Autor Wątek: nawiew  (Przeczytany 5292 razy)

Siara_nh

  • Gość
nawiew
« dnia: Marzec 23, 2009, 20:30:19 pm »
Witam..zauważyłem dziś ze nawiew coś mi ostatnio nawala tzn....daje na najniższą temp i idzie ciepłe dopiero jak włącze klime i pujdzie chlodne to się przestawia nawet jak odłącze klime to idzie już chłodne powietrze...mimo ze 2 godizny wcześniej mając ustawione 22stopnie to temperatura była niższa niż jak mialem ustawione na 17 co to moze byc?

zosia

  • Gość
Odp: nawiew
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 24, 2009, 19:57:50 pm »
Witam Siara_nh oraz wszystkich przystojniaków na tym forum.

Ja za bardzo się nie znam na samochodach, jak to u nas, u kobiet, choć nie jest tak źle, już dawno się nie
pomyliłam co do wyboru paliwa na stacji (tylko 2 razy zatankowałam ON z taką wielką pistoletką do mego
kabrioletu, ale ten pistolet był taki wielki że po prostu nie mogłam inaczej).

Ale miałam kiedyś takiego lovera, trochę taki nudas, z małej wsi koło Łodzi chyba, a on tez miał Jaguara i
właśnie taki jak ty, kotku Siara_nh  tylko jakiś ten kolor miał inny, jakiś bardziej taki szary był. Tak
naprawdę to się z nim spotkałam tylko po to, aby zobaczyć jak to jest w jaguarze bo ten loverek raczej
nie za bardzo bo taki chudy i lekko łysawy. No ale sobie mowiłam, Zosia, zycie jest krotkie i co mi tam. 

No i w tym jego samochodzie strasznie jakoś wiało na tym parkingu, no i pamiętam co ten mój loverek
powiedział wtedy.

Mniej więcej tak:

Aby sprawdzić klimatyzację, najpierw rozgrzej silnik do momentu kiedy termometr pokaże że silnik ma
właściwą temperaturę, a następnie wyłącz zapłon. Jednocześnie przytrzymaj przycisk "Recirc"
(to jest obieg zamknięty) oraz "Auto" i włącz zapłon, jednak nie uruchamiaj silnika.

Teraz sterownik jest w trybie diagnostycznym, a wszystkie diody i segmenty wyświetlacza Klimy migają.
To teraz naciśnij "Auto" żeby wyświetlić ewentualne kody błędów. 

Aby przeglądać do 5ciu kodów na raz używaj przycisku "nawiew na twarz" a żeby skasować całkowicie
błędy trzymaj jednocześnie przycisk "nawiew na twarz" i ogrzewanie tylnej szyby.

Przyciskiem "Recirc" (obieg zamknięty) przechodzisz do trybu testowego, a w trybie testowym naciskasz
nawiewy i sprawdzasz ich działanie. Aby zakończyć tryb testowy po prostu teraz wyłącz klimę.

Acha, jeszcze mi powiedział że jak się pokazuje w błędach 0 to wszystko jest w porządku, jak jest 11
to coś jest nie tak z czujnikiem temperatury wnętrza. No a jak 12 to jest to samo, tylko z czujnikiem
temperatury zewnętrznej. Acha, a 13 to jest na pewno czujnik temperatury parownika (jeszcze sobie
pomyślałam co to za głupia nazwa, parownik) a przy 14 musisz sobie sprawdzić wejście od sygnału
temperatury silnika.

15 to także jest czujnik, ale to juz nagrzewnicy (no ale ten mój loverek zabardzo się nie nagrzał pewnie
dlatego mi tak zimno w tym aucie było). Jeszcze 21, to jest znowu czujnik ale tym razem nasłonecznienia
(ja nie wiem kto wymyśla takie słowa) a 22 to jest tylko w doublesixach tak mi powiedział, a to będzie
moment acha, tak tez czujnik. Ale od załączenia sprzęgła kompresora. Jeszcze 23, to będzie czujnik
ciśnienia czynnika chłodzącego a na koniec 24 to jest Potencjometr różnicowy. A jak ten mój chudy
loverek tylko powiedział Potenc.... to sie prawie zsikałam ze śmiechu bo o potencji u niego mowy nie ma.

No to teraz sobie sprawdź tę swoją klimę kotku a może podałbyś mi w zamian swój numer może?
Hmm? Kotku?

oskioski

  • Gość
Odp: nawiew
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 24, 2009, 20:04:06 pm »
 :-hehe :-hehe :-hehe  :-10points
co było dalej  ?????? ??????
chce jeszcze ::) ::)

Siara_nh

  • Gość
Odp: nawiew
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2009, 23:44:29 pm »
nie no zwariowałem ;D ;D ;D :-thank :-R

maciejlodz

  • Gość
Odp: nawiew
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 25, 2009, 00:31:55 am »
zosia, ja jestem z łodzi, mam jaguara, jestem kawalerem, mam dobrą pracę, znam fajny parking
niedaleko, czy mogłabys mi sprawdzic klimę?? ale...  :-tylko

szpulek

  • Gość
Odp: nawiew
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 25, 2009, 07:28:52 am »
rewelacyjny wstep :-10points

Siara_nh

  • Gość
Odp: nawiew
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 30, 2009, 21:26:37 pm »
dobra wyszło mi kilka błędów 12 23 24 to jest opisane ale wyszedł też błąd 41 co to jest??

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: nawiew
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 30, 2009, 22:40:55 pm »
B1266 (41) Left Fresh/Recirculated Air Servo Motor

Siara_nh

  • Gość
Odp: nawiew
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 30, 2009, 23:36:40 pm »
koledzy a co z tym rzeczy jest niezbędne żebym wymienił bo się nie orientuje za bardzo...wiadomo ze najlepiej wszystko, no ale na początek co jest ważne?

golden jag

  • Gość
Odp: nawiew
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 31, 2009, 13:40:11 pm »
skoro temparatura szwankuje to zaczynaj od potencjometr różnicowego.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: nawiew
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 31, 2009, 14:01:05 pm »
nie koniecznie, bo blad 24 to jest FACE VENT TEMPERATURE CONTROL. ktokolwiek robil tlumaczenie
na potencjometr roznicowe niezbyt staranny to robil. siara, czy z roznych otworow leci ta sama
temperatura?

warto dodac, ze HVAC self-diagnostic nie pokazuje wszystkie bledy ktory moga sie pojawic, dokladna
diagnoza jest mozliwy tylko przez scan (kody B1XXX oraz U1263 oraz U1264)

Siara_nh

  • Gość
Odp: nawiew
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 31, 2009, 14:17:17 pm »
tak leci ta sama temp. ale działa mi powietrze tylko ciepłe albo tylko chłodne nie moge ustawić żadnej konkretnej temp , a chłodne załącza się dopiero jak włącze klimatyzację choćby na 10 s wyłącze ją i już leci chłodne (o ile ustawioną mam najniższą temp)

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: nawiew
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 31, 2009, 14:44:18 pm »
jak dla mnie to brzmi jak problem z panelem, wiec sterowaniu raczej
niz w samej klima. blad panelu odkryjesz tylko scanem a nie przez
selfdiagnostics. albo, jezeli mozliwy moze wymiana panelu sterujacego,
moze ktos ma uzywanego do celu testowych. cisnienie mas w porzadku ?

dokladna lista bledow w jezyku producenta znajdziesz tutaj:

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=3028.0

a schemat klimy dolaczam.

Offline jurkiel

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • X300 4,0 Sovereign
Odp: nawiew
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 05, 2020, 10:51:21 am »
Błąd 24 oznacza w skórcie do wymiany centralną kratkę(panel) nawiewu na desce rozdzielczej ( ta z drewnianą ramką w koło)
wg manuala powinien dawać następujące wartości na wtyczce z niego wychodzącej
• Minimum differential (RED) 8 kΩ ± 10% = 1 volt (wiper feedback voltage)
• Maximum differential (BLUE) 2 kΩ ± 10% = 4 volt (wiper feedback voltage)
Zycie jest zbyt krótkie by je¼dziæ nudnymi samochodami / Honda Accord CC7, Chrysler New Yorker, Lexus SC430, Honda Legend KA9, Volvo V70 2,5T, Volvo PV544, Mercedes W114 280C, Jaguar X300, Mercedes C140 500SEC

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 781
  • JCPF Club Member
Odp: nawiew
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 05, 2020, 16:31:28 pm »
Ło matko. Aleś się dokopał.
By³ S-type
-pozostajê w rodzinie-
Jest XJR