Autor Wątek: TPMSy - jak to z nimi jest  (Przeczytany 2186 razy)

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
TPMSy - jak to z nimi jest
« dnia: Marzec 11, 2021, 22:25:34 pm »
Wyglądą na to, że skończyło się zasilanie. Najpierw straciłem zapas, potem TL, itd. Widziałem na YTB, że wymiana baterii jest wykonalna, ale szczerze mówiąc to niezła rzeźnia.
W związku z tym, że mam jankesa i dostępność ori 315 nie jest taka oczywista, miałbym pytanie do tych, którzy musieli przez to przejść:
- czy wymiana na jakieś zamienniki typu Mobiletron, etc ma sens
- czy kupował ktoś ori chińczyki :)
- czy możliwe jest zakodowanie modułu 433 przez SDD na jankesie /europeizacja: ewentaulny komunikat "not for this market" i cest la vie/
- czy ewentaulnie polecacie kogoś w Wwie+okolice, kto umie to intelektualnie ogarnąć i nie zepsuć?

Offline ajtotal

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: TPMSy - jak to z nimi jest
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2021, 15:21:37 pm »
Hej, A skad wiesz ze padlo zasilanie? tpms-y miewaja czkawki.... te bateire starczaja na dluuugi czas
315 na 433 to nie tylko czujniki ale i anteny, i modul. po wymianie tychze nawet pewnie sdd nie bedzie potrzebny

 
Był xj8 4.2L x350 2004 BRG- jedyny słuszny kolor i paski po bokach też miał.
Jest New XK R-Performance, pitch black, Full Fat Range Rover 4.4tdv8

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
Odp: TPMSy - jak to z nimi jest
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 12, 2021, 16:06:13 pm »
No tak piszą, że baterie starczają na 10 lat, u mnie byłoby 13 z górką.
Anteny są te same, moduł 433 można trafić za grosze, jasne, że nie chciałbym się bawić w podmianki niepotrzebnie.
To jak zacząć diagnozowanie, co jest nie tak?

Offline ajtotal

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: TPMSy - jak to z nimi jest
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 12, 2021, 17:56:12 pm »
Jakie masz objawy? Baterie sprawdzisz u prawie każdego oponiarza, maja czytniki....
Mój jag miał taki objaw ze w krotkim czasie na kolejnych kołach pojawiało się nieprawidłowe ciśnienie. Nic nie pomagalo, odpuszczanie albo dopompowanie  działało tylko na chwile. Nikt nie potrafił pomóc nawet Jagowe warsztaty. Nikt nie znał sprawy ale wpadłem na cos na zagranicznych forach i okazalo sie ze trzeba było zaktualizować moduł tpms - problem znikł w 5 sekund. JLR SDD 'skonfiguruj istniejący moduł' w przeciwieństwie do 'skonfiguruj nowy moduł'. W serisie takie rzeczy wiedza ale sie ta wiedza nie dzielą...
Był xj8 4.2L x350 2004 BRG- jedyny słuszny kolor i paski po bokach też miał.
Jest New XK R-Performance, pitch black, Full Fat Range Rover 4.4tdv8

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
Odp: TPMSy - jak to z nimi jest
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 12, 2021, 19:09:08 pm »
Gdy przed wieloma laty podczas szybkiej jazdy nazistowską autostradą BMW E38 750, przy prędkości grubo ponad 200km/h usłyszałem gong i wyświetlił mi się komunikat z wykrzyknikami Reifenpanne hinten links/uszkodzenie tylnej lewej opony/, który okazał się fałszywym alarmem, zdecydowałem się na całkowite wyłączenie systemu i robię to w każdym kolejnym aucie bo stres z tego zdarzenia pamiętam do dzisiaj i nie mam ochoty na powtórkę z rozrywki

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
Odp: TPMSy - jak to z nimi jest
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 26, 2021, 20:47:07 pm »
........ Nikt nie znał sprawy ale wpadłem na cos na zagranicznych forach i okazalo sie ze trzeba było zaktualizować moduł tpms - problem znikł w 5 sekund. JLR SDD 'skonfiguruj istniejący moduł' w przeciwieństwie do 'skonfiguruj nowy moduł'. W serisie takie rzeczy wiedza ale sie ta wiedza nie dzielą...



Tak zrobiłem, tj. "skonfigurowałem istniejący moduł", szafa gra, wielkie dzieki za pomoc.! ... no i rzeczywiście, opcja "skonfiguruj nowy moduł" nie dawała rezultatów, urywała się łączność z modułem.
Przy wywołaniu procedury SDD krzyczy o jakiś dodatkowy special tool to rejestsacji TMPsów, ale potem mówi, że może tego nie być, tylko po konfiguracji trzeba pobrykać 20 minut z jakąś tam minimalną prędkością, żeby czujniki ię zaadaptowały.
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2021, 20:52:42 pm wysłana przez PeterX »

Offline franek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Kocham to forum
Odp: TPMSy - jak to z nimi jest
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 27, 2021, 11:09:02 am »
Czy ta operacje mozna wykonac jedynie poprzez serwisowy/Jaguar komputer?
XF 4.2
Kabury do broni.
Piekarnia Kabur Gniezno

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
Odp: TPMSy - jak to z nimi jest
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 27, 2021, 18:00:47 pm »
No raczej, od którejś wersji SDD, ale nie pamiętam od której, wszystko jest online, także chyba tylko przez SDD... z tym że chodzi o soft, komp nie ma tu znaczenia.

Offline ajtotal

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: TPMSy - jak to z nimi jest
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 27, 2021, 18:27:40 pm »
Cieszę się ze jest sukces!! Ta aktualizacja  software'u u mnie dziala od v139 ale w v131 jej jeszcze nie było.
Był xj8 4.2L x350 2004 BRG- jedyny słuszny kolor i paski po bokach też miał.
Jest New XK R-Performance, pitch black, Full Fat Range Rover 4.4tdv8

Offline franek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Kocham to forum
Odp: TPMSy - jak to z nimi jest
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 27, 2021, 19:27:52 pm »
W Poznaniu to robiles? Rozgladam sie gdzie podjechac.
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2021, 21:43:00 pm wysłana przez MicGin »
XF 4.2
Kabury do broni.
Piekarnia Kabur Gniezno