Autor Wątek: [X300] 4.0 pytanie o skrzynię 4hp24  (Przeczytany 2224 razy)

dobrus

  • Gość
[X300] 4.0 pytanie o skrzynię 4hp24
« dnia: Sierpień 23, 2014, 11:44:52 am »
witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum  :-yipee

Posiadam Jaguara XJ6 4.0 Executive, rocznik 97 w kolorze imperial green  :-A którego to wyciągnąłem ostatnio z garażu po jakichś 6 latach postoju, zrobiłem mały serwis po czym pojechałem na wakacje nad morze  8) Generalnie auto przejechało ponad 1200km bez najmniejszych problemów poza jednym, co zauważyłem dopiero w drodze powrotnej. Mianowicie przy wciśnięciu gazu do konca (kickdown) skrzynia w trybie N ładnie redukuje po czym ciągnie do przodu ale zmienia mi biegi za każdym razem przy 4500 rpm (chyba za wcześnie?). Natomiast w trybie S po wduszeniu gazu do oporu także ładnie redukuje i idzie pełnym ogniem, ale.. nie zmienia biegów wogóle  :-K tzn silnik łapie odcinke a skrzynia mimo to nie przerzuca na wyższy bieg. Start z miejsca na kickdownie w trybie S także powoduje że dokręca 'jedynkę' do końca i już nie wrzuca dwójki.

Poza tym nieszczęsnym kickdownem skrzynia chodzi wzorowo, nie szarpie, nie przeciąga, odpowiednio dobiera przełożenia, w trybie S zmienia biegi nieco wyżej, nie czuć jak przełącza z N na D i R, kontrolka na desce się nie oświeca, poziom, barwa i konsystencja oleju ok, wycieków brak itp

cóż to może być? czy ten kickdown się jakoś reguluje?

pozdrawiam  :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2014, 13:24:28 pm wysłana przez dobrus »

tomz

  • Gość
Odp: [X300] 4.0 pytanie o skrzynię 4hp24
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 23, 2014, 12:29:29 pm »
opisujesz to w niejasny dla mnie sposób :) ale pomijając to, skrzynia powinna zmieniać biegi w trybie sport na maksymalnym obciążeniu - kickdown. kickdown w x300 jest "mechaniczny". "przycisk" jest pod pedałem przyśpieszenia. nie wiem jaki może mieć wpływ na nietypowe działanie Twojej skrzyni.
a już kompletnie nie rozumiem o co Ci chodzi z przełączeniem na sporcie między trybami N/D/R  :o

dobrus

  • Gość
Odp: [X300] 4.0 pytanie o skrzynię 4hp24
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 23, 2014, 13:19:05 pm »
hmm w skrócie chodzi o to, że skrzynia działa idealnie podczas jazdy z częściowymi obciążeniami, natomiast przy wciśnięciu kickdowna świruje w taki sposób jak opisałem wyżej. Dlatego sądzę że mechanicznie wszystko z nią jest ok, a problem leży w jakiejś regulacji/sterowaniu (?) tylko czego konkretnie mam szukać

tomek1212

  • Gość
Odp: [X300] 4.0 pytanie o skrzynię 4hp24
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2014, 18:06:14 pm »
Jeśli w trybie normalnym skrzynia działa w pełni poprawnie to nie ruszałbym niczego. Tryb sportowy daje tylko tyle że skrzynia zmienia biegi przy nieco wyższych obrotach co przy silniku jaguara (pamiętajmy że skrzynia jest uniwersalna) niewiele daje gdyż jest to niewysilona jednostka która niezbyt lubi wysokie obroty.
Posiadam taki sam samochód (silnik, skrzynia, model itp) ze sprawnie działającą skrzynią i wg mnie praca w trybie sportowym nie zwiększa w żaden sposób osiągów pojazdu. Najlepsze przyśpieszenie uzyskuje się w trybie normalnym z pedałem gazu "w podłodze".

dobrus

  • Gość
Odp: [X300] 4.0 pytanie o skrzynię 4hp24
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 23, 2014, 20:10:33 pm »
naturalnie zdaję sobie sprawę że 4hp24 to zdaje się to samo co było montowane w bmw e32 750 czyli skrzynia rodem z przedwojennego ruskiego czołgu i tryb sport to pic na wodę. Ale u mnie w trybie normalnym przy gazie w opór zmienia biegi przy 4500 rpm, to chyba jakieś 1000 rpm za nisko więc dość sporo tracę. Przyczyna znaleziona - przy gazie wciśniętym na max przepustnica nie otwiera się do końca, do jej ogranicznika brakuje naprawdę spooro. Linkę nieco naciągnąłem ale niewiele to poprawiło (bardziej nie mogę bo obroty jałowe skaczą). Podejrzewam że ktoś u mnie zamontował nieoryginalny przycisk kickdown pod pedałem który go blokuje i nie pozwala wcisnąć niżej. Ma ktoś może fotkę jak wygląda ten przycisk w oryginale? pozdrawiam

dobrus

  • Gość
Odp: [X300] 4.0 pytanie o skrzynię 4hp24
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 02, 2014, 16:19:18 pm »
Witam

Problem rozwiązany. Przycisk kick-down okazał się być oryginalny (dokręciłem go lekko), natomiast pomogło zdjęcie klemy z aku na 20 min i zrobienie 'adaptacji' pedału gazu (kilka razy wcisnąłem powoli do końca i przytrzymałem - na wyłączonym silniku, kluczyk w pozycji II). Teraz przy pełnym ogniu skrzynia przełącza biegi przy 5500 obr zarówno w trybie N jak i S. Piszę dla potomnych , może ktoś będzie kiedyś miał podobnie.

Pozdrawiam