Autor Wątek: benzyna zamiast ropy  (Przeczytany 2963 razy)

cyganek1100

  • Gość
benzyna zamiast ropy
« dnia: Grudzień 15, 2014, 19:37:06 pm »
Witam serdecznie jestem nowym posiadaczem jaga więc wszystkich przepraszam że pisze o moim problemie ,a nie szukam wątków .Otóż chodzi o to że zalałem dzisiaj mojego disla 2.0 tdi benzyną co może mu się stać bo nie mogłem zapalić i się kapłem ale po fakcie.dwa razy kręciłem ale nie odpalił nikt go nie ciągnął ani nic z nim więcej nie kombinowałem.Proszę o podpowiedz

Offline wrojag

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.351
Odp: benzyna zamiast ropy
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2014, 21:29:47 pm »
Dziwne bo w momencie pierwszego odpalania po zatankowaniu powinien przez chwilę chodzić na ON który był u układzie paliwowym (przewody, pompa, filtry...) a dopiero po chwili zaciągnąć zawartość zbiornika skoro nie odpalił to nic złego się nie stało.
Nie ma rady musisz zlać zawartość zbiornika i najlepiej całego układu paliwowego napełnić ON odpowietrzyć i próbować odpalić. 

Offline Tomasz.xkr

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 148
Odp: benzyna zamiast ropy
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 15, 2014, 21:37:52 pm »
Dziwne, że nie zapalił.Mimo wlania benzyny w układzie paliwowym pozostał olej napędowy w pompie,filtrze paliwa i przewodach.Powinien zapalić i przejechać nawet dwa-trzy kilometry.No, ale jak pozbyć się benzyny z układu.Rozepnij przewody paliwowe pod autem,przebiegają zwykle poniżej dna baku i spuść całe paliwo z baku nie zapominając o odkręceniu korka wlewu paliwa.Odepnij przewód paliwowy[zasilający]pompe paliwa co pozwoli opróżnić przewód dolotowy z benzyny.Wylej paliwo z filtra paliwa,zamontuj nowy.Nalej oleju napędowego i napełnij układ paliwowy.Następnie popuść przewody zasilające od wtryskiwaczy i kręć rozrusznikiem tak,jakbyś chciał zapalić silnik.Z przewodów zacznie wypływać paliwo.Postępuj tak do momentu,aż z przewodów zacznie wyciekać ON,sprawdzisz to na przykład pocierając palce zamoczone w wyciekającym paliwie. ON jest śliskie.Teraz tylko wystarczy odpowietrzyć układ i zapalić silnik.Procedura dotyczy wszystkich diesli,trochę trwa,ale jest skuteczna i nie szkodliwa dla układu zasilania.No i pociesz się,w swojej długiej historii kierowcy dwa razy wlałem do diesla benzyny.



























r

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: benzyna zamiast ropy
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 15, 2014, 21:42:05 pm »
Ja codziennie jeżdżę na zmianę diesel i benzyna i jedyna gafa jaką raz czy dwa popełniłem to podjechałem do dystrybutora z niewłaściwej strony od klapki  ;)

Offline Tomasz.xkr

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 148
Odp: benzyna zamiast ropy
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 16, 2014, 00:38:58 am »
Jaguar Parts i na Ciebie przyjdzie czas.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: benzyna zamiast ropy
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2014, 21:04:11 pm »
jak ja kocham takich klientów :-clap 150zł za spuszczanie paliwa.

Na serio, najlepiej pompka elekryczna i ciągnij przez WYJŚCIE z filtra paliwa, aż wyciągniesz do zera (bez zrzucania baku), wymiana filtra (oczywiście na DELPHI, chyba, że jesteś z tych co podcierają 4 litery szkłem to inny - różnica znaczna, siatka filtrująca delphi jest do 0,02um, a w innych około 0,1um, w przypadku opiłków zwrotnie z pompy to jednak ma znaczenie spore), zalewasz układ ON wraz z filtrem i przewodem zasilającym pompy (wyjście z filtra) i kręcisz aż odpalisz.

Na szczęście pompy delphi nie są tak ściśle spasowane jak SIEMENS, BOSCH i "suche" paliwo ich nie zarżnie od razu, ale nie polecam eksperymentować, choć mam w klienta, który leje rozcieńczoną benzynę lotniczą z opałem 1:1 (pan jest dozorcą w aeroklubie).

monteki

  • Gość
Odp: benzyna zamiast ropy
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 17, 2014, 21:34:20 pm »
j

 wymiana filtra (oczywiście na DELPHI, chyba, że jesteś z tych co podcierają 4 litery szkłem to inny - różnica znaczna, siatka filtrująca delphi jest do 0,02um, a w innych około 0,1um, w przypadku opiłków zwrotnie z pompy to jednak ma znaczenie spore).


lol to taka różnica w filtrze  paliwa .  ?

nie wiedziałem tego , ale jak tak  to kupie filtr  paliwa DELPHI  . czy op tym myslisz eMWuGSM:

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3035173221220-DEL_HDF924-O17547-filtr-paliwa.html

« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2014, 21:46:39 pm wysłana przez monteki »

eMWuGSM

  • Gość
Odp: benzyna zamiast ropy
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 18, 2014, 09:15:56 am »
Tak.
To jest jedyny filtr który jest odpowiedni parametrami, dokładnie o ten mi chodziło, (w ogóle jeśli dobrze pamietam to ta referencja ma nie 0,02um, tylko 0,015um, bo to jest od 2012r. numer, wcześniejszy był 0,02um), na szkoleniu DELPHI pokazywali pod mikroskopem rozcięte filtry BOSCH, MANN, FILTRON, KNECHT, SOFIMA, DELPHI, najbliże parametrów Delphi jest Sofima, ale to dalej nie to. Co ciekawe w opakowaniach fordowskich brązowy karton (Motorcraft) mamy BOSCH'a, a w opakowaniu biało-niebieskim Ford (DELPHI). Taka ciekawostka. I gwarancja wg Delphi jest tylko przy używaniu filtrów DELPHI.


monteki

  • Gość
Odp: benzyna zamiast ropy
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 18, 2014, 19:10:16 pm »
Przemyślałem to co napisałeś,,,, niby od czego ma chronić ten filtr ? przed opiłkami z pompy paliwa ??? przecież  pompa jest  PO FILTRZE ... więc i tak opiłki dostaną się do wtryskiwaczy bo miedzy nimi a pompą nie ma filtra...

Mike_G

  • Gość
Odp: benzyna zamiast ropy
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 18, 2014, 21:56:41 pm »
Ja tez nie darze sympatia marki Delphi po tym jak co roku musialem zmieniac koncowki drazkow tej firmy (zmiana na inna marke rozwiazala problem).

eMWuGSM

  • Gość
Odp: benzyna zamiast ropy
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 18, 2014, 23:42:37 pm »
Ale w przypadku filtra Delphi musiało stanąć na rzęsach i zrobić najlepeij separujący filtr jaki się da, żeby zmniejszyć pogłowie swoich błedów w konstrukcji pompy. To takie zamiatanie kału pod dywan, no ale cóż nie można zaprzeczyć, że mają najlepsze filtry dla układów wtryskowych CRDi.

Notabene ten filtr jest stosowany w:
Focus MKI
Mondeo MKIII
X-Type
Kia / Hyundai z osprzętem Delphi (np. SantaFe)

Najtańszym filtrem dostępnym na rynku jest OE Korea (InterCars - to co siedzi w pudełkach z ASO Kia/Hyundai) około 33zł

Delpji to marka budżetowa jesli chodzi o części zawieszenia. Nie możemy jej porównać do Mooga czy Lemfordera sprzed lat. To taki średniak, coś jak Kamoka, SWAG, tylko bardziej rozpoznawalne. No i DELPHI robi wszystko: elementy zawieszenia (min. Amortyzatory produkowane w Krośnie), chlodnice i nagrzewnice (Ostrów Wlkp. jeśli dobrze pamiętam), sterowniki (Delphi Automotive  - Kraków) i sieci CAN, układy paliwowe, filtry. To multibrand, jak TRW, BOSCH, z tym, że BOSCH w znacznej mierze sprzedaje produkty ODM  pod własnym brandem, a DELPHI ma produkcję własną. W testach jakościowych wypada dobrze na tle konkurencji i spełnia wymagania dla części pierwszomontażowych, czego o Kamoce nie mogę powiedzieć (wnioski po szkoleiach w IC).

monteki

  • Gość
Odp: benzyna zamiast ropy
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 19, 2014, 07:19:11 am »
Ludzie ale pomyślcie odrobinę , cała ta teoria jest mocno naciągana.... co niby ma chronić ten filtr dzięki zmniejszonym oczkom ? przecież nie uratuje on  wtryskiwaczy... bo  z pompy ropa idzie bezpośrednio do nich a  najwyżej potem z przelewu trafia do zbiornika i dlaje.. do filtra , jak już jest pozamiatane  ?

Offline Jacatu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 221
Odp: benzyna zamiast ropy
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 19, 2014, 11:28:11 am »
Na pocieszenie powiem Ci ,że tez miałem taką wpadkę . Zatankowałem Benzynę zamiast ON . Na szczęście tylko 8l . Dotankowałem ON i poszedł .Nie polecam tego systemu, równie dobrze mogła być klęska. Zdaj się na rady Tomasza .
S-type 2,5 ***** XJ-S H.E. V12* **XJ350***XJ358***XJS Cabrio 4,0***

eMWuGSM

  • Gość
Odp: benzyna zamiast ropy
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 19, 2014, 13:32:28 pm »
Ludzie ale pomyślcie odrobinę , cała ta teoria jest mocno naciągana.... co niby ma chronić ten filtr dzięki zmniejszonym oczkom ? przecież nie uratuje on  wtryskiwaczy... bo  z pompy ropa idzie bezpośrednio do nich a  najwyżej potem z przelewu trafia do zbiornika i dlaje.. do filtra , jak już jest pozamiatane  ?
zgadza się, ale nie do końca.
W pompie masz sitko i ono też ma niby łapać opiłki (ale to jak łapanie pcheł w rękawicach bokserskich), a filtr jest po to, że z przelewów paliwo leci do filtra lub do baku (zależy od zaworu bimetalowego z kulką w filtrze), żeby podwójna porcja opiłków nie polecała, no i pompa nie sypie cały czas opiłkami, bo w takim razie zabicie opiłkami nie byłoby po 100000km tylko po 1000km ;)