Autor Wątek: xk8 2000 - zatarty silnik?!?!?! pomocy!  (Przeczytany 2888 razy)

torotorotoro

  • Gość
xk8 2000 - zatarty silnik?!?!?! pomocy!
« dnia: Luty 07, 2014, 19:47:07 pm »
Witam,

mam nastepujacy problem;

Wracajac wczoraj do domu wyskoczyl mi komunikat o niskim poziomie plynu chlodniczego. 
Po sprawdzeniu co sie dzieje pod maska, okazalo sie, ze jeden z wezy od chlodnicy osunal sie razem z obejma co bylo przyczyna "wyparowania" znacznej ilosci plynu.
Jednak znajdowalem sie okolo 1km od domu, na zewnatrz byla temperatura -6, a kontrolka temperatury nie wskazywala wiecej niz polowe, postanowilem, ze dojade do domu.
Jednak zanim brama sie otwarla temperatura wskoczyla na czerwone pole i silnik tak jeszcze pracowal jakies 40 - 60 sekund zanim zdarzylem wiechac i zgasic.  :-cry

Dzisiaj po pracy zalalem plyn, sprawdzilem olej i siadlem za kierownice zeby odpalic kota.
Jednak silnik odmowili, alternator nie dal rady go rozkrecic...

Jutro zawoze auto do mechanika, ale nie wiem czy od razu sie za niego zabierze i kiedy dokladnie dowiem sie co sie poszlo jeba.... :-nie

moryc25

  • Gość
Odp: xk8 2000 - zatarty silnik?!?!?! pomocy!
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2014, 22:30:53 pm »
Jeeeej, jak mogłeś jechać tym autem? Nie mógł Cię ktoś za linę przyciągnąć? Silnik na 90 % zatarty, w silniku rozgrzewającym się do tak wysokiej temperatury, przewyższającej przekraczają dopuszczalne wartości rozszerzeniu i masz efekt: tłoki zakolegują się z cylindrami. Choć pozostają 10 % ze przez ten incydent coś innego się stało, trzeba sprawdzić. Spróbuj ręcznie zakręcić silnikiem za kółko pasowe.

Offline Maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.882
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
Odp: xk8 2000 - zatarty silnik?!?!?! pomocy!
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 08, 2014, 09:31:20 am »
to żeś sobie narobił
tak rada dla tych którzy mało znają się na mechanice nigdy nie dolewa do nagrzanego silnika zimnego płynu chłodzącego może pęknąć głowica
CATERPILLAR - 30 lat minęło tak szybko

lysyyy

  • Gość
Odp: xk8 2000 - zatarty silnik?!?!?! pomocy!
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 08, 2014, 12:54:20 pm »
Ok, pomijając fakt że masz wyjątkowy samochód, w którym alternator kręci silnikiem  :-gwizd to jak można było czekać na otwarcie bramy, skoro temperatura wskoczyła na czerwone pole? Jakbyś chciał celowo go uszkodzić... Też miałem kiedyś przygodę z zerwaniem węża obiegu chłodzącego, ale do głowy mi nie przyszło, żeby go katować dalszą jazdą... Poczekałem, aż całkiem ostygnie i wtedy podjechałem brakujący kilometr. Nie można tak było?

torotorotoro

  • Gość
Odp: xk8 2000 - zatarty silnik?!?!?! pomocy!
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 09, 2014, 14:36:55 pm »
oczywiscie, ze nie alternator tylko rozrusznik :P nie ma co plakac nad rozlanym mlekiem, glupio zrobilem zdaje sobie sprawe. jutro bede wiedzial wiecej.

corki

  • Gość
Odp: xk8 2000 - zatarty silnik?!?!?! pomocy!
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 09, 2014, 23:54:39 pm »
Teraz szykuj kasę na nie mały wydatek.  :(