Autor Wątek: Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.  (Przeczytany 3311 razy)

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.
« dnia: Wrzesień 13, 2015, 01:21:43 am »
Czołem Koleżanki i Koledzy,

Rzadko udzielam się na klubowym forum więc w skrócie opiszę historię swojego Jaga.
Od ponad 3 lat jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem X-Type'a 3.0 V6 z 2002 r, skrzynia manual. Auto ma udokumentowany przebieg 143.000 km, z czego ja zrobiłem połowę. Praktycznie zaraz po zakupie zamontowałem w aucie LPG (BRC) ze zwrotnym obiegiem paliwa żeby nie świecił się CHECK. A teraz do rzeczy... Od kilku miesięcy zauważyłem niepokojący objaw - przez ok 30 sekund po odpaleniu silnika rano, z rury wydobywa się szary dym. Czasem na zimnym silniku potrafi też puścić dymka w czasie ostrzejszej jazdy, jak diesel tyle że kolor spalin jest siwy.  Początkowo myślałem, że przyczyną może być uszczelka głowicy (test barwnikiem na zawartość spalin w płynie chłodniczym raczej to wykluczył). Pojechałem więc do mojego mechanika, który zauważył że od ostatniego serwisu (3 tyś przejechanych kilometrów), Kot spalił ok 1l oleju:( Mechanik wstępnie typuje uszczelniacze zaworów. Jako czarny scenariusz podał też wymianę pierścieni (chyba defekt tych "zgarniających"). Pytania do Was są następujące:
1. Czy ktoś miał podobne objawy? Co okazało się przyczyną? Czy według Was mój mechanik dobrze typuje?
2. Jak wygląda wymiana uszczelniaczy w silniku V6? Czy da się to zrobić bez demontowania głowic? Jaki jest orientacyjny koszt części i robocizny?
3. Czy w przypadku gdyby to jednak były pierścienie taki remont jest opłacalny? Czy bardziej opłaca się kupić używany silnik (na allegro widziałem po ok. 2500 zł)?
4. Czy Waszym zdaniem gaz mógł przyczynić się do tak poważnej usterki przy stosunkowo niedużym przebiegu? Może warto po ewentualnej naprawie zainwestować w tzw. dodatkową lubryfikację zaworów do LPG?
Dodam jeszcze, że przy okazji zapalił się check engine. Błąd jednej z sond lambda. Po wymianie sondy kontrolka nie świeci się ale chwilowe dymienie na zimnym pozostało. Poza tym nie zauważyłem odczuwalnego spadku mocy i osiągów. Kompresji niestety nie mierzyłem. Auto nadal jeździ fajnie, ale obawiam się bez poważnej naprawy nadal będzie zużywał olej.
Po przeszukaniu forum nie znalazłem zbyt wiele informacji na temat podobnego problemu, dlatego i z góry dziękuje za sugestie i podpowiedzi.
Pozdrawiam!
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 13, 2015, 01:29:02 am »
Niewiele pomogę. W sumie to chcę wyrazić swoje zdanie nt. lubrykacji wtrysków. Również mam instalację BRC z tym, że ja mam FlashLube i szczerze mówiąc w moich oczach jest to raczej "pic na wodę fotomontaż".
Cały ten zbiorniczek mam zamontowany obok pompy ABS-u i jest on cały UPIERDOLONY (sorry za słownictwo) dookoła tym lubrykantem. Sam lubrykant w konsystencji to takie coś pomiędzy olejem a płynem hamulcowym. Moim zdaniem to jest wyłudzanie pieniędzy od naiwnych ludzi.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 13, 2015, 01:39:34 am »
Powiem z doświadczenia z motocykli - zacznij od wymiany oleju na inny (lepkość zachowaj), np. Liqui Moly czy Mobila. Jeśli to nie pomoże to uszczelniacze da się zmienić bez zrzucania głowicy, robiłem to zarówno w motocyklach jak i samochodach, nawet jeśli mechanik weźmie więcej niż normalnie za usługę to jesteś do przodu o koszt części ( śruby/szpilki, uszczelki kolektorów, uszczelki pod głowice itd) i sporo czasu do przodu. Co do wymiany pierścieni, to ja sam dla siebie bym osobiście wymienił, ale nie powierzył bym tego komuś, prędzej od silnika kupiłbym anglika po wypadku i przełożył, a reszte sprzedał i by się sporo zwróciło

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 13, 2015, 01:40:25 am »
Zmierz kompreche to wyjdzie
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 13, 2015, 01:45:29 am »
Dzięki bodi za odpowiedź. Mnie też się wydawało, że ten Flash Lube to bardziej marketing. Ogólnie jestem zwolennikiem LPG (zwłaszcza w wolnossących silnikach jak nasze). Instalacja u mnie spisuje się naprawdę dobrze. Z drugiej jednak strony, przy mojej obecnej awarii coraz bardziej zastanawiam się czy to nie gaz załatwił mi silnik. Kurcze 70 tyś na nim przejechałem i tu nagle taki pasztet. Miałem do tej pory naprawdę zdrowego Jaga, w sumie nadal spokojnie idzie 210 km/h na autostradzie. Tym bardziej pęka mi serce gdy widzę tą siwą chmurę co rano:(

q_nerk: Olej leje drogi - Valvoline 5w30, czyli takie parametry jak producent zaleca. Używałem go też w innych samochodach i nie zauważyłem żeby brały olej. Chociaż tym razem zalałem nie zwykły syntetyk a typ MaxLife (dedykowany dla przebiegów powyżej 100 tyś km). Myślisz, że tylko przez markę oleju mogło się pojawić dymienie?

Driv3rrrr: mechanik powiedział, że jeśli to pierścienie zgarniające to kompreche będzie i tak miał normalną.
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 13, 2015, 01:54:14 am »
Z Valvoline'em doświadczeń nie mam, ale generalnie zmiana marki oleju często wychodziła na plus. A co do kompresji to przy dużym spalaniu oleju doszczelni on pierścienie, również różnicy nie będzie jak będzie zjedzony tylko zgarniający (w sumie to zgarniające) pierścień(nie)

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 13, 2015, 02:02:52 am »
Rozważę zmianę marki oleju, ale trochę szkoda mi 300 zł na taki eksperyment. Nie jestem mechanikiem, ale na chłopski rozum liczę, ze to te uszczelniacze puszczają przez noc i rano jest olej w cylindrze. Inna kwestia czy to nie LPG przyspieszył zużycie tych gumowych elementów. Co do pierścieni.. Może to zaklinanie rzeczywistości, ale nie wydaje mi się żeby w silniku V6 przy takim przebiegu poszły pierścienie. Czy to w ogóle jest prawdopodobne?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2015, 02:08:37 am wysłana przez Datos »
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 13, 2015, 02:09:54 am »
LPG źle zestrojone da wyższą temperaturę spalania, przez co faktycznie może dojść do przegrzania pierścieni i uszczelniaczy

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 13, 2015, 02:16:25 am »
OK. Tylko jak w takim razie dokonać precyzyjnej diagnozy? Jak odróżnić czy to tylko uszczelniacze czy może konieczna jest wymiana pierścieni? Wymienić uszczelniacze, poskładać wszystko i patrzeć czy dalej pali olej? Uszczelniacze z tego co piszesz można wymienić w miarę nieinwazyjnie, a  pierścienie to już gruby remont i przy obecnej wartości auta już chyba nieopłacalny - lepiej kupić silnik z anglika. Dlatego chyba bardziej kalkuluje się wcześniej zdecydować czy robię uszczelniacze, czy swap silnika.
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 13, 2015, 06:07:20 am »
Tak się składa Datos, że ja również na LPG nalatałem 70000km (auto kupiłem z przebiegiem 108000 a teraz dobijam do 179000) do tej pory i u mnie nie dymi, ani nie bierze grama oleju. Olej również mam w tej chwili zalany Valvoline, ale dla odmiany 5W50. Do tej pory lałem przeważnie Mobil 1 0W40 lub 5W50, a także zdarzyło mi się raz wlać Shella, raz Total i raz ELF. Nigdy nic złego się nie działo przy żadnym oleju. Olej zmieniam zawsze maks co 10000km (co najmniej 2 razy do roku).
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

kurak22

  • Gość
Odp: Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 13, 2015, 14:20:06 pm »
Komputer Jaga niedopuszcza do zlej mieszanki. Chyba ze jeździsz na ubogo z blokadą do 3tys obr/min. Szczerze mówiąc do auta 14letniego lejesz 5w30... Na początek zmień na 5w40/50. Ja u siebie zalałem mobila 5w50 i sytuacja się ustabilizowała.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 13, 2015, 14:24:56 pm »
Leje to co producent zaleca. Auto może mieć i 500 tys km i jeśli zaleca się lać 5W30 to się to robi. 5W50 bez sensu do tego silnika bo to nie jest uturbiony piec z mocą rzędu +300KM.

Jeśli już to 5W40
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

kurak22

  • Gość
Odp: Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 13, 2015, 18:18:15 pm »
Auto może mieć i 500 tys km i jeśli zaleca się lać 5W30 to się to robi.
taaa

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 13, 2015, 19:36:36 pm »
Jeśli auto nie bierze oliwy w nadmiernych ilościach to się trzyma do końca jego żywota oleju syntetycznego i najlepiej tego (nie firma, a lepkość) co zaleca producent. Chyba, że kolega dalej wierzy w te bajki, że jak przekroczy 200 kilka tys to definitywnie gęstszy olej
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

inkk

  • Gość
Odp: Uszczelniacze zaworów 3.0 V6.
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 15, 2015, 00:45:02 am »
w moim przypadku przy szarpaniu miedzy 1500-2500 tys obr pomogło zastosowanie uszlachetniacza coś takiego :
Valvoline VPS SynPower Gasoline Fuel System Cleaner
polecił mi go mechanik, zmiękcza gumki na zaworach i faktycznie w moim przypadku pomogło bo chciałem wymieniać uszczelniacze na zaworach tylko że wstrzymywałem sie bo to spory koszt za robociznę ale na razie jest git ale odnośnie kopcenia nie miałem problemu, wycieka mi również płyn chłodniczy i tak ostatnio doszliśmy z mechanikiem do ustaleń że może to być pompa wody bo już nakręcone 235 tyś, powodzenia  :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2015, 01:12:19 am wysłana przez Choina »