Autor Wątek: Kompletny brak mocy, skomplikowany problem. 3.0 automat  (Przeczytany 4649 razy)

Offline kuol

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
Kompletny brak mocy, skomplikowany problem. 3.0 automat
« dnia: Maj 12, 2015, 19:23:27 pm »
Witam serdecznie, to moj pierwszy post na forum, zdecydowalem sie go zamiescić gdyż nie znalazłem rozwiązania mojego problemu w innych watkach a jest on na tyle skomplikowany, że nie mogę sobie sam poradzić.
Pacjent to '99 3.0 automat, przebieg pod 300tys.
Problem polega na kompletnym braku mocy. Samochodem da sie poruszać, muskajac gaz możemy rozpedzic sie nawet do 100km/h ważna aby nie przekroczyc ok 3tys obrotów, samochód nie wkręca sie na więcej. Przy mocniejszym wcisnieciu gazu, skrzynia redukuje bieg, troche sie gubi i znów nie wkręca sie na wiecej niż 3-3,5tys obrotów, słychac delikatnie przerywanie, delikatne jakby strzały w komorze silnika od strony kierowcy.
Diagnozowałem silnik wtyczka bluetooth typu ELM327 i róznymi programami NIE MA ŻADNYCH BŁĘDÓW, check sie nie świeci, parametry pracy typu wartość przepływomierza czy korekty dawek paliwa wydają się byc w normie. Uszczelniłem dokładnie odmę, cały kolektor dolotowy, założyłem nowe świece, wymieniłem pompe paliwa(stara dawała 2,7bar, sprawdzane manometrem, obecnie jest 3,4-czyli katalogowo). Sprawdziłem wiele elementów takich jak: filtr powietrza, filtr paliwa, przepustnica, 2xzawór obrotowy w dolocie, wszystkie cewki, wszystkie wtryskiwacze, zajrzałem do jednego z katalizatorów przez otwór sondy, wszystkie bezpieczniki i przekźniki, czujnik położenia wału i wiele innych. Nigdzie nie zauważyłem nieprawidłowości.
Dodam iż na luzie kotek chodzi kulturalnie, czasem zdarzy mi sie lekko przerwac ale jest ok, ładnie i płynnie wkreca sie do ogranicznika-3tyś.

Czy ktos z forumowiczów miałby jakis pomysł co powinienem jeszcze sprawdzic?
Prosze o pomoc i z góry dziekuje za każdą sugestie.
Pozdrawiam!

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Kompletny brak mocy, skomplikowany problem. 3.0 automat
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2015, 21:16:11 pm »
Czujniki spalania stukowego sprawdź jeszcze
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Kompletny brak mocy, skomplikowany problem. 3.0 automat
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2015, 22:31:39 pm »
skoro elektrycznie jest ok to może mechanicznie już nie a elm nie da wszystkich kompletnych diagnoz 
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline kuol

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
Odp: Kompletny brak mocy, skomplikowany problem. 3.0 automat
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 14, 2015, 01:15:10 am »
Witam ponownie:)
Mam juz obydwa czujniki stukowe na stole-wizualnie bez uszkodzeń. Oporność nieskończona nie wiem co to oznacza. Jak najłatwiej i najskuteczniej sprawdzić czy czujnik jest dobry?
Przy okazji demontażu pozwoliłem zmierzyc sobie jeszcze kompresję: 10,8-11,5 bara na każdym cylindrze. Prawidłowa?
Ciekawe i niepokojące jest natomiast to, żę wszystkie świece w banku od strony kierowcy są czarne jak smoła,tragicznie! Świece maja przejechane 30kilometrów-testów. Świece po drugiej stronie jak nowe, porcelanka idealnie biała. Podobnie czarno w dolocie między wtryskiwaczem a zaworem, tylko cylindry po stronie kierowcy.
Czym to może byc spowodowane?
Czy dobra kompresja eliminuje możliwośc uszkodzonej uszczelki pod głowicą? Samochód bardzo bardzo szybko sie nagrzewa, po pojedyńczych minutach wskazówka temperatury jest w pionie, węże i chłodnica gorące ale samochód sie nie przegrzewa, nie gotuje się, jak się odkręci korek zbiorniczka wyrównawczego chłodziwa to płyn nie wylatuje, nie ma dużego ciśnienia.

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za dotychczasowe pomysły!

[załącznik usunięty przez administratora]

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Kompletny brak mocy, skomplikowany problem. 3.0 automat
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 14, 2015, 16:21:36 pm »
Troszkę info jak sprawdzić stukowce.


Podświetlonym podrozdziałem o 4.2 prosze sie nie sugerować. Niechcący sie podświetliło
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Kompletny brak mocy, skomplikowany problem. 3.0 automat
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 14, 2015, 21:02:14 pm »
Dla mnie bardzo czarna świeca to zbyt bogata mieszanka, niewłaściwe spalanie mieszanki w cylindrze

Offline kuol

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
Odp: Kompletny brak mocy, skomplikowany problem. 3.0 automat
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 15, 2015, 00:31:08 am »
Dokładnie tak też mi się wydaje - mocno za bogata mieszanka. Jednak co jest przyczyną?
Sprawdziłem czujniki stukowe miernikiem, obydwa mają równo 4,98 (na zakresie pomiarowym miernika 20 Mega ohm). Na zakresie 200Megaohm maja 6.0 MΩ, obydwa identycznie. Bardzo liczyłem, że to one są powodem niesprawności silnika ale identyczna oporność obu nie wyjaśnia mi tego, że tylko po jednej stronie świece są czarne.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Kompletny brak mocy, skomplikowany problem. 3.0 automat
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 15, 2015, 12:27:53 pm »
Czy sondy były badane?
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline kuol

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
Odp: Kompletny brak mocy, skomplikowany problem. 3.0 automat
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 20, 2015, 16:31:17 pm »
Według serwisówki czujnik stukowy pomiedzy pinami powinien mieć 180-220 kilo Omów. Moje czujniki maja ok 5 Mega omów. Klasyfikuje je do wymiany. Zobaczymy jaki bedzie efekt po wymianie.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Kompletny brak mocy, skomplikowany problem. 3.0 automat
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 20, 2015, 19:28:44 pm »
Na 99% się poprawi ;)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline kuol

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
Odp: Kompletny brak mocy, skomplikowany problem. 3.0 automat
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 24, 2015, 12:41:52 pm »
Witam po naprawie;) Niestety wymiana czujnikow stukowych nie pomogla, auto pracuje tak samo jak wczesniej i do tego bardzo szybko-momentalnie sie grzeje ale nie przegrzewa. Podziele sie spostrzezeniami; łacznie mialem 5 roznych czujnikow stukowych, 2 wymontowane z jaguara, 2 kupione uzywane i jeden kupiony nowy w inter-carsie za 150zl. Wszystkie czujniki mialy opornosc 4,6-4,9Mega ohma miedzy pinami na wtyczce (4.6 -nowy, uzywane wszystkie blizej 4.9, uwazam to za granice bledu miernika) i brak przejscia miedzy pinem na wtyczce a masa czujnika. A wiec wartosci z serwisowki sa chyba bledem...
Nastepnym moim krokiem bedzie sprawdzenie przeplywki aczkolwiek jej uszkodzenie nie wyjasnialoby za bogatej mieszanki tylko w cylindrach po jednej stronie.

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Kompletny brak mocy, skomplikowany problem. 3.0 automat
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 18, 2015, 16:35:30 pm »
Ciekaw jestem jak zakończył się ten problem.Z histori wątku stawiam na przepływkę.Miałem tak u siebie w X 2,5.