Autor Wątek: X-Type, V6, 2.1, LPG, błędy P1647 i P0057  (Przeczytany 3258 razy)

Marr

  • Gość
X-Type, V6, 2.1, LPG, błędy P1647 i P0057
« dnia: Marzec 29, 2014, 12:25:59 pm »
Cześć,
posiadam Jaguara takiego jak w temacie. Odczyt błędów wykazał dwa P1647 i P0057. Samochód jeździ bez problemów, nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa, ani braku mocy.
Z tego co wyczytałem oba błędy są związane z sondami lambda. Samochód na wymianę sond pójdzie do mechanika, ale muszę wiedzieć co kupić :)
Czy możecie mi powiedzieć, czy obydwa błędy dotyczą tej samej sondy? I czy moglibyście podać mi numer części której muszę szukać do kupna?
Dziękuję bardzo za wszelkie odpowiedzi :)

ok, po przeszukaniu prosiłbym tylko o potwierdzenie
P0057 oznacza prawdopodobnie usterkę sondy lambda Bank 2, Sensor 2 - numer części C2S38497
P1647 oznacza usterkę sondy lambda Bank 2, Sensor 1 - numer części C2S51801
W takim razie mam kolejne pytanie. Gdzie w polsce szukać tych części w normalnej cenie. Na razie wszystkie wyszukiwania kierują mnie na strony zagranicze
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2014, 11:51:40 am wysłana przez Choina »

eMWuGSM

  • Gość
Odp: X-Type, V6, 2.1, LPG, błędy P1647 i P0057
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 29, 2014, 23:21:14 pm »
Czteroprzewodowa sonda.
1.2V bodaj, szukaj z NGK, DENSO lub BOSCH uniwersalnej i przekładaj wtyczkę, bo gotowych zamienników do Jaga nie ma. Ja robiłem do 3.0 V6 z DENSO jakiejś i działa jak powinna.

Marr

  • Gość
Odp: X-Type, V6, 2.1, LPG, błędy P1647 i P0057
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 29, 2014, 23:50:22 pm »
Czy obie te sondy są identyczne? Z tego co zrozumiałem, jedna znajduje się przed katalizatorem, a druga za nim.
Kontaktowałem się w tej sprawie ze sklepem V12 - podali mi cenę 550 złotych za sensor 1 firmy Denso, wg nich oryginalny.
Kiedy spytałem o zamienniki powiedzieli, że sensor 2 może być zamiennikiem, ale pierwszy (górny) lepiej oryginalny. Prawda to?

Bedek

  • Gość
Odp: X-Type, V6, 2.1, LPG, błędy P1647 i P0057
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 30, 2014, 10:49:12 am »
Uważaj z tymi zamiennikami wiele z nich niby dedykowanych do tego modelu ma opór na grzałce 5,5 a oryginalna ma ok 2,2 (dokładnie nie pamiętam tych wartości) - jak założysz z większym oporem komputer pokaże błąd obwodu grzałki i sondę możesz wyrzucic.

Marr

  • Gość
Odp: X-Type, V6, 2.1, LPG, błędy P1647 i P0057
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 30, 2014, 10:53:00 am »
mam cichą nadzieję, że w profesjonalnym sklepie jak piszą o sobie dadzą mi jednak dobre części. Spróbuję kupić to co radzą, zależy mi na naprawie tej usterki, wkurza mnie lampka check engine ;)