zostawieniem sobie.

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Mam S-type 2000 r
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2015, 10:54:19 am »
V8 !!!  :-clap wkroczyłem w szanowne grono posiadaczy Jagurów, ze względu na V8, inaczej bym nie kupił, auto sprzedano mi uczciwie, silnik mam już zagazowany, i pogoniłem 10 tys km. bez nawet najmniejszego zająknięcia, ma teraz ponad 270 tys km (na liczniku) uważam że silnik jest bardzo dobry, skoro taki przebieg go nie wzruszył przez 14 lat. Są kiepskie opinie, jak na wszystko, tylko pytanie, jacy kierowcy i mechanicy się pastwią nad tymi feralnymi, psującymi się, i czy nie oni mają właśnie wpływu na to. Ja wiem jak się posługiwać maszyną, zwaną silnikiem, żeby nie zniszczyć w rok, nie żałuję kasy na materiały eksploatacyjne... Pozdrawiam ziomka !!!
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Mam S-type 2000 r
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 10, 2015, 11:25:55 am »
Głównym ich problemem jest nikasil na gładziach cylindrów oraz rozrząd. Poza tym, nie ma się do czego przyczepić. Niestety jak obie rzeczy walną to silnik do wymiany bo w naprawę nie ma co się pchać.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Mam S-type 2000 r
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 10, 2015, 11:44:22 am »
Rozrząd to chyba się wymienia obowiązkowo, a gładzie cylindrów, to zależy od oleju, myślę że jeśli Driv3errrr, jest tutaj niekwestionowanym autorytetem, i jeśli powie jaki ma być olej, dokładnie, to taki sam osobiście za dwa tygodnie wleję, do sinika, ponieważ mi został tysiąc do wymiany... i szczerze nie wiem jaki zaleca fabryka. Więc to raczej ludzie doprowadzają do uszkodzeń... Driv3errrr, podaj magiczne ..W/.. oleju do motora... nie będę czytał wywodów na forum, gdzie jest tysiąc opinii, a wiem że hydraulika zaworów nie lubi 10W/40 do żuka.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Mam S-type 2000 r
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 10, 2015, 13:51:36 pm »
Jedrzej  bez przesady z autorytetem ale dzięki :D. Później skrobne co lac itp.  bo poki co czeka na mnie sprinter z wymiana termostatu i kotek z olejem w skrzyni
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

beny16xd

  • Gość
Odp: Mam S-type 2000 r
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 10, 2015, 18:43:16 pm »
Rozrząd a te silniki nie są na łańcuchu?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Mam S-type 2000 r
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 10, 2015, 19:06:32 pm »
Owszem są...ale raz, że się wyciąga, to dwa ze wycierają się ślizgi przez to i wszystko zaczyna latać jak żyd po pustym po sklepie.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

beny16xd

  • Gość
Odp: Mam S-type 2000 r
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 10, 2015, 19:22:52 pm »
Da się w jakiś sposób sprawdzić te dwa mankamenty o których piszecie ?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Mam S-type 2000 r
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 10, 2015, 19:31:00 pm »
No trzeba się dostać do rozrządu...ale jak juz sie dostaniesz to warto zmienić. 1700-2000zł zależnie od firmy cały zestawik. Do tego uszczelki, śrubki itp i się zrobi ze 2k lub 2,3 zależnie który zestaw + robota. A dobrze mieć blokady rozrządu bo inaczej będzie mega ciężko to poustawiać.

Natomiast czy nikasil jest zjechany czy nie - zmierzyć komprechę oraz obserwować czy nie siorbie oleju za dużo.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Mam S-type 2000 r
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 10, 2015, 21:29:24 pm »
jaki ten nieszczęsny olej, ma być... i ile może siorbnąć taki silnik żeby się nie przeżegnać nogą, na tysiąc?
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline patryk5250

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Mam S-type 2000 r
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 10, 2015, 21:37:23 pm »
Ja w swoim wymienialem rozrząd i całość z olejem kosztowało mnie 4k :) olej jaki ja leje to Amsoil European Car Formula 5W-40 Mid-SAPS a wcześniej był Millers 5W40. Przebieg to 134 tys. Rozrząd wymienialem bo silzg szlag trafił :/
By³o; Audi A6 C5 2.4 V6, MB W220 4.0 V8 CDI
Jest: Jaguar S-Type 4.0 V8

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Mam S-type 2000 r
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 10, 2015, 21:50:31 pm »
Jedrzej oliwa 5W30. I do tego silnika osobiście nic gęstszego bym nie stosował. Nawet 5W40 moim zdaniem już nie bardzo, aczkolwiek nie mówie NIE. Nikasil jest po to aby zminimalizować tarcie i to samo powinien spełniać olej.
Aprobata oczywiście WSS M2C-913A/B/C/D. Norma ACEA A5/B5 lub A1/B1.
Z firm to cóż - Motul, Millers (oba najlepsze parametry przy tym spełniają 100% aprobaty i normy), Valvoline, Mobil 1 ale tutaj już 0W30 i faworyt cenowy - Ravenol. 5l za 140zł z tego co pamiętam - a co najlepsze chwalą się, że olej z domieszkami naturalnej bazy PAO!!!. Szperałem i tak - ich polska strona to potwierdza, niemiecka cisza, ogólna cisza, angielska potwierdza. Moim zdaniem....ściema. PAO jest pieruńsko drogie i raczej nie puścili by takiego oleju za mniej jak 40zł/1l.

Patrzylem w MSDS...dupa blada żadnych konkretnych info.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Mam S-type 2000 r
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 10, 2015, 22:25:20 pm »
widzę że nie do końca jestem blady w temacie, składy "rafineryjne" czyli ilość oleju w oleju i składniki dodatkowe, a parametr ...W/... to dwie odrębne sprawy, też się droczyłem z hurtowniami, sami nie wiedzą co mają, dystrybutorzy też, jak skład parówek, dzięki za szczegóły, i to powinno być wydrukowane na deklu każdego silnika, teraz się okaże że nie tylko skrzynia do d... ale jak wleję tej oliwy rzadkiej, to mi ją wypije po tygodniu... i jak tu teraz sprzedać takie auto? a chcę S-type R...  :-cry
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Mam S-type 2000 r
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 10, 2015, 22:52:52 pm »
Ty masz zdrowy silnik z tego co tam piszesz także nie bój żaby. Teraz na czym latasz?
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Mam S-type 2000 r
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 10, 2015, 23:09:00 pm »
miałem jak kupiłem 15w/40 w gdańsku zasiliłem tym syfem piec, teraz profilaktycznie 5w/40 shell... ale mam właśnie obawy, skoro w suzuki swift 1.0 fabryka zaleca 5W/30 motul... i taki mam w pierdzikółku, olds miał 5w/30 QS to tu mi sie wydaje że kamieni nasypałem, i miałem rację, już kurier wiezie motula, kup teraz już zrobiłem.... hahhaah
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982