Podpinam się troche pod temat...
Wymieniałem latem łożysko u siebie (prawy tył). Na początku myślałem, że będzie szybko i tanio, bo na alledrogo sprawdziłęm, że są tanie te piasty, ale jak zacząłem szukac do swojego modelu to okazało się, że nigdzie w Polsce nie mają i kosztuje 3 razy tyle co wersja z ABS. Zamówiłem z Anglii z ebay-a i sam zmieniłem w garażu (było trochę z tym pracy, bo u mnie wszystkie śruby, nakrętki itp są strasznie oporne. Doszło do tego, że musiałem wyciąć starą piastę kątówką, bo inaczej nie chciała zejść.
To tak tytułem wprowadzenia. A teraz pytanie... Jak jest rozwiązany ABS w modelach 4x4, bo przy tylnej piaście nie ma czujnika ABS-u? W sumie to chodzi mi o różnice pomiędzy wersjami 2 i 4 napędowymi.
I jeszcze inna sprawa. Jak kupowałem piastę to był podział na strony (chociaż rzeczywiście wydaje mi się, że są one symetyczne i powinny zamiennie pasować).
I jeszcze inna sprawa, która jest niejasna... Szukając piast znajdywałem mnóstwo takich, które były oznaczane, że pasują do Mondeo i X-sów diesli i 2,1 benz, więc myślałem, że do 2,5 i 3,0 są inne. Teraz okazuje się, że są też wersje 2,5L bez 4x4, a byc może nawet 3,0L i te piasty z czujnikiem ABS-u chyba do nich pasują??? Dobrze kombinuję? Więc dlaczego sprzedajacy piasty nie dają takiego opisu?
I dodatkowe pytanko.
Być może zaczynają mi siadać juz przednie łożyska. Czy piasty z przodu są również kompletne (tak jak tył), czy ich budowa jest inna i wymienić można samo łożysko?
SNa allegro sprzedają używki z całą zwrotnicą (nie bedę kupował używanego - tak tylko zauważyłem). Czy nowe też kupuje się ze zwrotnicą?
To już sam se odpowiem, bo popatrzyłem na allegro. W przodzie wymienia się samo łożysko i chyba nie ma znaczenia jaka jest wersja napędowa i silnikowa, bo wszędzie idą takie same. Ktoś to wymieniał sam? Jak to idzie, sprawnie? Dodam, że nie mam kanału ani też podnośnika (tylko ten oryginalny do zmiany kół).