Autor Wątek: Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r  (Przeczytany 8844 razy)

arci27

  • Gość
Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r
« dnia: Wrzesień 07, 2015, 23:18:51 pm »
Witam Serdecznie,
Mam problem od początku kiedy kupiłem Jaguara S-type 2000r. 4.0 benzyna
Może od początku, jak przyjechał do mnie był bez wycieków (stał ok 4lata ), odpala bez problemu czasami trzeba dłużej kręcić,prawy napinacz wałków się prawie rozpadł (został wymieniony na nowy), ale jest problem z silnikiem otóż po odpaleniu trzyma równo obroty (900), ale silnik lekko jakby drżał (wymienione świece na nowe, kupione 3 nowe cewki (reszta sprawdzona i wydają się OK), nie łapie lewego powietrza przepustnica umyta, pokrywy za-silikonowane) podłączony pod kompa nie wyskakują żadne błędy w silniku. Może ktoś wie co go gryzie ? aha katalizator prawy grzeje do 240stopni a lewy 150stopni , sprawdzone sondy miernikiem. Może czujnik położenia wału ? Przestawiony rozrząd?

Drugi problem to skrzynia biegów wymieniony olej (wylałem ok 6l , a wlałem ok 9l tyle weszło, oryginalny olej motorcraft, wymieniony filtr skrzyni), po wymianie i przejechaniu ok 30km pojawił się wyciek między silnikiem a skrzynią , ok pewnie pojechał w trasę i poszedł uszczelniacz - uszczelniacz wymieniony na nowy niestety po zrobieniu 100km znów wyciek w tym samy miejscu a dodatkowo szarpie skrzynią jeżeli się przekroczy prędkość 70km/h, wyskoczył również check. (aktualnie check zgasł sam )

Jeżeli ktoś wie lub może coś podpowiedzieć lub miał taki przypadek to bardzo Proszę o pomoc :) Pozdrawiam

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 08, 2015, 00:13:42 am »
A czemu kolega wlał 9l jak na wymiane statyczną wchodzi ok. 6-7l. Jeśli skrzynia była sucha to sie wlewa tyle ile zlało + powiedzmy 0,5l. Masz przelaną skrzynię i będzie wywalało błędy oraz uszczelniacze 
Co do silnika pytanie za 100pkt - rozrząd wymieniany? Może też nikasil szlag trafil od tylu lat stania.....
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

arci27

  • Gość
Odp: Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 08, 2015, 00:17:59 am »
Wlewalem olej wg instrukcji, tzn. Miska mierzona termometrem az wyleci olej (odpalony ok 8-10min) I tyle weszło.
Co do rozrzadu to nie był ruszany prócz napinacza.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 08, 2015, 00:23:28 am »
Hym hym hym....trzeba by zmierzyć ciśnienie oliwy w skrzyni.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline patryk5250

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 09, 2015, 21:08:48 pm »
Witam Serdecznie,
Mam problem od początku kiedy kupiłem Jaguara S-type 2000r. 4.0 benzyna
Może od początku, jak przyjechał do mnie był bez wycieków (stał ok 4lata ), odpala bez problemu czasami trzeba dłużej kręcić,prawy napinacz wałków się prawie rozpadł (został wymieniony na nowy), ale jest problem z silnikiem otóż po odpaleniu trzyma równo obroty (900), ale silnik lekko jakby drżał (wymienione świece na nowe, kupione 3 nowe cewki (reszta sprawdzona i wydają się OK), nie łapie lewego powietrza przepustnica umyta, pokrywy za-silikonowane) podłączony pod kompa nie wyskakują żadne błędy w silniku. Może ktoś wie co go gryzie ? aha katalizator prawy grzeje do 240stopni a lewy 150stopni , sprawdzone sondy miernikiem. Może czujnik położenia wału ? Przestawiony rozrząd?



To że delikatnie drży to nie przejmuj się każda V-ka drży na wolnych obrotach. Czy mialem Audi czy MB i teraz Kota to zawsze przy widlastym motorze drżał w serwisie MB powiedzieli że taka juz natura takich motorów. Ja mam u siebie zrobiony kompletny  rozrząd nowe świece nowe cewki i tak na wolnych czuć jeździj  nie przejmuj się. U mnie jak szlag trafił rozrząd to błąd wyskiwał i odcinało moc. Jest to nawet opisane na forum Pozdrawiam.
By³o; Audi A6 C5 2.4 V6, MB W220 4.0 V8 CDI
Jest: Jaguar S-Type 4.0 V8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 09, 2015, 21:48:06 pm »
a u mnie w 4.2 v8 nic nie drży motor odpalony szklanka wody na kolektor i nic sie nie dzieje
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 09, 2015, 22:13:01 pm »
a u mnie w 4.2 v8 nic nie drży motor odpalony szklanka wody na kolektor i nic sie nie dzieje

Bo masz zdrowe poduchy :D. U mnie też nic sie nie dzieje, a dwa gary mniej. Jedynie jak rękę na kolektor położę to czuć bardzo delikatne wibracje ale na jaki silnik by ręki nie położyć to pewna wrażenia dotykowe będą.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline patryk5250

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 10, 2015, 06:58:10 am »
a u mnie w 4.2 v8 nic nie drży motor odpalony szklanka wody na kolektor i nic sie nie dzieje

Ja nie mówię że powinno drzec tak żeby szklankę zrzucalo bo nie tak powinno być. Tylko siedząc w środku jest to dla mnie wyczuwalne może dlatego że jestem uczulony pod względem technicznym każdego auta.
By³o; Audi A6 C5 2.4 V6, MB W220 4.0 V8 CDI
Jest: Jaguar S-Type 4.0 V8

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 11, 2015, 15:33:49 pm »
To moze poduchy juz ząb czasu ugryzl
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

arci27

  • Gość
Odp: Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 13, 2015, 12:15:12 pm »
Poduchy pod silnikiem wymieniłem bo juz były sparciałe.

arci27

  • Gość
Odp: Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 23, 2015, 11:49:48 am »
Panowie i Panie

Potrzebuje kogoś z Łodzi z komputerem żeby sprawdzić czy silnik ma jakieś błędy, ma ktoś coś?  :)

Ponadto po jeździe ok 50km spalił mi 20 litrów (trochę dużo)
Przy prędkości 70-80km/h szarpie skrzynią

Ktoś się domyśla ?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 23, 2015, 11:52:47 am »
Uderz do kolegi niewaskieauto
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

arci27

  • Gość
Odp: Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 23, 2015, 11:54:28 am »
Aha i czy ktoś ma blokady do rozrządu? Wypożyczyć? Może mi przeskoczył rozrząd

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 23, 2015, 22:08:25 pm »
tak domyślam sie przyczyn może być siedem a kontrolka silnika żółta, check engine świeci się czy jakieś powiadomienie na wyświetlaczu
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

arci27

  • Gość
Odp: Problem ze skrzynią i silnikiem Jaguar S 4.0 2000r
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 27, 2016, 12:39:00 pm »
Jaguar już chodzi jak zegarek, otóż poszedł mi napinacz wymieniliśmy go na nowy bez używania blokad i to był błąd ponieważ rozrząd przeskoczył o ząb i objawy były takie że nie chodził na 2 cylindrach, silnik drżał. Wymieniłem świece na Nowe Boscha za 180zł komplet z przerwą 1,1mm to był również błąd silnik na tych świecach po wymianie kompletnego rozrządu nadal falował/ drżał, następnie włożyliśmy nowe świece Denso za 84zł z przerwą 0.9mm. i silnik chodzi jak powinien.
Postaram się wrzucić jak wymienić krok po kroku rozrząd.

Ale mam jeszcze problem może podpowiecie, otóż skrzynia chodzi okey przy ruszaniu-cofaniu itp, na liczniku mam tylko błąd Abs, ale jak jade ok 70-80km/h skrzynia poszarpuje, jeżeli jadę ponad 80 km/h jest okey, jeżeli jeżdzę do 60km/h jest okey.
Czytałem że możliwe są odpowiedzialne za to cewki? czy coś jeszcze?