Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła

(1/8) > >>

Pierwszak:
Witam wszystkich.
1. Tak jak już ktoś pisał o zawieszeniu. Sprawdzalem zawieszenie do wymiany tylko był prawy sworzeń wahacza. Tylko, że po wymianie dalej jakieś postukiwanie a mechanicy nic nie widzą. Musze chyba sprawdzić te mcphersony :)
2. To dziwne stuknięcie w układzie napędowym:
Objawy:
- przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła ( jakby na wale bo czuć to pod podłogą)
-w trakcie jazdy np. na 3cim biegu odpuszczam gaz i pozniej gdy chce go dodać jest to uderzenie.
-łatwo te stuknięcie sprowokować gdy auto stoi w miejscu. Odpalam silnik wrzucam pierwszy bieg i trzymam wciśnięty hamulec oraz sprzęgło. Odpuszczając sprzęgło prawie do końca słyszę uderzenie. Pompując sprzęgłem na hamulcu wywołuję kilkukrotnie uderzenia. Do tego w trakcie jazdy auto przy wyższych obrotach wpada w wibracje.

Diagnoza mechaników :
Mechanik 1: łożysko w wale napędowym, proponuje rozciąć wał i zmienić łożysko ale sam nie wie jakie.
Mechanik 2: cały wał do do wymiany i proponuje kupić używany od Anglika na gwarancji.
Mechanik 3: wał do wymiany, możliwe że także i most. Proponuje, żeby najpierw wymienić olej w moście a jeśli nie pomoże kupić używany wał.
Serwis Jaguar- nie byłem na diagnostyce bo koszt jednej roboczogodziny mechanika to 350zł netto.

Teraz pytania do was:
Ktoś miał taki problem?
Wystarczy wymiana wału czy tylko oleju?

Jeśli wymiana wału to w grę wchodzi tylko używka około 350zł z gwarancją bo w serwisie Jaga 3000zł plus 800zł robocizna.

Tak ogólnie to super autko :)
Jaguar X-type 2002 2.5 AWD
Dzięki i pozdrawiam.

CiGaR:
Co Ci to da, że kupisz używane części na gwarancji, które po pewnym czasie mogą paść jak ta stara, jak kupiłeś Jaguara, to kupuj nowe części i zapomnij o problemie. Przed kupnem mogłeś pomyśleć, teraz musisz się liczyć z cenami części i ewentualnych napraw. A kupowanie używanych części to dla mnie bez sens i głupota.

Pierwszak:
Dzięki za szybką odpowiedź. Zastanawiam się czy nie kupić w Anglii bo mam znajomego i moze uda sie znaleźć w dobrej cenie.
Czy po objawach myślisz, że trzeba bedzie wymieniać cały wał czy tylko podporę wału? Bo podporę można kupić nową za 230zł, to już dobra cena tylko czy załatwi problem.
Może ktoś zetknął się z takim przypadkiem?
Pozdrawiam.

morhot:
Kolego, to są klasyczne objawy uszkodzonych  poduszek skrzyni biegów lub silnika.
Sprawdź to jeszcze zanim zaczniesz szukać nowego wału.
Poza tym jeśli wiesz jak "sprowokować" stukanie, to najłatwiej będzie znaleźć staromodnego mechanika z klasycznym kanałem żeby auto stało na kołach, i jeden za kierownicę, drugi do kanału i szukac co łupie  ;D

...a parę ostatnich wpisów powinno wylecieć stąd do nowego tematu, żeby nie śmiecić w tym kompendium niedociągnięć X-ów

Pierwszak:
Poduszka skrzyni wymieniona parę dni temu ale stuknięcie pozostało. Wizyty u mechaników tak wyglądały, że siedziałem w aucie na podnośniku i prowokowałem uderzenia. Jeden cos mówił o łożysko w wale a sam tez czytałem ze niektórzy wymieniali podporę wału tylko czy to pomoże w moim przypadku.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej