Autor Wątek: Problem z silnikiem  (Przeczytany 4899 razy)

Offline koniu

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Problem z silnikiem
« dnia: Maj 12, 2015, 07:59:57 am »
Witam ostatnio przejechałem jagiem około 100 km jak już wracałem zaczął na początku przerywać , szarpać zaświecił się na chwilę "check engine" później kontrolka zgasła.  Dojechałem do domu jak teraz zapalam to silnik chodzi bardzo nierówno na bardzo niskich obrotach, czasami gaśnie. Problem zarówno na benzynie jak i na gazie. Moje podejrzenie- czujnik położenia wału. A może coś innego?
Jaguar xj40 3,2 1991 - ex
Jaguar x300 4,0 1996 -ex
Jaguar x308 4,0 2003  vanden plas

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: Problem z silnikiem
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2015, 08:34:26 am »
Check Engine może powodować uszkodzona przepływka , czujnik temperatury powietrza , czujnik CTS ( czujnik temperatury silnika ) . Czujnik położenia wału teoretycznie też , ale nie zawsze . Spróbuj odłączyć akumulator ( żeby błędy się skasowały ) . Po podłączeniu odpal auto i zobacz jak wtedy będzie silnik chodził . Jeśli po resecie wywali check-a , to sprawdź na kompie pokładowym czego się on tyczy ( kod błędu ) .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline koniu

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Problem z silnikiem
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2015, 22:07:01 pm »
kod fuel fail 12 - czyli co przepływomierz?
Jaguar xj40 3,2 1991 - ex
Jaguar x300 4,0 1996 -ex
Jaguar x308 4,0 2003  vanden plas

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: Problem z silnikiem
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 13, 2015, 06:26:04 am »
Wyświetlenie kodu 12 oznacza, że sygnał z przepływomierza (MAF) jest poza dopuszczalnym zakresem. Kod jest generowany jeśli spełniony jest jeden z następujących warunków:

- napięcie wyjściowe MAF jest niższe od 0.4V lub wyższe od 4.5V
- obroty silnika w zakresie 400-3000 obr/min
- stan ten utrzymuje się przez min. 5 obrotów wału korbowego
Po wyświetleniu kodu silnik pracuje w trybie awaryjnym. W celu ustalenia parametrów pracy, ECU korzysta z sygnału dostarczanego przez potencjometr przepustnicy (TPS) zamiast z MAF.

Możliwe przyczyny:

- przerwa lub zwarcie w obwodzie pomiędzy ECU a MAF
- wysoka rezystancja połączenia pomiędzy ECU a MAF (zanieczyszczony konektor MAF)
- przerwa w obwodzie pomiędzy głównym przekaźnikiem zasilającym (12V) a MAF
- uszkodzony MAF


Jeśli masz ten kod , to wszystko wskazuje na problem z przepływką . Kiedyś miałem ten kod , ale wystarczyło rozebrać przepływomierz i delikatnie wyczyścić .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline koniu

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Problem z silnikiem
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 14, 2015, 07:40:32 am »
Odpiąłem przepływomierz i o dziwo auto działa dobrze. Obroty ok nie falują i na dobrym poziomie. Dodam że kilka miesięcy temu wymieniałem przepływomierz ( na używany)  bo na wcześniejszym falowały obroty .  Mam jeszcze pytanie czym i jak czyścić przepływomierz?
Jaguar xj40 3,2 1991 - ex
Jaguar x300 4,0 1996 -ex
Jaguar x308 4,0 2003  vanden plas

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: Problem z silnikiem
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 14, 2015, 08:10:48 am »
Ja po rozkręceniu czyściłem ( delikatnie ) wacikiem nasączonym alkoholem . O ile dobrze pamiętam , to tam jest taki drucik oporowy i termistor malutki .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline Tomasz.xkr

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 149
Odp: Problem z silnikiem
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 14, 2015, 10:14:55 am »
Są w sprzedaży specjalne spraje do mycia przepływomierzy,mam na półce,ale uważam ze lepszy jest zmywaczy do hamulców w spraju.Należy dokładnie z psikać przepływomierz z odległości 10-15 cm i poczekać minutę,aż wyschnie.
Swój czyściłem już kilkakrotnie,a sposób podał mi renomowany warsztat z Bielska B.

Offline koniu

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Problem z silnikiem
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 14, 2015, 10:20:31 am »
http://allegro.pl/crc-air-sensor-clean-200ml-do-przeplywomierzy-i5224414932.html - znalazłem coś takiego na allegro
tylko zastanawiam się dlaczego silnik pod odpięciu przepływomierza pracuje prawidłowo ? -przynajmniej tak mi sie wydaje
Jaguar xj40 3,2 1991 - ex
Jaguar x300 4,0 1996 -ex
Jaguar x308 4,0 2003  vanden plas

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: Problem z silnikiem
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 14, 2015, 10:30:20 am »
Po odpięciu przepływki silnik dostaje domyślny skład mieszanki ( taki jakby tryb awaryjny ) auto będzie jechać , ale straci na mocy , bo ECU nie będzie mogło  dostosowywać składu mieszanki  do obrotów silnika .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline koniu

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Problem z silnikiem
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 21, 2015, 07:48:45 am »
niestety wyczyszczenie  przepływomierza nie pomogło :- pojecia
jak podpinam go to auto  gaśnie i falują obroty.  :-help
Jaguar xj40 3,2 1991 - ex
Jaguar x300 4,0 1996 -ex
Jaguar x308 4,0 2003  vanden plas

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 162
Odp: Problem z silnikiem
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 21, 2015, 09:21:25 am »
W moim przepływomierzu były zimne luty.
Na początku kupiłem niby sprawny, używany ale nie działał.
Aby naprawić przepływomierz należy delikatnie odkleić czarną pokrywkę i przelutować gorącym powietrzem z dobrym płynem lutowniczym. Klapkę potem należy przymocować , najlepiej silikonem.
Po takiej operacji przepływomierz działa dalej.
Tutaj nie ma elementów ruchomych jak w BMW, więc nie wiele co ma się popsuć.

XJ40, XJSC , XJR

Offline koniu

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Problem z silnikiem
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 21, 2015, 10:31:55 am »
ok a nie ma innej opcji np że źle odczytuje sygnał z innego powodu ? bo słyszałem że te przepływomierze raczej się nie psują, może  jakieś zwarcie ?
Jaguar xj40 3,2 1991 - ex
Jaguar x300 4,0 1996 -ex
Jaguar x308 4,0 2003  vanden plas

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: Problem z silnikiem
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 21, 2015, 15:31:08 pm »
To sa przeplywomierze z tzw. goracym grutem, sprawdz czy poprostu nie jest przepalony.
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2015, 15:40:08 pm wysłana przez sebek1111 »

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 162
Odp: Problem z silnikiem
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 21, 2015, 15:55:48 pm »
Sprawdź połączenie pomiędzy przepływomierzem, a ECU, często pojawiają się tlenki, a wraz z nimi wysoka rezystancja.
Przy okazji sprawdź , czy ECU nie jest zalany przez wodę z blowera ( częsta przypadłość).
Warto też zajrzeć do ECU, czy nie ma zimnych lutów na gniazdach ( niebieskie i żółte) oraz na innych elementach.
Jeżeli potrzebujesz schematu, daj znać na PW.
XJ40, XJSC , XJR

Offline koniu

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Problem z silnikiem
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 08, 2015, 09:52:13 am »
Podnosze wątek gdyż problem nadal  istnieje. Dłuższy czas jeździłem na odpiętym przepływomierzu. Później go podpiąłem i o dziwo auto jeździło dobrze , obroty nie falowały auto nie gasło. Jednak po około miesiącu problem powrócił czyli falowanie obrotów i auto gasło jak się zatrzymywałem. Jak odpinam przepływomierz to jest ok. Czyli czasami działa ok czasami nie. Trudno to zdiagnozować bo jak pojechałem do mechanika to wtedy oczywiście wszystko było ok. 
Jaguar xj40 3,2 1991 - ex
Jaguar x300 4,0 1996 -ex
Jaguar x308 4,0 2003  vanden plas