Autor Wątek: Rozruch silnika  (Przeczytany 3609 razy)

Offline SWPEC

• Forumowicz
  • *
Rozruch silnika
« dnia: Maj 24, 2015, 21:40:15 pm »
Cześć
Uruchamiałem dziś silnik xj6 1970-stał myśle że 10 lat
NO I UDAŁO SIĘ :-clap
najpierw pompki, gaźniki,cewka,rozdzielacz,platynki,kolejność zapłonu na cylindrach ,plak i jazda
pokręcił pokręcił i odpalił.
to było piękne 8)

Jest jednak problem że skrzynia  nie przenosi obrotów  (koło zamachowe się kręci)
nie wiem na razie co jest nie tak -może ktoś miał coś podobnego.
Pytanie jest też do czego służy ten przełącznik in out na gałce biegów
POZDRAWIAM I CZEKAM NA JAKIEŚ POMYSŁY

Offline Error

• Forumowicz Executive
    • Jaguar XJ6
Odp: Rozruch silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 25, 2015, 17:09:19 pm »
tak mnie ciekawi - nie rozbierałeś wcześniej silnika? czy zakonserwowany był w jakiś sposób? nie jestem mechanikiem, co najwyżej mechanikiem-amatorem ale bałbym się kręcić silnikiem po takim czasie, bez rozebrania i przesmarowania.

Offline Six

• Forumowicz Executive
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 25, 2015, 18:10:16 pm »
Jeśli silnik się obracał, to po wymianie oleju raczej można bezpiecznie odpalać. Co innego, gdyby był zastany.

Co to za skrzynia? Jeśli manual, to ten przełącznik może być od nadbiegu.

Offline SWPEC

• Forumowicz
  • *
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 25, 2015, 22:02:13 pm »
Olej był  cały czas w czasie kręcenia rozrusznikiem dawał nawet jakieś ciśnienie ,jak odpalił dawał normalnie .
a OGÓLNIE TO PRZECIEŻ TYLKO ZABAWA :-clap
Radość z odpalenia była warta ceny kupna ( jakoś się wcale nie przejmuje i tak silnik będzie rozkręcany na części a całość odbudowy to dwa , trzy lata.

Przy pracy przygrywało mi oryginalne radio z epoki oczywiście z tego starego jaga.
 :-A :-A

Offline SWPEC

• Forumowicz
  • *
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 26, 2015, 06:10:52 am »
Skrzynia jest manualna .
Biegi niby wchodzą z lekkim oporem ale nic się nie dzieje  ??????