Witam wszystkich.
1. Tak jak już ktoś pisał o zawieszeniu. Sprawdzalem zawieszenie do wymiany tylko był prawy sworzeń wahacza. Tylko, że po wymianie dalej jakieś postukiwanie a mechanicy nic nie widzą. Musze chyba sprawdzić te mcphersony
2. To dziwne stuknięcie w układzie napędowym:
Objawy:
- przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła ( jakby na wale bo czuć to pod podłogą)
-w trakcie jazdy np. na 3cim biegu odpuszczam gaz i pozniej gdy chce go dodać jest to uderzenie.
-łatwo te stuknięcie sprowokować gdy auto stoi w miejscu. Odpalam silnik wrzucam pierwszy bieg i trzymam wciśnięty hamulec oraz sprzęgło. Odpuszczając sprzęgło prawie do końca słyszę uderzenie. Pompując sprzęgłem na hamulcu wywołuję kilkukrotnie uderzenia. Do tego w trakcie jazdy auto przy wyższych obrotach wpada w wibracje.
Diagnoza mechaników :
Mechanik 1: łożysko w wale napędowym, proponuje rozciąć wał i zmienić łożysko ale sam nie wie jakie.
Mechanik 2: cały wał do do wymiany i proponuje kupić używany od Anglika na gwarancji.
Mechanik 3: wał do wymiany, możliwe że także i most. Proponuje, żeby najpierw wymienić olej w moście a jeśli nie pomoże kupić używany wał.
Serwis Jaguar- nie byłem na diagnostyce bo koszt jednej roboczogodziny mechanika to 350zł netto.
Teraz pytania do was:
Ktoś miał taki problem?
Wystarczy wymiana wału czy tylko oleju?
Jeśli wymiana wału to w grę wchodzi tylko używka około 350zł z gwarancją bo w serwisie Jaga 3000zł plus 800zł robocizna.
Tak ogólnie to super autko
Jaguar X-type 2002 2.5 AWD
Dzięki i pozdrawiam.