Autor Wątek: XJR Sport - pare problemow z elektryka  (Przeczytany 5303 razy)

marekp

  • Gość
XJR Sport - pare problemow z elektryka
« dnia: Listopad 13, 2013, 09:40:30 am »
Wczoraj zarejestrowałem swój samochód. Pierwszy raz w Polsce więc to chwile trwalo. Zrobiłem przegląd dostałem stałe tablice. Szlag mnie trafił bo na 3 godziny dostalem tablice tymczasowe za 68zl bodaj. Ale ok. Samochód został obejrzany pomierzone spaliny itp. no i może jeździć, Ale mnie irytuje
1. Blyskawica - nie widzę zepsutego bezpiecznika
2. Nie włączają sie przeciwmgielne ani z przodu ani z tyłu
3. Zapala się kontrolka ze klocki do wymiany. Są zmienione i nie trzeba ich zmieniać
4. Nie mogę długich wlączyć na stałe - jak trzymam dźwignie to są. Puszczam - nie ma.

Pod maska jest szereg przekaźników. Wygląda że jednego nie ma.
Czyli elektryk?

Acha. Te usterki nie wpłynęły na ocenę ze auto można dopuścic do ruchu. Wiem że to drobiazgi ale mnie zloszczą . Może sam się za to zabiore choć niechętnie. Elektryk też człowiek i zarobić musi.

Piszę o tym bo być moze jest to typowa usterka i łatwa do usunięcia. Mnie niepokoi brak przekaźnika pod maską. A może to coś innego - niebieskie kostki i jednej nie ma.

MarekP

Offline Chawka

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 103
Odp: XJR Sport - pare problemow z elektryka
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2013, 16:13:42 pm »
Sprawdziłeś skrzynkę z bezpiecznikami w podłokietniku ?

U mnie kiedyś mechanik zamówił złe klocki, tzn pasowały, ale nie miały wejścia na czujnik. Patrzyłeś czy wszystko jest tam dobrze podłączone?

ribu

  • Gość
Odp: XJR Sport - pare problemow z elektryka
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 13, 2013, 18:50:40 pm »
1. Wciśnij VCM- powinno się wyświetlić której skrzynki dotyczy problem FUSE1, FUSE2, FUSE3. Jeśli w danej skrzynce wszystkie bezpieczniki będą sprawne to pozostaje wykręcić skrzynkę i sprawdzić stan połączeń z tyłu skrzynki ( lubi tam być wilgoć)
2. Może to właśnie ten bezpiecznik :) Na poważnie, to każda lampa jest zasilana z oddzielnego modułu, moduły są sterowane oddzielnie na przód i tył. Jeśli nie działa żadna lampa to problemu trzeba by szukać już na samym początku toru tzn od włączników..Bez schematu raczej się nie obejdzie...
3. Pali się cały czas, czy podczas wciskania pedału hamulca ? W zwykłej wersji z roczników 93/94 są dwa czujniki. Jeden w lewym przednim kole , drugi w prawym tylnym. Odłącz czujniki i zmostkuj we wtyczkach od strony instalacji. Przerwanie obwodu bądź zwarcie do masy skutkuje wyświetlaniem komunikatu podczas naciskania pedału hamulca.
4. Najprawdopodobniej uszkodzony przełącznik pod kolumną kierownicy, zapewne powiązany z brakiem świateł przeciwmgielnych.

Zrób zdjęcie przekaźników albo opisz dokładnie w którym miejscu i którego nie ma....

marekp

  • Gość
Odp: XJR Sport - pare problemow z elektryka
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 13, 2013, 22:02:49 pm »
Pali sie FUSE 2. Ale nie widze zeby ktorys byl spalony. Poza tym PAO - to chyba te okladziny. Zapala sie w czasie hamowania sygnalizacja hamulca.
Nie ma przeciwmgielnych ani z przodu ani z tylu. Dlugie zapalaja sie na czas trzymania dzwigni. To jest zwykle jakis uklad podtrzymania na przekazniku. Jesli chodzi o skrzynki to tam jest kompletnie sucho. To auto z Wloch i nie ma sladu rdzy ani zadnych zaciekow. Chyba pojade do elektryka. Znalezienie wlasciwego schematu chyba graniczy z cudem. Jest ich masa. Ale nie wiadomo co to jest to auto. Po pierwsze XJR i Sport. Tuninfowane ale byc moze w zwiazku z tym cos bylo zmieniane. Bede mial chwile to pojde do garazu z miernikiem i sprobuje cos znalezc. To nie powinno byc nic powaznego. Zrobie zdjecie tych bezpiecznikow. W sumie nic tak istotnego zeby nie przejsc przegladu. Jedyne co mieli uwage to ze w dowodzie wloskim jest 2200kg a na tabliczce 2290. Prosta pomylka - pewnie ktos wpisal 2200 bo 0 i 9 pomylil. To byl pierwszy przeglad dopuszczajacy do ruchu w Polsce - mam nadzieje ze rzetelny. Tylko te swiatla mnie irytuja. NIe wiem czy ma swiatlo cofania. To jest trudny dla mnie problem. W domu nie wiedza ze kupilem to auto. Ja je nagle dosc kupilem. Bo sobie przypomnialem ze chcialem takie cos. Dzieki za pomoc. Te wskazowki pewnie mi pomoga sie polapac co do czego i dlaczego. Schemat by sie przydal na pewno. Wszedzie pisza ze to rok 1995 ale moim zdaniem to 1994.
Co do klockow. Obawiam sie ze masz racje. Mogli zalozyc bez czujnikow. Nie pamietam czy po wymianie zapalala sie ta kontrolka. Czy ja jej nie widzialem czy tez pojawilo sie to pozniej. A mialem nie naprawiac wiecej zadnych samochodow! I nie kupowac nic co nie zostalo wczoraj zrobione. Widac czasem zmieniam zdanie. Ale to moj drugi samochod. Poza tym on jezdzi i nic mu nie dolega. Mozna przezyc brak p. mgielnych czy zapalanie sie kontrolki. Taki wskaznik ze mam hamulec nacisniety  :). W sumie mi sie podoba to auto. To sa male niedogodnosci. Nie jade nigdzie po nocy to i dlugie nie takie znow wazne. A pokazac ze policja lapie moge bo dlugie dzialaja wiec blysnac sie da. Przejechalem juz nim z 400km i nie wyglda zeby cos waznego nie dzialalo. Koncowki drozkow zaczna niebawem miec luzy. Ale nie takie zeby przegladu nie przejsc.
Kto zna elektryka ktory wie jak Jaguar dziala i w Warszawie zeby byl? To bedzie najprostsza metoda naprawy. Mnie prawde mowiac sie nie chce. Wystarczy ze radio odkodowalem z pomoca innego speca. Bo za kod chcieli 150zl. Pogielo ich chyba. Pieniadze na ulicy znajduje ich zdaniem. Bylbym wdzieczny za pewny kontakt. Z elektrykami jest klopot ze to rzadki i ginacy gatunek.

MarekP


Czy on ma bebny z tylu?!??!?!

MarekP

« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2013, 22:26:05 pm wysłana przez marekp »

tomek1212

  • Gość
Odp: XJR Sport - pare problemow z elektryka
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 13, 2013, 22:34:12 pm »
Musisz sprawdzić wszystkie bezpieczniki w skrzynce nr 2, najlepiej kontrolką bo miernik się do takich pomiarów nie nadaje. To nic trudnego i nie trwa długo. Być może tak jak ktoś wcześniej pisał po wymianie spalonego bezpiecznika mogą pojawić się światła.

Z tyłu są tarczo-bębny, czyli hamulec zasadniczy tarczowy, a postojowy bębnowy. Bardzo dobre rozwiązanie przy większych i mocniejszych samochodach.

PAD (nie PAO) pewnie Ci wyświetla bo są założone klocki bez czujników (można je dokupić osobno, ale z właściwa wtyczką sa ciężkodostępne i mogą kosztować więcej niż same klocki). Możesz kupić czujniki podobne z inną wtyczka i przerobić, albo zewrzeć kable w instalacji i zrezygnować z sygnalizacji zużytych klocków.

marekp

  • Gość
Odp: XJR Sport - pare problemow z elektryka
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 14, 2013, 09:01:52 am »
Pewnie masz racje ze PAD ale na tym wyswietlaczu 0 O i D wygladaja tak samo. Nigdy nie uzywalem angielskiego w zwiazku z samochodami i to w zasadzie w zakresie napraw i wiekszosc slow nie kojarzy mi sie z niczym.  :) . Trzeba bedzie nadrobic braki slownictwa. Kupie taki czujnik i zrobie jak radzisz. Moze zmienie te klocki na wlasciwe? Albo czujnik dokupie. Klocki byly gratis. Darowanemu koniowi w zeby sie nie zaglada.....  ;D . Poszukam czujnika. Niepokoi mnie to ze dlugie sie wlaczaja na moment tylko. To nie wylaczynik w kierownicy tylko cos dalej. Normalnie to jest taki specyficzny przekaznik ktory jak sie poda napiecie na jeden ze stykow pamieta ze ma trzymac. Schemat sciagnalem z Chomika ale nie wiem czy wlasciwy. Czyli wezme sie w wolnej chwili za to. A raczej jak mi minie niechec do napraw czegokolwiek.  :). Przez setki lat naprawialem sobie samochody. Lacznie z naprawa glowna silnika na krawezniku  :). Wiec jeszcze mi zostalo ze nie chce mi sie naprawiac  :). Ale chce jezdzic Jaguarem wiec sie przelamie na pewno. Czujnik mialem ale gdzies przepadl przez lata.

MarekP

tomek1212

  • Gość
Odp: XJR Sport - pare problemow z elektryka
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 14, 2013, 10:30:23 am »
Pamiętaj że to jest jaguar i tu nic nie jest tak zrobione jak w normalnych autach.
Nie ma tam takiego przekaźnika jak piszesz, sygnał z przełącznika idzie gdzieś dalej do jakiegoś body sterownika i dopiero stamtąd idzie sygnał do modułów świateł.
U Ciebie prawdopodobnie problem jest jednak z samym przełącznikiem tym do włączania świateł pozycyjnych i mijania, bo z tego co opisałeś przełącznik świateł długich działa tak jakbyś w ogóle nie miał włączonych świateł mijania i dlatego nie chce CI załączyć świateł długich na stałe, działa jedynie mruganie.
Zrób najpierw porządek z tymi bezpiecznikami.

marekp

  • Gość
Odp: XJR Sport - pare problemow z elektryka
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 14, 2013, 10:57:17 am »
Tak tez sadze. Musze zobaczyc co z bezpiecznikami. Takie pierwsze ogladziny nic nie daly. FUSE 2 to jest kolo kierowcy? Pewnie sprawdze wszystkie ale od czegos trzeba zaczac. Popatrzylem na ceny tych czujnikow. Musze tam zajrzec i zobaczyc o co chodzi. To przy hamulcach.
Nie rozumiem jak ten czujnik klockow ma dzialac. Zwykle to jest tak, ze jest wtopiona w klocek elektroda. Jak sie zuzyje ponizej pewnej granicy to dotyka do tarczy i co za tym idzie do masy. I zapala swiatelko. Zwykle to nie dziala ale taka jest idea. Czyli biorac pod uwage to co powiedziales  ;) ze nic nie jest tak jak w normalnym aucie to jest jakis pomiar grubosci? I jak mam zewrzec? Na mase? Bo gotow jestem zrezygnowac z tego czujnika.

MarekP

A ze nic nie jest normalnie  :D to widac po pilocie ktory mam. Po pierwsze na podczerwnien. OK. Trudneij zeskanowac. Ale bateryjka mnie wprowdzila w stan zniecierpliwienia. Tak sa idealenie 3 baterie 2032. Po 3V kazda. takie jest gniazdo na baterie. Jak sie 3 sztuki wlozy to nie dziala. Dziala na jednej lub dwoch.... Pytalem w takim sklepie gdzie maja wszystkie baterie i kazdy akumulator ( w razie czego zrobia ) i powiedzieli ze nie ma takiej bateryjki. Zeby byla max 6V i wielkosc miala 3xCR2032.  ;D

Bartek XJ40

  • Gość
Odp: XJR Sport - pare problemow z elektryka
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 14, 2013, 11:14:25 am »
FUSE1 to prawa skrzynka na słupku A
FUSE2 to lewa skrzynka na słupku A
FUSE3 to skrzynka w podłokietniku

tomek1212

  • Gość
Odp: XJR Sport - pare problemow z elektryka
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 14, 2013, 16:23:42 pm »
Akurat czujniki są normalne, bo system hamulcowy to bardzo popularny i dobry ATE. Ale już wtyczki od tych czujników są jaguarowskie więc nie pasują od niczego.  Możesz kupić np takie http://allegro.pl/czujnik-klockow-hamulcowych-bmw-3-e46-przod-i3634242816.html
Do klocka spasuje, natomiast od strony instalacji do auta już nie, więc trzeba będzie uciąć i zalutować.
Jesli chcesz się pozbyć tych czujników to wystarczy że zewrzesz ze sobą te przewody co dochodzą do czujnika klocka. Nie do masy.

marekp

  • Gość
Odp: XJR Sport - pare problemow z elektryka
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 14, 2013, 19:47:40 pm »
OK. To juz mniej wiecej rozumiem. Mniej niz wiecej ale OK  :).
Zrobilem zdjecie tego co moim zdaniem brakuje. To jest na przedniej scianie komory silnika. Nie wiem czy nie trzeba lepszego zrobic ale wydaje sie ze widac o co chodzi.

Naprawde nie dzialaja mi przeciwmgielne tylko. I nie wiem jak sie reguluje jasnosc wskaznikow na tablicy. Reszta ok.

MarekP

Trudne bylo ale zrobilem pdf i jest w zalaczniku  ;D

tomek1212

  • Gość
Odp: XJR Sport - pare problemow z elektryka
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 14, 2013, 21:12:18 pm »
Trzeba zobaczyć w opis przekaźników co tam powinno być, jak Cie to tak bardzo nurtuje to wsadź tam zwykły uniwersalny przekaźnik (o dziwo jest taki sam jak oryginał) i zobacz czy coś więcej zacznie działać.

W moim XJ40 nie było tych przekaźników bo miałem rocznik 92 i tam było to troche inaczej rozwiązane.

Jasność podświetlenia deski regulujesz pokrętłem na kolumnie kierowniczej z lewej strony.

marekp

  • Gość
Odp: XJR Sport - pare problemow z elektryka
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 14, 2013, 21:19:47 pm »
Jutro sprawdze. Daleko mam do garazu kolo kilometra. Ale nie bedzie stal pod chmurka. One sie roznie pewnie. Ja mam XJR Sport tuningowany przez TWR. Wiec moze byc dodatkowo co innego. Bez sensu nagle brak przekaznika. Ciekawe dlaczego. Ale poza tymi przeciwmgielnymi reszta wydaje sie ok. Nawet jest cofanie. Nie mam gasnicy ani trojkata. Musze dokupic. JA nie wiem jak on przeglad przeszedl. Nie mam zwyczaju dawac nic "w lape" bo przeglad jest po to zebym sie nie zabil bo sie kolo urwie. Jezdze od 1976. Jezdzielem rozmaitymi autami. Nawet UAZ-em. Ale zawsze przeglad traktowalem powaznie. Rozumiem. Przeciwmgielne nie sa obowiazkowe. OK. A o trojkat i gasnice nie zapytali bo samochod jest w super stanie i wszyscy go ogladali.  :). Nie wiem po cholere gasnica bo nia sie daje co najwyzej papierosa zgasic ale taki przepis kuriozalny w Polsce.

MarekP

ribu

  • Gość
Odp: XJR Sport - pare problemow z elektryka
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 15, 2013, 10:51:16 am »
Brakujący przekaźnik to "BREATHER HEATER", ale nie wszystkie samochody były wyposażone w ten układ, więc często przekaźnika po prostu nie ma...
Z przekaźnikami trzeba uważać bo zdaje się że przekaźniki dla Forda albo Opla miały inaczej wyprowadzone nóżki i napięcie jest wtedy cały czas podawane na cewkę (bardzo częsta przyczyna nadmiernego poboru prądu w jagu;)

marekp

  • Gość
Odp: XJR Sport - pare problemow z elektryka
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 15, 2013, 11:05:20 am »
Nie wiem co to znaczy  :) ale pewnie nie bylo go od poczatku. Musze gdzies indziej szukac przyczyny nie dzialanie swiatel przeciwmgielnych. I to mrugniecie tylko dlugimi.....Nie chca na stale sie wlaczyc. Ale XJR jest bardzo fajny. Wczoraj pojezdzilem tak sobie. Bez celu. Naprawde jest ekstra.

MarekP