Jeżeli to zgrzytanie a nie skrzypienie i wystepuje caly czas to sklanialbym sie raczej ku lozyskowaniu walu/mostu. Zawieszenie raczej nie daloby wymienionych objawow.
Jak co to chyba wału/dyfra ostatni most w osobówce to chyba w polonezie stosowali
Doprecyzuj tylko że o most sztywny chodzi. Bo jak wklejałem wcześniej to nawet w X-Type są 2 mosty
No mądruj mądruj dalej...
generalnie to 3 jak w amerykańskich ciężarówkach
A może czymś podeprzesz swoje stwierdzenia? 'Bo ja tak mówię' to argument, który stracił ważność z chwilą odbioru przez Ciebie dyplomu absolwenta przedszkola.
Nie ma sprawy i prościej tego nie da sie wytłumaczyć jak to, że most to dyferencjał, ktory nie ma półosi i na sztywno spina oba koła, natomiast dyferencjał "dyfer" jest to mechanizm różnicowy zamkniety (szczatkowy) posiadający półosie i przeguby.
Idac twoim tokiem myslenia to w swoim aucie nawet z przodu masz most.
No i od razu lepiej. Teraz tylko doprecyzujmy definicje:
dyferencjał = mechanizm różnicowy, jest na każdej cywilizowanej osi, bez względu na pojazd (tu chyba dyskusji nie ma)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyferencja%C5%82most napędowy = dyfer + półosie + inne pierdoły, służy do przeniesienia napędu na koła
http://pl.wikipedia.org/wiki/Most_nap%C4%99dowyErgo w X-Type, gdzie masz AWD, są 2 mosty (przedni i tylny) i co najmniej 2 dyfry (w przednim i tylnym moście, o ile się nie mylę to skrzynka kątowa z przodu rozdziela napęd zarówno między osie, jak i między kołami na przedniej osi).
Idąc dalej - w Polonezie (o którym wspomniałeś) masz tylny most
sztywny:
http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Polonez#Szczeg.C3.B3.C5.82owe_dane_technicznehttp://aspedia.pl/wiki/Most_nap%C4%99dowyPonieważ most sztywny jest rodzajem mostu napędowego, to Twoje stwierdzenie, jakoby ostatni most był stosowany w polonezie jest nieuzasadnione.
Z definicji mostu wynika, że określenie, że hałasuje tylny most jest nieco bardziej ogólne, niż że hałasuje tylny dyfer.
QED
No, chyba, że Wikipedia, wujek Google i parę innych źródeł się myli...