Autor Wątek: Zimna pupa  (Przeczytany 3335 razy)

Gryzorek

  • Gość
Zimna pupa
« dnia: Luty 05, 2014, 19:20:27 pm »
Witajcie!

Mam u siebie w XJ40 4.0 1992 podgrzewane fotele. Fotel pasażera działa bez problemu, wszystko ok, natomiast fotel
kierowcy nie działa :( Bezpieczniki sprawdzone a kładąc  się pod fotel widzę że wszystkie wtyczki w fotelu są podpięte.
Gdzie szukać problemu?

lysyyy

  • Gość
Odp: Zimna pupa
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 05, 2014, 19:24:44 pm »
Zapewne mata grzewcza padła, lub po prostu jej przyłącze uległo uszkodzeniu. Bez rozebrania fotela się raczej nie obejdzie...

Mitur

  • Gość
Odp: Zimna pupa
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 05, 2014, 20:05:07 pm »
Tam są złącza takie same (prawy/lewy)?
Możesz odkręcić fotele i podpiąć prawy fotel pod gniazda od strony kierowcy i będziesz wiedział :-V

tomek1212

  • Gość
Odp: Zimna pupa
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 05, 2014, 21:17:13 pm »
Wystarczy zwykła kontrolką sprawdzić czy dochodzi prąd, ale prawdopodobnie padła właśnie mata. Typowa przypadłość we wszystkich starszych samochodach z grzanymi fotelami. 

romek

  • Gość
Odp: Zimna pupa
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 05, 2014, 23:30:40 pm »
Typowe usterki: przypalone wtyczki, zerwane grzałki, uszkodzony czujnik. Ten ostatni to najczęstsza przyczyna. Można go kupić w sklepie z elektronika, jest to czujnik bimetaliczny, który rozwiera się przy 36 st C. Drugim częstym uszkodzeniem jest przerwana grzałka (drut oporowy). Naprawę najlepiej rozpocząć od zdjęcia siedzenia i pomierzenia rezystancji. Maty są połączony szeregowo. Wystarczy sprawdzić gdzie jest rozwarty obwód i czy w ogóle po włączeniu podgrzewania pojawia się napięcie . Następnie bawimy się w tapicera i demontujemy fotel. W przypadku zerwanego drutu oporowego na ogol nie trzeba wymieniać mat, wystarczy zlutować rozwarte lub przepalone przewody.


Gryzorek

  • Gość
Odp: Zimna pupa
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 06, 2014, 13:45:20 pm »
Bardzo dziękuję za obszerne wyjaśnienia :-thank

Jeżeli chodzi o mierzenie mat to jaka powinna być prawidłowa rezystancja?

lysyyy

  • Gość
Odp: Zimna pupa
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 06, 2014, 14:03:57 pm »
Zmierz działającą matę i będziesz miał porównanie  :-V

Gryzorek

  • Gość
Odp: Zimna pupa
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 06, 2014, 16:16:18 pm »
Tak zrobię :-thank

romek

  • Gość
Odp: Zimna pupa
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 06, 2014, 21:38:59 pm »
Jeżeli chodzi o mierzenie mat to jaka powinna być prawidłowa rezystancja?

ok 3-5 Ohmów

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 255
Odp: Zimna pupa
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 07, 2014, 20:23:28 pm »
Typowe usterki: przypalone wtyczki, zerwane grzałki, uszkodzony czujnik. Ten ostatni to najczęstsza przyczyna. Można go kupić w sklepie z elektronika, jest to czujnik bimetaliczny, który rozwiera się przy 36 st C.
O ktorym czujniku piszesz? Gdzie on sie znajduje?

romek

  • Gość
Odp: Zimna pupa
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 07, 2014, 22:05:59 pm »
Czujnik znajduje się pomiędzy oparciem a siedziskiem, wygląda mniej więcej tak


Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 255
Odp: Zimna pupa
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 09, 2014, 11:55:59 am »
Czujnik znajduje się pomiędzy oparciem a siedziskiem, wygląda mniej więcej tak



W moim kocie jest  w macie siedziska.

Byc moze w macie oparcia jest drugi.

Pytalem bo widzialem watki, ze ten prostokatny blaszany wlacznik pod siedziskiem od kontrolki pasów, nazywaja termostatem od grzanych siedzen :):):)